طرح پیشنهادی کارگروه رمزارز برای هیئت وزیران، دولت به دنبال کنترل کامل بازار رمزارزها است؟

یک ماه پس از آنکه «محسن رضایی» متولی رمزارزها در دولت شد، پیش‌نویس مصوبه‌ای از سوی «کارگروه رمزارزش‌ها» در «ستاد تحول دولت سیزدهم»، برای ارائه به هیئت وزیران آماده شده است.

طرح پیشنهادی کارگروه رمزارز برای هیئت وزیران، دولت به دنبال کنترل کامل بازار رمزارزها است؟

 این نسخه، ویرایش هشتم و مربوط به ۲۵ دی ۱۴۰۰ است. در حال حاضر مشخص نیست ویرایش‌های جدیدی قرار است از این مصوبه هیئت وزیران آماده شود یا نسخه‌ای که به دست دیجیاتو رسیده برای تصویب در هیئت وزیران مطرح خواهد شد.

با این حال، نکات بسیار قابل تاملی در این طرح دیده می‌شود که می‌تواند آغاز محدودیت‌های جدیدی در فضای رمزارز ایران باشد.

 نکات مثبتی در این طرح دیده می‌شود اما به نظر می‌رسد دولت کنترل کامل بازار رمزارزها در کشور را به ساماندهی آن ترجیح داده است. طبق این پیش‌نویس بایستی سامانه و شرکتی راه‌اندازی شود که مبادلات رمزارزی افراد را زیر نظر می‌گیرد؛ همچنین سقف ریالی برای افراد حقیقی تعیین شده که بیش از آن اجازه نگه‌داری رمزارز را در ولت شخصی خود ندارند.

.

 

کارگروه رمزارزش‌ها زیر نظر ستاد تحول دولت سیزدهم، اواخر دی ماه امسال «سیاست‌ها و احکام پیشنهادی جامع ساماندهی زیست‌بوم رمزارزش‌ها» را جهت تصویب هیئت وزیران ارائه کرده است. طرح مذکور در 5 فصل و 30 ماده  تنظیم شده که به مضامینی همچون تعیین ساختار ساماندهی، بحث استخراج  و ایجاد رمزارز، تبادل و نگهداری رمزارزها  و بحث پرداخت با استفاده از این ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این ده میلیون نفر ارز بازاکثر ادمهای پولداری
    هستند در بیافتید مزدور بجونتون میاندازند با معلم و باز نشسته فرق میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها