حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ درصد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث درون و برون شهری در این استان در نیمه نخست امسال ۱۷ تا ۱۹ درصد افزایش یافت.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ درصد افزایش یافت

اورنگ ایلامی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ماموریت اورژانس 115 و تعداد مصدومان تصادفات به ترتیب بیش از 17 و 22 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت دو پایگاه اورژانس هوایی در گچساران و یاسوج عنوان کرد: در این مدت به نسبت مدت مشابه سال 96 بالگرد گچساران 87 و بالگرد یاسوج 45 درصد افزایش ماموریت داشته است.

ایلامی ابراز کرد: زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس 115 بر بالین بیمار و یا مصدوم از 8.8 به 6.1 کاهش یافته است که طبق ارزیابی‌های میدانی انجام شده مردم از این وضعیت ابراز رضایت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: احداث 18 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در دستور کار بوده که از این تعداد 4 مورد شهری و 14 پایگاه دیگر نیز جاده‌ای است که در 6 ماهه اول 4 مورد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایلامی افزود: برای راه اندازی هر پایگاه اورژانس 900 میلیون تومان برای خرید آمبولانس، 350 میلیون تومان برای بنا و 100 میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات نیاز داریم و در مجموع برای پروژه‌های در دست ساخت 14 میلیارد تومان نیاز داریم.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها