بزرگترین قیرکش کشور در بندر ماهشهر بارگیری شد

بزرگترین قیرکش کشور در بندر ماهشهر بارگیری شد

فریدون درویش‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین کشتی حمل قیر کشور به نام پلانکو ماپوتا در بندر صادراتی ماهشهر بارگیری شد.

وی افزود: این کشتی که 35 هزار تن ظرفیت دارد یکی از 7 کشتی بزرگ حمل قیر دنیا است چون که در دنیا فقط 7 قیرکش ظرفیت بالای 30 هزار تن وجود دارد.

درویش‌زاده با بیان اینکه شرکت نفت پاسارگاد در سال گذشته فقط از 30 درصد ظرفیت صادرات خود استفاده می‌کرد و امسال 10 برابر رشد داشته است بیان کرد: سال گذشته تنها یک کشتی صادراتی داشتیم اما از اول سال تاکنون 66 محموله را صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد اظهار کرد: بارگیری محموله این قیرکش که 21 خدمه دارد در عرض 7 روز انجام شد و محوله آن در این دوره به کشور سنگاپور صادر می‌شود.

درویش‌زاده گفت: صادرات شرکت نفت پاسارگاد از 100 هزار تن در سال گذشته به 400 هزار تن رسیده و رشد 4 برابری در صادرات را شاهد بودیم که این اقدامات نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام شده است.

وی افزود: برنامه داریم تا در سال آینده با هماهنگی وزارت راه قیر مرغوب را به هر نقطه از کشور که مشتری آن وجود داشته باشد برسانیم و در عرصه بین الملل نیز در حال تدارک شرایطی هستیم که محموله ها را به مشتریان خود در هر نقطه از دنیا تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: ما در حال نبرد اقتصادی با دشمن هستیم و نبرد اقتصادی الزامات خاص خود را دارد به همین دلیل تلاش داریم تا با افزایش صادرات کشور به این الزامات پایبند بوده و توان صادراتی کشور را بالا ببریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها