صادارت پسته خاش با برند دیگر مناطق

مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: صادرات محصول استراتژیک پسته این شهرستان به دلیل نبود امکانات و کارگاه‌های فراوری با آرم و برند دیگر مناطق کشور انجام می‌شود.

صادارت پسته خاش با برند دیگر مناطق

‌حمیدرضا کبدانی با اشاره به اینکه تولید پسته در شهرستان خاش عاملی مهم برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد خانوارها بوده و در کاهش مصرف آب نقشی ارزشمند دارد، افزود: همه ساله برداشت پسته در این شهرستان از اوایل شهریور شروع می شود و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد‌‌.

مدیرجهاد کشاورزی خاش در ادامه بیان کرد: پسته تولیدی در شهرستان خاش از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است‌.

وی بیان کرد: به طور متوسط از هر هکتار باغ بین هزار تا هزار و 500 کیلوگرم پسته برداشت می شود‌.

کبدانی ادامه داد: کشت پسته در خاش، گوهر کوه و نوک آباد رواج دارد و هر ساله با تولید قابل توجه نیاز مردم استان سیستان و بلوچستان و بسیاری از مناطق دیگر را تامین می کند‌.

وی اظهار داشت: تولید پسته در این منطقه مورد توجه است و خوشبختانه بسیاری از کشاورزان با شناخت از مزیت های این محصول استراتژیک به کشت و تولید آن روی آورده اند‌.

کبدانی گفت: افزون بر 10 هزار نفر سالانه در کار تولید و برداشت این محصول در خاش فعالیت دارند‌.

مدیر جهاد کشاورزی خاش تصریح کرد: برداشت پسته در مناطق پشت کوه، دشت آبخوان و برخی نقاط دیگر بخش مرکزی خاش از اوایل شهریور آغاز می شود و به مدت 45 روز ادامه دارد.

وی گفت: یشترین کشت پسته در حوزه دشت آبخوان، پشتکوه و گوهر کوه خاش است و هر سال با تولید قابل توجه این محصول نیاز مردم سیستان و بلوچستان و بسیاری از مناطق دیگر کشور تامین می شود.

وی اظهار کرد: بخش مرکزی شهرستان خاش با داشتن چهار هزار و 500 هکتار باغ پسته به عنوان قطب مهم تولید این محصول راهبردی در سیستان و بلوچستان نیازمند فرآوری، بسته بندی و برند‌سازی پسته است.

کبدانی تاکید کرد: برندسازی، بسته بندی و فرآوری محصول پسته در کنار برپایی جشنواره های پسته برای معرفی توانمندی های منطقه از نیازهای مهم این شهرستان محسوب می شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت خوب شهرستان در تولید پسته، طرح توسعه باغ های مختص به این محصول با هدف رونق بخشیدن به موضوع اشتغال، تولید و توسعه اقتصادی در کنار صرفه جویی بهینه در مصرف آب در منطقه در دستورکار دولت است.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها