2500 مترمربع فرش و گلیم حاصل دست‌رنج مددجویان همدانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان از فعالیت 2 هزار و 570 کارگاه قالی، گلیم و جاجیم‌بافی در سطح استان خبر داد و گفت: امسال 2 هزار و 500 مترمربع فرش و گلیم توسط مددجویان بافته شود.

2500 مترمربع فرش و گلیم حاصل دست‌رنج مددجویان همدانی

شهرام عابدی در همدان در خصوص نحوه فعالیت مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در حوزه تولیدات فرش در سه‌ ماهه نخست امسال اظهار کرد: مددجویان زیرپوشش در عرصه تولیدات فرش و قالیبافی از ابتدای سال جاری 300 تخته فرش به مساحت 500 مترمربع بافتند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کسب‌وکارهای خانگی به‌ عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند، افزود: قابلیت انجام این نوع کسب‌وکار در منزل مزایای بسیاری مانند توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آن‌ها، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب‌وذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و افزایش فضای همدلی و همراهی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضای خانواده را دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان بابیان اینکه فرش در باور ایرانیان به‌اندازه‌ای مهم و باارزش است که استانی از ایران نیست که مردمانش نقش دلشان را بر تاروپود فرش گره نزده باشند،گفت: در حال حاضر 2 هزار و 570 کارگاه قالی، گلیم و جاجیم‌بافی در سطح استان فعال است و ارزش کل بافته‌های مددجویان از ابتدای امسال 400 میلیون تومان اعلام‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار بافنده فعال زیرپوشش کمیته امداد استان قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار و 500 مترمربع فرش و گلیم توسط مددجویان بافته شود.

وی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی قالیبافی برای مددجویان زیرپوشش در مناطق روستایی و محروم به‌منظور بهبود اقتصاد خانوارها تصریح کرد: پس از بررسی درخواست‌ها و توانمندی متقاضیان و سنجش ظرفیت کارگاه به افراد واجد شرایط به نسبت ابعاد و نوع فرش مدنظر برای بافت، یک‌میلیون تا 5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

عابدی یادآور شد: در سال گذشته با فروش یک‌هزار و 26 تخته فرش به مرکز و فروش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در محل عاید مجریان طرح‌های اشتغال استان همدان شده است.


منبع: فارس

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها