درمان شوره سر با استفاده از شامپو ضد شوره

شوره سر یکی از مشکلات رایج مو در بسیاری از افراد است. وجود شوره سر هیچ ضرری برای سلامتی بدن انسان ندارد و نمی توان آن را یکی از مشکلات سلامتی بدن انسان دانست. اما شوره سر باعث نارضایتی افراد و ایجاد مشکلاتی در زیبایی افراد می شود. شوره سر مسری نبوده و نمی تواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند.

درمان شوره سر با استفاده از شامپو ضد شوره

بسیاری از افراد برای مقابله با شوره سر خود، به پزشک مراجعه کرده و محصولات مراقبت مو و شامپوهای ضد شوره متفاوتی استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شوره سر، عوامل ایجاد آن و راه های مقابله با آن در این مقاله با ما همراه باشید.

شوره سر چیست؟

شوره سر یکی از اختلالات مزمن و رایج پوست سر است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. شوره سر (Dandruff) پوسته پوسته های سفید رنگی هستند که در اثر تجمع سلول های مرده کف سر ایجاد می شوند. شوره سر همواره با خارش پوست کف سر و پوسته پوسته شدن آن همراه است. در واقع شوره های سر بر اثر ریزش و تجمع سلول های مرده پوست کف سر ایجاد می شوند و در اغلب موارد با خارش همراه هستند. شوره سر در افراد مختلف و بازه های سنی متفاوتی اتفاق می افتد. در اغلب اوقات، جوانان و افراد میانسال مشکل شوره سر دارند و به دنبال راه های مقابله با آن هستند. شوره سر در افراد مختلف با شدت های گوناگونی رخ می دهد و انواع مختلفی دارد.

انواع شوره سر

هر یک از افراد، نوع پوستی مختلفی دارند و همین امر سبب می شود تا مشکلات پوستی ایجاد شده در افراد با توجه به نوع پوست آن ها، متفاوت باشد. شوره سر نیز یکی از متداول ترین مشکلات پوستی و مویی است که به دو نوع عمده شوره سر خشک و شوره سر چرب تقسیم می شود.

·شوره سر از نوع خشک

شوره خشک یکی از متداول ترین انواع شوره سر است که اکثرا در افرادی که پوستی خشک دارند، ایجاد می شود. شوره خشک به صورت دانه های ریز و سفید در مو و سرشانه های افراد دیده می شود. این نوع از شوره های خشک معمولا در فصل زمستان، با تغییرات آب و هوایی ایجاد می شوند و با خارش های خفیف پوستی همراه هستند. هنگامی که خارش های کف سر تشدید یابد، فرد مورد نظر باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و از شامپوها و محصولات مراقبت پوستی ویژه ای استفاده کند تا شوره سر را درمان شود.

·شوره سر از نوع چرب

در سطح زیرین پوست غده هایی وجود دارند که مسئول تولید سبوم در پوست هستند. سبوم ماده ای روغنی است که برای رطوبت دهی و محافظت از پوست سر تولید می شود. هنگامی که سبوم تولید شده پوست سر افزایش یابد، غدد چربی پوست زیاد شده و باعث چرب شدن پوست سر و موهای افراد می شود. چربی اضافی می تواند باعث تولید شوره سر چرب و پوسته پوسته شدن کف سر افراد شود. اندازه شوره های چرب معمولا بزرگتر و درشت تر از شوره های خشک است و با خارش های شدیدی همراه است. برخی اوقات، رنگ شوره های چرب متمایل به زرد است و باعث ایجاد مشکلاتی در زیبایی افراد می شود.

عوامل ایجاد شوره سر

عوامل مختلفی منجر به تولید شوره سر می شود و می توان گفت دلیل شوره سر، یک عامل به مخصوص ندارد. در واقع علت اصلی ایجاد شوره به طور قطعی توسط پزشکان مشخص نشده و عوامل مختلفی باعث ایجاد شوره سر می شوند. از جمله مهم ترین عوامل ایجاد شوره سر عبارت اند از:

  • تغییرات هورمونی
  • آلرژی و حساسیت به محصولات مراقبت پوستی
  • آلرژی و حساسیت به برخی از شامپو ها
  • استرس
  • کمبود برخی ویتامین ها
  • رژیم غذایی نامتعادل
  • پوست سر خشک
  • پوست سر چرب و تحریک شده
  • تغییرات آب و هوایی
  • مشکلات روانی و اضطراب
  • نوعی قارچ به نام مالاسزیا
  • شستن نامناسب موها
  • شانه نکردن مرتب موها

روش های درمان شوره سر

شوره سر از جمله مشکلاتی است که افراد برای درمان آن، روش های مختلفی را امتحان می کنند. روش های خانگی، استفاده از انواع شامپوهای ضد شوره و استفاده از محصولات مراقبت پوستی از جمله مهم ترین روش های درمان شوره سر است.

کنترل اضطراب و استرس، شانه کردن مرتب موها، شستن موها 3 الی 4 بار در هفته و استفاده از محصولات مراقبت پوستی مناسب، از ابتدائی ترین و اصلی ترین راه های مقابله با انواع شوره سر است.

یبلیبلب

استفاده از شامپوهای ضد شوره

شامپو نوعی شوینده است که می توان آن را براساس نیازهای مختلف تغذیه ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک کنندگی مو و پوست سر را دارد. اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن های گیاهی می توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد.

شامپوهای ضد شوره در انواع مختلف، شامپو ضد شوره موهای چرب و شامپو ضد شوره موهای خشک در بازار موجود هستند و افراد می توانند با توجه به نوع پوست سر خود، هر یک از این شامپو ها را خریداری کرده و استفاده کنند. ترکیبات خاص موجود در انواع شامپوهای ضد شوره باعث می شود تا شوره سر در افراد کاهش یافته و به حداقل ممکن برسد. برخی از شامپوهای ضد شوره دارای ترکیباتی هستند که باعث متعادل سازی غدد چربی پوست کف سر می شوند و بدین ترتیب از ایجاد شوره های چرب جلوگیری می کند. برخی دیگر از شامپوهای ضد شوره نیز دارای ترکیبات ضد قارچ هستند که باعث از بین رفتن شوره های سر می شود.

شامپو ضد شوره فولیکا

ثشصثصث

شامپو برای رفع شوره سر فولیکا دارای ترکیبات خاصی بوده و یکی از شامپوهای موثر در از بین بردن شوره سر می باشد. در ساخت این شامپو از زینک پیریتیون استفاده شده که سبب کاهش رشد سلول های پوست سر شده و پوسته شدن و شوره سر را کاهش داده و  از بین می برد. رفع خشکی پوست سر، رفع التهاب و خارش پوست سر و ضد ریزش بودن این شامپو از دیگر ویژگی های شامپو فولیکا است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها