مصرف یکبار ماده مخدر گل می‌تواند اعتیاد دائمی ایجاد کند

یک روان‌درمانگر اعتیاد گفت: گل، اعتیاد روانی بسیار زیادی دارد و براساس تحقیقات مصرف یک بار گل می‌تواند باعث اعتیاد و مصرف دائمی آن شود.

مصرف یکبار ماده مخدر گل می‌تواند اعتیاد دائمی ایجاد کند

سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و درمانگر اعتیاد درخصوص مصرف ماده مخدر گل اظهار کرد: گل یک ماده‌ روانگردان است و حدودا ۵ تا ۶ سال است که در ایران از سوی جوانان استفاده و به صورت مصنوعی نیز ساخته می‌شود و ماده‌ اولیه آن حشیش است.

وی افزود: میزان مصرف گل متاسفانه رو به افزایش است و میزان مصرف آن از تعداد سیگاری که افراد مصرف می‌کنند، محاسبه می‌شود، به طوری که برخی از افراد روزی ۲۰ تا ۲۵ سیگار حاوی گل مصرف می‌کنند.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و درمانگر اعتیاد گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ماده مخدر گل به مرور زمان آسیب‌های بسیاری را به فرد مصرف کننده وارد می‌کند، به گونه‌ای که این افراد در طولانی مدت دچار اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی، توهم، هذیان و غیره می‌شوند که خطرات زیادی را دارد و حالت‌های خودکشی و دیگرکشی و اختلال در عملکرد شغلی نیز در این قبیل افراد بسیار مشاهده می‌شود.

صفاتیان افزود: فردی که گل مصرف می‌کند، مقاوم به درمان است و تمایلی به درمان ندارد و زود به مرحله‌ تجاهر می‌رسد و این می‌تواند برای جامعه خطرناک باشد.

وی افزود: شیوه‌ مصرف آن با کاغذ‌های مخصوصی است که با قیمت‌های ارزان فروخته و مانند سیگار مصرف می‌شود.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و درمانگر اعتیاد گفت: ماده مخدر گل را می‌توان در تنباکوی قلیان قرار داد و به این شیوه نیز مصرف کرد، دلیل شادابی برخی از افراد بعد از مصرف قلیان در قهوه خانه، وجود ماده مخدر گل در تنباکو قلیان است.

صفاتیان تصریح کرد: رایج‌ترین شیوه مصرف گل به صورت سیگار است، اما روی ذغال، گاز و حرارت می‌توان گل را قرار داد و از بوی آن استشمام کرد و شیوه مصرف ماده مخدر گل به صورت خوراکی و ترزیقی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها