یک میلیون مسکن چینی؟

حضور چینی‌ها در پروژه مسکن حمایتی، خبری است که روزهای اخیر حواشی زیادی را به دنبال داشته است.

یک میلیون مسکن چینی؟

به گزارش خبر فوری، دولت سیزدهم در ابتدای شروع کار خود وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را داد که منجر به گمانه‌زنی های بسیاری شد.

گفته می‌شود چینی‌ها در مذاکرات ادعا کرده‌اند که با قیمتی بسیار کمتر از پیمانکاران داخلی می‌توانند مسکن‌های ملی را بسازند.

موضوع حضور چینی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با مخالفان و موافقانی همراه بوده که به گفته مسئولان تنها قرار است از فناوری و تکنولوژی چینی‌ها برای ساخت مسکن در این طرح بهره‌مند شد.

محمود محمودزاده، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، به عنوان اولین مقام دولتی، از ورود چینی ها به پروژه نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این اقدام به منظور تهاتر نفت نیست، بلکه هدف اصلی آن، استفاده از تکنولوژی چینی ها برای ساخت سریعتر مسکن است.

توضیحات بیشتر را در این ویدئو ببینید.

حجم ویدیو: 5.99M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • محمد باقر آسوده مایان
    1

    آقای رئیسی! ماشاءالله،،،،،،

  • مات الدبن
    7

    خدا را شکر ، کار به جایی رسیده که غیر مسلمان براي مسلمان مسکن می سازد. مسئولان محترم در این چند سال خیلی خودشان را به کشورهای کمونیست نزدیک کرده اند.

    نظرات شما -
    • افتضاح
      12

      چرت نگو. امثالي مثل شما دست هر چي آفتاب پرست رو از پشت بستي.

  • ناشناس
    2

    ملت همه بیکار اما باید ارباب چینی خونه بسازه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      من خودم اهل يكي از شهرهاي صنعتي هستم. ملت ما اونقدر تنبل و بي عار بار اومدن كه اهل كار نيستن. همين ساختموني كه چيني ها در عرض 2 ماه ميتونن بسازن اگه تحويل يه ايراني بدن. تا 20 سال ديگه هم تحويل نميده. تهش هم ناقص ول ميكنه ميره.

    • 0

      خلایق هر چه لایق

  • عین الله
    5

    آقای رئیسی زود تند انقلابی کشور تحویل ارباب چینی داد

  • کریمی قدوسی
    4

    احسنت بر جناب دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی احسنت
    دولت اسلامی و انقلابی ،خخخ

  • لاله
    0

    سلام ساخت مسکن راهکارهای زیادی دارد ولی مهم این است برادر رئیسی از تجربه های تلخ مسکن مهر عبرت بگیرد بدون کار کارشناسان خبره داخلی و خارجی کار نکند بهتر هست چندین تیم تحقیقاتی دانشگاهی و پیمانکاران به کشورهای مختلف بروند و ضمن استفاده از تجربیات غرب و شرق و با خود کارشناسان خبر بیارند و با کارشناسان و مهندسان ایرانی کارنند می شود یک دانشگاه علمی کاربردی حقوق و دستمزد خوب بدهند البته دولت از دلار بدهد فکر کند در سوریه مسکن داره می سازد که همین الان صدها هزار واحد نظام در سوریه ساخته و یا در حال ساخت است تمام بتنی دیوار همه یک آجور استفاده نمی شود عین غزه لذا باید مهندسان خارجی بیان چ چینی چه ژاپنی و یا فرانسوی ... فرق ندارد از یک کشور چون چین استفاده شود خراب می شود در پردیس ترکیه ساخت باید دید کارشان چه بود ولی تا متخصصان خارجی مسکن نیان از زمین شروع کنند فاضلاب آب برق گاز تلفن مسجد مدرسه باراز چه همه را طراحی خارجی باشد و با طراحی متخصصان ایرانی یکی بشن اون وقت مسکن ساخته می شود کمترین ایراد در حین بهربرداری علم عین هوا و اکسیژن است و مرز ندارد هر رئیس جمهوری از علم جهان استفاده نکند تا ابد جاهل و نادان است

  • ناشناس
    2

    { موضوع حضور چینی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با مخالفان و موافقانی همراه بوده که به گفته مسئولان تنها قرار است. از فناوری و تکنولوژی چینی‌ها برای ساخت مسکن در این طرح بهره‌مند شد}
    .... به نظر ما اگر مسئولان ذیربط می خواهند، مشکل مسکن فوری حل شود.و دولت به وعده هایش در مورد مسکن 4-5 میلیونی وفا نماید. از دوستان رسانه ای و .... انتظار داریم. واقعا فضا سازی و تبیلغ کتید. و بگذارید، هر کسی و... از هر کشوری و....، به ویژه چینی ها و .... بیایند ، و این کار را تمام کنند. البته به شرطی که کارشناسان ذیرلط و مقامات مربوطه به فنی و بی نقص و ارزان بوددن مسکن آنها، نظارت دقیق داشته باشند. تا شاید جوانان و نیازمندان واقعی مسکن به آرزو ی خانه دار شدن، برسند!
    همه می دانیم، که معمولا برخی از مخالف های اینگونه طرح ها، تعدادی از بانکها، سرمایه داران معروف و برخی از آقازاده ها و افراد ذی نفوذ در مراکز تصمیم گیری مالی و... هستند، که اکثرا در ساخت و ساز و یا گاها ساخت و بندازها که و در جریان انبوه سازی ها و ساخت مسکن مهر و ملی و... و... نقش به سزایی داشته اند. و متاسفانه در آواره کردن مردم از این بانک به آن بانک و از این اداره به آن اداره و گرانی ها و غیر فنی بودن مسکن ها و حتی تاخیر در تحویل درست و حسابی اماکن و منازل به مردم ، برادری شان را به مردم ثابت کردند...

  • ناشناس
    1

    بابا یه کاری بکنید ما جوونا دیگه کمرمون شکست زیر بار اجاره خونه ... خدا نگذره ازتون نیاز های اولیه خوراک و پوشاک و مسکن یه انسان رو هم نتونستید واسه مردمتون فراهم کنید
    الان مردم تو پول یه کاپشن تو این سرما موندن

  • حسین
    1

    اتفاقا بهترین ایده هستش از دوره احمدی نژاد تا الان هر مسکن مهر یا با عناوین دیگر از این خونه ها 95%همه غیر استاندارد ونا ایمن که توسظ پیمانکارهای نالایق وبی وجدان درست شده یا ناتمام موندن .اکثرا جنایتکار قرن هستن که بنده خداها مردم با فروش گوشواره و فرش زیر پاش خونه ها را تحویل گرفتن یعنی اکثرا پنجاه درصد ش را خودشان از جیبشان خرج کردن هنوز هم آسایش نسبی در داخل خونشون ندارن .

  • ناشناس
    1

    کار خوبی میکنه من کاری به سیاست ندارم فقط مطمین هستم با این کار جلوی جنایت را میگیرن

  • مات الدبن
    0

    ظاهرا نظراتم برای کاربر(افتضاح)گران آمده ،چیزی نوشته که خود لایق آن است ،نوشتن نظرات آزاد است . متاسفانه آنچه جامعه را به تباهی می کشاند کاربرانی مثل (افتضاح)هستند که با پرخاشي وهزيان و آسیب به هم نوعان سعی می کنند یک ساندیس رایگان بخورند.(من کاری با سیاست ندارم)

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      درجواب،( افتضاح در افتضاح )حتما یا به خودت یا دور برات بر خورده یا مفتخوریت از بساز بندازی به مردم بدبخت تامین میشید داشتن خونه افتضاح صد درصد به نداشتنش می ارزه.

  • حاعری
    0

    با سلام وقت بخیر خیلی جای تاسف است که قشر زیادی از جامعه فقر وبیکاری بیداد می کند وافراد سودجو در هر قالبی منافع خودرا ازاموال مردم جیبهای خود راپر میکنند آیادر این وضعیت اسفناک دولت هیچ کاری نمی کند وفقط شعار می دهدبجای ورود خارجی ها که به هر نوحی از امواج آشفته بازار نفوذ کردند وباوعده های تو خالی به منابع ومنافع عظیمی می رسند ای کاش دولت به خودشان بیایند واز پتانسیل موجود استفاده کنند.

  • سخن
    0

    ،چنین خبرهایی دیریا زود بگوش خواهد رسید و بقیه صنایع را همینطور واگذار به بیگانه خواهند کرد.چرا تنها ما باید ملتی عجیب و غریب با کارهایی برخلاف منافع ملی ...حیرت انگیز است که یک روز فروش خاک و یک روز فروش نخل و یک روز خشکاندن تالاب و یک روز دیگر داستان بورس و مدرک فروشی و فروش صندلی های دانشگاه و سهمیه و تربیت بیسوادان بد ژن که زود و بدون زحمت میخواهند به همه چیز برسند که کم هم از راه کج نرسیده اند. راه میان بر مشکلات خود را دارد،...

  • هادی
    0

    این اقدام فقط و فقط به منظور تهاتر نفت هست و می باشد.

  • دکتر سید
    0

    احسنت بر برادران بسیجی و کمونیست چینی احسنت

  • جواد
    0

    اقتصاد چرخشی است ما می ریم واسه لبنان و سوریه خونه می سازیم برادران چینی باید بیان اینجا. فقط فرقش یه کوچولو در هزینه کار است چون لبنان پول نداره ما میپردازیم هروقت داشتند میدن. چینی ها چون خشکه حساب میکنند خودشون ملات واجر دولا پهنا میارن نفت نصف قیمت هم میبرن راحتتریم بااین برادران. تازه تنها کشوری که در قرآن ازش اسم برده شده چین میباشد که مجوز فقهی اونم صادرمیشه

  • .....
    0

    خدا به دادمان برسد چین کشوری است که پس از اشغال ترکستان شرقی و تبت در ۷۰ سال پیش ، مسلمانان اویغور را با کثیفترینها روشها (تجمیع جوانهای ذکور ۱۵ الی ۴۰ ساله در کمپهای دسته جمعی و کینه کردن آنها به وسیله تاباندن اشعه های مضر )کشتار می کند. ببین چه بلائی سر ایران می آورد.استعمار کثیف زرد . چگونه ایران اسلامی با ضد اسلامی ترین کشور دنیا رابطه دوستانه دارد به اندازه که برای ایرانیها خانه هم می سازد. ولی در قبال چی؟؟؟؟؟؟

  • !
    0

    اینهمه فارغ التحصیل و مهندسین رشته عمران / معماری و شهرسازی داریم پروژه به این وسعت رو می دیم چین اگه این خیانت و غریب پرستی نیست پس چیست ؟ اجنبی ها تمام مملکت رو گرفتن چرا اینقدر باج می دیم . پس بهتره شعارمان را به هم شرقی و هم غربی تغییر دهیم و دست از گمراهی مردم بیچاره برداریم که الان سالیان طولانی است که اینچنین شده .

  • کریم نجفی
    0

    سلام من کریم نجفی ناشنواهستم اردبيل مشگین‌شهر روستاي جلایرهستم به من مسکن جایزه بدهد

  • مهدی
    0

    5 سال پیش آپارتمان نوسازی تو پاسداران خریدم. ظاهرا از یه بساز بنداز که حتی از مصالح سازه اصلی زده و دیوارها بعد از 5 سال پر از ترک هایی که از بیرون تا داخل عمق داره و عمیقه، شده. اینهمه گرون میفروشن و سود کلان میکنن ولی از همه جاش میزنن. کارشون مثل خودروسازها انحصاری شده و مجبوریم یا خودمون زمین بخریم و با نظارت 24 ساعته بسازیم یا از همین آشغال ها بخریم یا مستاجر شیم. ورود خارجی ها باعث رقابت میشه. بزار بیان. بهتر

  • زمان
    0

    يك ميليون مسكن چوبي هم نمي توتانند بسازند!!

  • رضا
    0

    آیا ایرانی بلد نیست ساختمان بسازد نیروی کار ایرانی بیکار هست خجالت بکشید

  • .
    0

    خداوکیلی بعضی ها تون خودتون هم نمی دونید با خودتون چند چندیت؟مردم زیر بار مستاجری کمرشون خرد شده شما دنبال سیاسی بازی هستید؟آقای رئیسی برادر من شما فقط بساز و مارو از این بدبختی مستاجری نجات بده.کمونیست کیلو چنده؟ول کن این خزعبلات.نونتون گرم و آبتون سرد خبر از حال مستاجر ندارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها