۹۰ درصد جاده‌های مسدود الیگودرز توسط سپاه اصفهان بازگشایی شد

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: بازگشایی ۹۰ درصد جاده‌های مسدود الیگودرز بازگشایی شده و نیروها با تمام توان به ادامه کار مشغول هستند.

۹۰ درصد جاده‌های مسدود الیگودرز توسط سپاه اصفهان بازگشایی شد

سرهنگ سیدحسین انوری با اشاره به خدمات نیروهای جهادی در الیگودرز، اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در استان لرستان، سپاه صاحب‌الزمان(عج) از چهاردهم فروردین معین شهرستان الیگودرز شد.

وی افزود: این ماموریت در راستای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان انجام شد و اکیپی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی صاحب‌الزمان (عج) در الیگودرز مستقر شد و در برآورد اولیه از مجموع 460 روستای الیگودرز، 290 روستا خسارت‌هایی ناشی از سیل دیده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه بین 1300 تا 1500 خانوار در این سیل آسیب دیدند، گفت: 101 واحد مسکونی به صورت 100درصد تخریب و 600 واحد هم بین 30 تا 80 درصد خسارت دیدند.

وی تصریح کرد: از دیگر آسیب‌های ناشی از سیل می‌توان به از بین رفتن 50 دهانه پل، تخریب 60 کیلومتر راه روستایی و مسدود شدن راه 137 روستا اشاره کرد.

سرهنگ انوری ادامه داد: مرحله اول کمک‌های نیروهای جدید سپاه ارسال و توزیع مواد غذایی، مواد بهداشتی، پتو و تشک به روستاهایی که امکان ورود به آنها وجود داشت و همینطور با استفاده از بالگرد هوانیروز و هلال احمر ارسال مواد مورد نیاز روستاهای صعب‌العبور انجام شد.

وی با اشاره به کمک‌های بسیار خوب مردم استان اصفهان، اظهار داشت: 2هزار پک کامل مواد غذایی، 4 هزار تخته پتو، 1500 تشک در مرحله اول بین روستائیان سیل‌زده توزیع شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) افزود: در مرحله دوم عملیات امدادرسانی، بازگشایی جاده‌های مواصلاتی منطقه را به دست گرفتیم و با تجمیع دستگاه‌های سپاه صاحب‌الزمان در الیگودرز و استفاده از توان خود شهرستان و توان اداره راه یزد و همدان عملیات را آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بازگشایی حدود 90 روستای الیگودرز تا دیروز انجام شده و بیش از 150 کیلومتر راه مسدود نیز بازگشایی شده است و در حال حاضر نیروها هنوز در منطقه حضور دارند.

سرهنگ انوری با بیان اینکه یک اکیپ پزشکی با بالگرد به مناطق مسدود سیل‌زده اعزام شده‌اند، گفت: این تیم در روستاهای صعب‌العبور الیگودرز برای خدمت‌رسانی به مردم مستقر هستند.

وی ادامه داد: تقریبا 10 تا 15 درصد از بازگشایی راه‌های روستایی الیگودرز باقی مانده که نیروها با تمام توان خود در حال فعالیت هستند و بعد از بازگشایی به بنیاد مسکن داده می‌شود تا پس از ارزیابی و تامین اعتبار، آمادگی همکاری در ساخت و ساز منازل مسکونی با حضور نیروهای جهادی را داریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها