آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با آغاز چهلمین بهار انقلاب و دهه پرو غ فجر و با حضور مسؤلین ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندانهای استان آزاد شدند . 

آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آئین جشن بزرگ انقلاب با حضور مسؤلین ارشد قضایی استان و شرکت جمع کثیری از مددجویان در سالن ورزشی زندان مرکزی یاسوج برگزار که ضمن اجرای برنامه های متنوع همراه با جشن و سرور تعداد ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند .

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب و با بیان دستاوردهایی از انقلاب گفت: دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف به خصوص توجه به تربیت انسانها و رعایت حقوق شهروندی افراد بر کسی پوشیده نیست .

وی با بیان گوشه ای از عملکرد کشور قبل و بعد از انقلاب به خصوص وضعیت و فضای زندانها و نظام زندانبانی افزود: فضای سیاهچالهای طاغوت بسیار مخوف با اعمال شاقه و عدم توجه به خواسته های زندانیان با زندانهای نظام اسلامی که هم از نظر فضا و هم از نظر رسیدگی به وضعیت محبوسین دربند قابل مقایسه نیستند، چرا که به جهت اینکه یکی ازسیاسیتهای نظام اسلامی توجه به کرامت وشأن افراد می باشد، زندانیان در فضایی کاملاً تربیتی و فرهنگی رشد کرده و هر روز شاهد برگزاری دهها فعالیت فرهنگی، تربیتی، ورزشی، هنری، قرآن آموزی، آموزشی و فنی و حرفه ای، کلاسهای مشاوره ای و روان درمانی و توجه به بهداشت و درمان و نیز برپایی جشن های ملی و مذهبی و … در زندان‌ها هستیم .

جمیاری از دستاوردهای مهم نظام زندانبانی اسلامی را ارتباط نزدیک مسؤلین قضایی و رسیدگی به مشکلات زندانیان دانست و اظهارکرد: از مصادیق رعایت حقوق شهروندی و توجه به کرامت زندانیان رسیدگی به مشکلات قضایی و اعطاء تأسیسات حقوقی از جمله عفوهای موردی و عمومی، مرخصی ها ، آزادی مشروط و تخفیف و تعلیق مجازات به زندانیان واجدالشرایط بوده که در این زمینه با همکاری و مساعدت مسؤلین قضایی استان اقدامات مطلوب و خوبی انجام گرفته است .

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از برکات نظام اسلامی در ارتباط با زندان و زندانیان خاطرنشان کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز مراقبت بعد از خروج برای اعطاء تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاد شده، تأسیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرائم غیر عمد برای معسرین و نیازمندان، راه اندازی انجمن های حمایت زندانیان برای کمک به خانواده های نیازمند زندانی و… بوده است که اینگونه خدمات باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود .

جمیاری تصریح کرد: سازمان زندانها و به تبع آن زندان های کهگیلویه وبویراحمد در تحکیم دستاوردهای انقلاب در توجه به حقوق محبوسین با همکاری دلسوزانه رئیس کل دادگستری ، دادستانها ، قضات و دیگر دستندرکاران قضایی منشأ خدمات گسترده ای به زندانیان شده که مجموعه این همکاری ها باعث باز اجتماعی شدن مددجویان و کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان شده است .

وی با اشاره به اینکه کمک به آزادی زندانیکان جرائم غیرعمد از جمله مصادیق زندانبانی اسلامی توام با رافت است، اضافه کرد: در ۲ ساله اخیر ۴۲۴ زندانی از زندان های استان آزاد شده اند، گفت: امروز هم به یمن ۴۰ سالگی انقلاب ۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد با ترکیب ۳۷ نفر مرد و ۳ نفر زن آزاد و جمع آزادی های این دوسال به ۴۶۴ نفر خواهد رسید .

حجت الاسلام ساجدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراها نیز در این آئین جشن ضمن بیان عملکردی از دستاوردها و نتایج خوب نظام اسلامی گفت: همه ما مکلف و وظیفه داریم تا از دستاوردها ، شعارها و پیام های انقلاب دفاع کنیم .

وی افزود: استمرار نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی توجه به مستضعفان و نیازمندان بوده است چرا که این انقلاب ریشه در نهضت قیام کربلا دارد .

شایان ذکر آنکه در این جشن پر شور و سرور با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و دعوت از گروههای موسیقی آوازهای محلی نواخته و در پایان تعداد ۴۰ نفر از محکومین جرائم غیرعمد زندان های استان نامه آزادی خود را همراه با شاخه های گل از مسئولین دریافت و با لبخند شادی و شکرگزاری به درگاه خداوند به دامان خانواده و جامعه برگشتند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها