افزایش کرایه تاکسی برای سال ۹۶ منطقی نیست

افزایش کرایه تاکسی برای سال ۹۶ منطقی نیست

آرش طاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شورای شهر در سال 95 به بهانه غیر رُند بودن نرخ‌ها و مشکل تهیه پول خُرد، حدود 20 درصد افزایش کرایه تاکسی را تصویب کرد که بالاتر از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی بود.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه تاکسی 95 به شکلی بوده که برای سال 96 هم کفایت می‌کند و نیازی به تغییر نرخ تاکسی نیست. حتی خود رانندگان تاکسی هم با افزایش نرخ مخالف هستند و دلیل منطقی هم دارند.

طاووسی عنوان کرد: به دلیل غیرمتعادل بودن هزینه حمل و نقل با میزان درآمد، مردم همدان ترجیح به استفاده از وسایل دیگری دارند و حتی در مسیرهای کوتاه به صورت پیاده تردد می‌کنند شاهد این مدعا هم صف‌های طولانی تاکسی‌ها در ایستگاه‌های خطوط ویژه است که به دلیل عدم رغبت مردم به سوار شدن تاکسی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن به انتخابات شورای اسلامی شهر، توقف در ورود به افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس سال 96 باید در دستور کار شورای شهر و سازمان تاکسیرانی قرار بگیرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان بیان کرد: از طرفی در سال آینده تغییری در قیمت بنزین بعنوان مهمترین بهانه افزایش کرایه نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیرندگان به این موضوع توجه کنند که همیشه افزایش قیمت برای ترمیم سطح درآمد یک صنف مثبت نیست و اگر بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی موجود رُخ دهد، می‌تواند منجر به ورشکستگی آن صنف شود.

طاووسی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل کاهش درآمد تاکسیرانان، تعداد زیاد تاکسی‌های سطح شهر است که به نظر می‌رسد با نیاز جمعیتی همدان تطابق ندارد.

وی اظهار داشت: با وجود فراوانی بالای تاکسی، در برخی ساعت‌ها مثل 12 تا 13 ظهر شاهد معطل ماندن مردم در بعضی خطوط برای دریافت خدمات هستیم که ظاهرا به دلیل سرویس‌دهی تاکسی در مدارس این مشکل ایجاد می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود سازمان تاکسیرانی در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد، تصریح کرد: توقف طولانی مدت تاکسی‌ها در نقاط مبدأ و مقصد هم باعث انتظار زیاد مردم در بین مسیر این خطوط می‌شود که در بیشتر مواقع همشهریان مجبور می‌شوند سوار خودروی مسافرکش‌های شخصی شوند که به هیچ وجه مورد تأیید نیستند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها