خرید لوازم مصرفی خودرو از فروشگاه مستریدکی

تهیه لوازم یدکی خودرو از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که برای صاحبان خودرو وجود دارد.

خرید لوازم مصرفی خودرو از فروشگاه مستریدکی

هیچ‌گاه نمی‌توان با تکیه بر این‌که یک خودرو‌ی دست اول خریداری می‌کنید، به فکر این باشید که در سال‌های آینده و در زمان استفاده از خودرو‌ی خود، نیازی به لوازم یدکی خودرو پیدا نخواهید کرد. لوازم خودرو بخصوص لوازم مصرفی نیز مانند هر وسیله‌ای ممکن است خراب و دچار مشکلات فنی شود به همین دلیل باید قطعات تعمیر یا تعویض شود.

در این شرایط پیدا کردن نمایندگی فروش بهترین لوازم یدکی خودرو که بتوان از اصالت و سلامت کالای آن اطمینان کرد، یک بحث مهم است. شما برای تهیه‌ی لوازم یدکی مورد نیاز خود به سراغ کدام مرجع می‌روید؟ اگر خرید آنلاین از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر لوازم یدکی را مورد تایید قرار می‌دهید، امروز برای شما یکی از نمایندگی های فروش قطعات خودرو را معرفی خواهیم کرد.

به دلیل تحریم‌ها و گرانی این روزها، برخی از افراد همواره دچار تردید و نگرانی درباره‌ی اصالت و درستی لوازم یدکی خودروی خود هستند. نقصی کوچک در لوازم می‌تواند منجر به تصادف، فاجعه‌ای دلخراش و یا ضرر مالی شود. برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید لوازم یدکی خودرو از نمایندگی‌های معتبر باشید. در این مبحث قصد داریم تا نگاهی بر برخی لوازم مورد نیاز خودرو داشته باشیم و آنها را معرفی کنیم.

لوازم مصرفی خودرو

قطعات مصرفی خودرو شامل قطعاتی می شود که به طور پیوسته و در فاصله‌های زمانی تقریباً مشخص می‌بایست مورد بازرسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعویض شود. در کلیه اتومبیل های سواری در حدود ١٠ و یا ١٥ قطعه وجود دارد که در دسته کالاهای مصرفی قرار می‌گیرند. رسیدگی به موقع و تعویض لوازم مصرفی در زمان مشخص شده که توسط تولید کننده در دفترچه راهنمای اتومبیل شرح داده شده است، می‌تواند از بروز مشکلات جدی در آن جلوگیری کند تا از هزینه‌های بسیار بالای تعمیر جلوگیری کند.

از جمله لواز مصرفی خودرو می‌توان به دیسک، کاسه و لنت ترمز، فیلتر هوا، فیلتر روغن، صافی بنزین، شمع موتور و لوازمی مانند تیغه برف پاک کن اشاره کرد که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

لنت ترمز

همگی از اهمیت بی چون و چرای سیستم ترمز در هر وسیله نقلیه مطلعیم و لنت ترمز اولین چیزی است که در سیستم ترمز به ذهنمان می‌رسد. لنت ترمز خودرو قطعه ای در سیستم بازدارنده و ترمز خودرو است که وظیفه متوقف یا کاهش سرعت خودرو را بر عهده دارد. به این صورت که با به وجودآوردن اصطکاک با دیسک ترمز و یا کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می شود.

لنت ترمز از جمله لوازم خودرو است که باید هر چند وقت یکبار تعوض شود و جزء اقلام مصرفی محسوب می شود و بنابراین هر دارنده خودرو هر از چندگاهی باید اقدام تعویض آن کند. این مدت بستگی به میزان استفاده از خودرو و نیز کیفیت لنت دارد.

Screenshot_20220118_131648

تیغه برف پاک کن

تیغه برف پاک کن اتومبیل قطعه ای است که برای پاک کردن برف و باران از روی شیشه اتومبیل و همچنین تمیز کردن شیشه اتومبیل استفاده میشود. در سال ١٩٠٣ میلادی ابتدائی ترین نوع از آن که به صورت دستی از داخل کابین خودرو هدایت میشد توسط مری اندرسون مخترع آمریکائی اختراع گردید. به مرور از یک وسیله پیش پا افتاده در اتومبیل های قدیمی به وسیله ای پر اهمیت در اتومبیل های امروزی تبدیل گردید.

تیغه برف پاکن خودرو دارای ٣ نوع مختلف است که استفاده هر یک از این ٣ نوع برای کلیه اتومبیل های سواری ممکن میباشد.

  • نوع اول تیغه برف پاک کن، نوع ساده تیغه برف پاک کن است که در بیشتر اتومبیل ها از این نوع استفاده می شود. بدنه این تیغه صاف و لبه آن از جنس لاستیک فشرده شده است.
  • نوع دوم تیغه برف پاکن برف گیردار می باشد که بیشتر در مناطق سردسیر استفاده می شود. علاوه بر لاستیکی که بر روی سطح شیشه اتومبیل قرار میگیرد، دارای قسمتی پلاستیکی بر روی آن به منظور پاک کردن یخ و برف بر روی سطح شیشه در شرایط سخت آب و هوایی است.
  • نوع سوم تیغه های برف پاک کن، تیغه برف پاک کن ژله ای است که سطح آن از جنس سیلیکون و حالتی آیرودینامیکی دارد. که موجب عملکرد بهتر و عمر مفید بیشتر نسبت به نوع معمولی می‌شود.

خرید تیغه برف پاک کن خودرو از مستریدکی با بهترین قیمت

Screenshot_20220118_131658

شمع موتور

شمع خودرو قطعه ای است که وظیفه جرقه زنی و روشن کردن اتومبیل را برعهده دارد. به این صورت که این قطعه در بالای محفظه احتراق و سیلندر خودرو قرار گرفته و از یک طرف جریان ولتاژ بالای برق را گرفته و از طرف دیگر با ایجاد جرقه زنی در محفظه احتراق باعث انفجار بخار فشرده شده بنزین و ایجاد نیروی مورد نیاز برای حرکت اتومبیل می گردد.

شمع دارای طول عمر مفید مشخصی است که بستگی به مشخصات فنی آن دارد. خرابی شمع زمانی اتفاق می افتد که بخاطر جمع شدن رسوبات بر روی الکترود و یا دلیل درست جرقه نزدن، الکترود به تدریج از بین می رود. این قطعه بسته به اینکه از چه نوع موادی برای تولید آن استفاده شده است بین ٢٠٠٠٠ تا تقریباً ٤٥٠٠٠ کیلومتر باید تعویض گردد.

وایرشمع

وایر را می‌توان با انتقال برق خروجی از سیستم جرقه‌زنی به سر شمع‌های موتور معرفی کرد. وظیفه اصلی وایرها رساندن برق از کویل (در خودروهای جدیدتر) یا از دلکو به سر شمع (در خودروهای قدیمی‌تر) است.

همان قدر که عملکرد درست یک خودرو به فرایند صحیح احتراق آن بستگی دارد، فرایند احتراق هم به عوامل زیادی وابسته است. موتور خودرو برای انجام احتراق با مکش، هوا را متراکم کرده و آن را با سوخت خودرو ترکیب می‌کنند. اما این پازل سوخت یک قطعه گم‌شده دارد. این‌بار پازل با جریان برقی که باعث ایجاد جرقه و احتراق در موتور می‌شود کامل خواهد شد. کویل‌ها سیم‌پیچ‌های القایی هستند که در سیستم جرقه‌زنی خودرو قرار دارند و قدرت و ولتاژ لازم برای جریان برق در خودرو را فراهم می‌کنند. از انواع وایرشمع می‌توان به وایرشمع های سیمی، ابریشمی و ترکیبی اشاره کرد.

خرید وایر شمع انواع خودرو در مستریدکی با بهترین قیمت

خرید آسان قطعات برقی و مصرفی در مستریدکی

فروشگاه مستر یدکی یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین فروشگاه‌های اینترنتی فروش قطعات خودرو است که بیش از ربع قرن سابقه دارد. مستریدکی بهتر و باکیفیت‌ترین قطعات از جمله شمع و لنت ترمز خودرو را در فروشگاه خود دارد. این فروشگاه به‌خاطر ارتباط مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده قطعات و خدمات پس از فروش، توانسته محصولات به‌صورت مستقیم به دست مشتری و مصرف‌کنندگان برساند و هزینه‌های خرید قطعه را کاهش دهد. اگر قبل از خرید به کسب اطلاعات بیشتر و پشتیبانی و مشورت با مشاوران این حوزه، در خصوص قطعات موردنظر هم نیاز داشته باشید می‌توانید با راه‌های ارتباطی مستر یدکی به شماره ۲۸۴۲۳۸۳۴-۰۲۱ و ۸۶۰۵۴۳۳۷-۰۲۱ در ارتباط باشید. ما در فروشگاه مستر یدکی منتظر شما هستیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها