معاون استاندار همدان مطرح كرد

افزايش سرعت قطار همدان ـ تهران به 160 کیلومتر/ همدان را معرفی كنيم

معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به راه‌اندازی قطار همدان ـ تهران، گفت: بايد با بهره‌گيری از ظرفيت‌ها همدان تاريخی را به خوبی در عرصه گردشگری معرفی كنيم.

افزايش سرعت قطار همدان ـ تهران به 160 کیلومتر/ همدان را معرفی كنيم

محمودرضا عراقی ظهر امروز در مراسم افتتاح ستاد خدمات سفر و اسکان مسافران در یادمان عین‌القضات همدان اظهار کرد: باید مسافران را در سطح استان توزیع کرد چراکه همدان از ظرفیت‌های بالای گردشگری در تمام شهرستان‌ها برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی به عمل آمده مسافرانی که برای بازدید از غار علیصدر حضور می‌یابند برای بازدید از سایر نقاط استان نیز راهنمایی می‌شوند افزود: استان همدان در هر چهارفصل جذاب و دیدنی است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه بهترین خبر این روزها راه‌اندازی قطار همدان ـ تهران است که سرعت آن به 140 کیلومتر بر ساعت رسیده و تا 160 ساعت نیز ارتقا می‌یابد تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها همدان تاریخی را به خوبی در عرصه گردشگری معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما از جذب گردشگر، تولید ثروت، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح زندگی مردم است ادامه داد: پس از تعطیلات جلسه‌ای با حضور خبرنگاران برای بررسی نوروز برگزار می‌کنیم.

عراقی همچنین در پاسخ به این سؤال آیا مساجد در سطح استان آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در شهر همدان اداره اوقاف 12 مسجد را در ایام نوروز معرفی کرده ضمن آنکه نمازخانه‌های پارک‌ها و فرهنگسراها نیز آماده میزبانی از مسافران است.

سرپرست فرمانداری همدان نیز در این نشست اظهار کرد: در شهرستان همدان 54 دستگاه با 4 هزار و 800 نیرو در بخش‌های مختلف تأمین امنیت، ترافیک، تنظیم بازار، مبلمان و خدمات شهری و سایر بخش‌ها در حال فعالیت هستند.

حسین افشاری با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در رونق نوروز بسیار پررنگ است افزود: نقش رسانه در جذب مسافران بسیار سازنده است زیرا همدان می‌تواند برای همیشه پایتخت گردشگری منطقه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: امروز توقع از همدان در حوزه گردشگری بسیار بالاست و وقتی به عنوان پایتخت گردشگری معرفی می‌شویم باید تلاش گسترده‌ای انجام دهیم.

کیوان گردان با بیان اینکه در همه حوزه‌ها در حال تلاش و توسعه خدمات هستیم افزود: در ایام نوروز تعداد اتوبوس‌های گردشگری را افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه همدان با کاهش 25 درصدی تصادفات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است خواستار تلاش برای کاهش بیشتر تصادفات شد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها