انتظار ۳۳ ساله پایان یافت؛ پیکر شهید "لکزایی" وارد بیرجند شد

پیکر پاک شهید احمدرضا لکزایی بعد از ۳۳ سال گمنامی تفحص و شناسایی شد و صبح امروز پیکرش وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا قرار گرفت.

انتظار ۳۳ ساله پایان یافت؛ پیکر شهید "لکزایی" وارد بیرجند شد

33 سال است که مادر شب‌های جمعه بر سر مزار شهدای گمنام سراغش را می‌گیرد و 33 سال است که هر شب به هنگام خواب به امید دیدن فرزند سر بر بالین می‌نهد و در قنوت نمازش پیدا شدن پیکر احمدعلی را طلب می‌کند.

پدر که غم دوری فرزند کمرش را خم کرده بود اجل او را برای دیدار فرزند شهیدش مهلت نداد و سال‌ها است که مادر در غم گمنامی فرزندش در تنهایی ناله می‌کند.

شهدا به عشق زیارت امام حسین(ع) و کربلا در هنگام جنگ سر از پا نمی‌شناختند و برای رفتن به جبهه از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

نمی‌دانم آن شبی که احمدرضا در عملیات به فیض شهادت نائل شد سربندش نام مقدس چه امامی حک شده بود که پیکرش بعد از 33 سال در دهه اول محرم پیدا می‌شود، به گمانم نام حسین، یا ابوالفضل و شاید هم نام علی اکبر بر پیشانی‌بند حک شده بود.

مادر شب‌های جمعه‌ به یاد فرزند شهیدش بر سر قبور شهدای گمنام رفته و با آنها درد دل می‌کند او همانند علی‌اکبر امام حسین(ع) در سن جوانی و در 28 سالگی به فیض شهادت می‌رسد.

به راستی امروز حال و هوای آسمان بیرجند مزین به قدم پیکر پاک شهیدی است که در این سال‌ها خود را مخفی داشته تا در دهه اول محرم همزمان با عزاداری امام حسین(ع) همزمان با روزهایی که مردم عزادار محرم هستند خود را به ما نشان داده تا مادر داغدیده بعد از این سال‌ها استخوان‌های فرزند را در آغوش بگیرد و دو پسرش به آمدنش افتخار کنند و با پدر شهیدشان نجوا کنند.

امروز همسر شهید هم عجب حال و هوایی دارد از آمدن عشق سر از پا نمی‌شناسد، امروز همسر احمدرضا خوشحال است که همسرش پای عهد و پیمانشان باقی مانده و امروز به خانه برگشته است.

امروز حال همه استقبال کنندگان از این شهید خوب است و با زمین نشستن هواپیما ندای لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند.

امروز پیکر مطهر شهید «احمدعلی لکزایی» از شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ 23 بهمن 1364 در جریان عملیات «والفجر 8» در منطقه «نهر خین» به شهادت رسیده است بعد از 33 سال تفحص و شناسایی شد.

این شهید والامقام متولد سال 1336 و دارای 2 فرزند پسر است که در سن 28 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمده و پیکر مطهرش فردا دوشنبه بر روی دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع می‌شود.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها