سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از مزارع هندیجان آسیب وارد کرد

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان گفت: در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ سیلاب به هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی در روستاهای شیری، دهملا، دریهک، طلاگه، بزی، کوت مهنا و نقاط دیگر خسارت وارد کرد.

سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از مزارع هندیجان آسیب وارد کرد

جمشید اسلامیان اظهار داشت: در خصوص خسارت‌های کشاورزان سازوکار بیمه‌ای زیر نظر بانک کشاورزی است در سال زراعی 97- 96 از نظر بارندگی و نزولات آسمانی سال خوبی نبود و کشاورزان ما متحمل خسارت‌های زیادی شدند.

وی افزود: با پیگیری‌های که نماینده مردم در مجلس، فرمانداری، جهاد کشاورزی، کشاورزان صورت دادند توانستیم مبلغ خسارت را در هر هکتار به یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش بدهیم، این خسارت در فاز اول پرداخت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان بیان کرد: در این برهه از زمان که بارندگی‌ها ناچیز بود 900 کشاورز خسارت دیدند که از این تعداد 700 نفر بیمه کشاورزی داشتند و خسارت خود را دریافت کردند و 200 نفر باقی ‌مانده چون محصولات خود را بیمه کشاورزی نکرده بودند از دریافت خسارت محروم شدند.

وی گفت: 15 هزار هکتار در سال زراعی 97-96 از زمین‌های کشاورزی هندیجان خسارت ‌دیده بودند که میزان قابل‌ توجه و بالایی بوده است اما در سال زراعی 98-97 به برکت الطاف الهی میزان بارش‌های ما بسیار خوب بوده و شاهد به ثمر نشستن دسترنج کشاورزان هستیم.

میزان خسارت سیلاب به عشایر خراسان‌رضوی مشخص شد خسارت سیلاب به شهر کوهدشت به‌روایت تصاویر خسارت سیلاب به 5000 واحد مسکونی در پلدختر؛ آب و گاز 51 روستا قطع است اسلامیان عنوان کرد: در سال زراعی 98 - 97 سیلاب به هزار و 300 هکتار از زمین کشاورزی در روستاهای شیری، دهملا، دریهک، طلاگه، بزی، کوت مهنا و نقاط دیگر خسارت وارد کرد. میزان خسارت‌ها 50 الی 70 درصد است که توسط ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری خوزستان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: کشاورزان به لحاظ تجربه علمی که دارند کمتر از یک کارشناس نیستند بنابراین محصولات خود را فقط به سیلوهای شهرستان هندیجان تحویل داده و از تحویل دادن آن‌ها به شهرهای اطراف خود داری کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان تصریح کرد: کشاورزان هندیجان باید با حمایت و تحویل دادن محصولات خود فقط به سیلوهای هندیجانی از حق‌وحقوق خود دفاع کرده و بگذارند مسئولان با دست‌های باز از حقوق آن‌ها دفاع کنند.

وی خاطر نشان کرد: از متقاضیان عزیز در روستاهای سویره، دهملا، مشراگه و یا هر عزیزی که متقاضی احداث سیلو در روستاهای فوق را دارند به جهاد کشاورزی هندیجان مراجعه کرده تا ما تسهیلات ارزان ‌قیمت در اختیار او قرار دهیم.

اسلامیان توضیح داد: کشاورزان سرباز خط مقدم مبارزه با تحریم‌های ظالمانه دشمن هستند و امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کنند و ما همواره از کشاورز و محصولات آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها