نرخ جدید گوشت رسما اعلام شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع گوشت گرم گوسفندی و گوساله در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای با نرخ مصوب خبر داد.

نرخ جدید گوشت رسما اعلام شد

علیرضا سالمی گفت: در حال حاضر عرضه گوشت گوسفندی به نرخ ۱۱۰ هزار تومان به مباشران میادین میوه و تره بار در حال انجام است که آن‌ها هم لاشه را با قیمت ۱۱۶ هزار تومان و سایر قطعات را با نرخ ۱۴۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌کنند.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران، لاشه گوساله در میادین میوه و تره بار با قیمت ۹۴ هزار تومان توزیع می‌شود که با قیمت ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان هم قطعات در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت به بهانه‌های مختلف در سطح خرده فروشی‌ها افزایش داشت که مسئولان تنظیم بازار به منظور تعادل بازار تصمیماتی مبنی بر توقف صادرات دام، خرید حمایتی به منظور عرضه در بازار و توزیع هوشمند گرفتند که انتظار می‌رود در روزهای پایانی سال این تصمیمات بتواند منجر به کاهش التهابات بازار شود.

هم اکنون گوشت چرخ کرده به نرخ ۱۲۰ هزار تومان و ران و دست گوساله بسته بندی پاک شده بدون چربی با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین توسط شرکت‌های بسته بندی در حال عرضه است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران می‌گوید: ۴۰ تا ۴۵ درصد مردم تهران و شهرستان‌های استان تهران از میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت مورد نیاز را خریداری می‌کنند که این موضوع بر قیمت سایر بخش‌ها هم اثر می‌گذارد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو گوشت گوسفند ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزار تومان و گوشت چرخ کرده ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است که مسئولان پشتیبانی امور دام این اطمینان را به مردم می‌دهند که کالا به میزان کافی وجود دارد و دغدغه‌ای برای تامین مایحتاج خود نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    1

    قیمت گوشت گوسفندی و گوساله گران است. نرخ گوشت ران و سردست گوسفندی و همچنین ران و سردست گاوی باید به نرخ زیر ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند. قیمت ران و سردست و خورشتی بدون استخوان در حال حاضر با کیلویی ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان اضافه قیمت مواجه است!

  • امیر1
    12

    در ایران از گوشت ارزان تر چیز دیگری نیست.پنج سال پیش اگر 15 گوسفند می فروختی یک پراید می خریدی حالا باید 80 تا بفروشی تا یک پراید بخری .گوشت اگر در این قیمت بماند در سالهای ایند باید عین گندم واردات گوشت برای همیشه داشته باشیم واگر دامدار از کار و کسب خود دست بکشد هم این صنعت از بین میرود هم همان دامدار می شود دلال ودر اخر به همه ضرر میزند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      منظورش اینست در ایران هیچ محصولی گرانتر از دام سبک و سنگین نیست! پرورش دام هزینه ریالی دارد ولی فروش آن به قیمت دلار محاسبه می شود!!!

    • امیر1
      7

      شما ها مرفع هان بی دردید که به جز جلو پاتون هیچ چیز دیگری را نمی بینید قیمت یک کیلو تخمه 100 تومان قیمت یک کیلو بره 60 تومان درضمن هزینه دام در8ماه گذشته از 2هزارتومان به 9 هزار تومان رسیده .در روستایی که 2000 هزار گوسفند بوده شده 500 تا این یعنی ما یک سوم از گوسفندها را از دست دادیم و در شرایط موجود باید از سال اینده گوشت را از خارج وارد کنیم و همه روستایها باید بی کار شود ارزانی گوشت به این اسانی نیست که شما دانسته یا ندانسته نظر می دهید

    • ناشناس
      0

      به امیر ۱: اگر قیمت دام سبک و سنگین باز ۱۰ برابر قیمت فعلی شود باز شما دامداران و دلالان و فروشندگان عمده دام راضی و قانع نمی شوید چونکه طمع کار هستید! کما اینکه نسبت به گذشته نزدیک قیمتها ۲۰ برابر شده ولی باز شما قانع نیستید! اگر هزینه های تولید محصول برای شما و امثالهم گران تمام می شود بهتر است سراغ حرفه دیگری بروید که به تولید ارتباطی نداشته باشد! الآن هر کالایی با ارز ترجیحی و بدون تعرفه از خارج وارد کنیم قیمتش یک هفتم محصول داخلی می شود.

    • به امیر1
      0

      خوب بجای پرورش گوسفند برو تو کار پرورش تخمه!!!

  • ناشناس
    1

    چرا مزخرف میگید اخه کجا گوشت کیلویی ۱۴۰ اخه گوشت زیر ۲۰۰تومن پیدا کردی سلام برسون اون گوشتی هم که به این قیمت میدن یا ماده اس یا پیره فقط اسم گوشت روشه وگرنه گوشت نر از ۱۹۰تومن هست تا بالا

  • ابراهیم طوسی
    0

    یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۸
    ایسنا/ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: قرار بود گوشت گرم گوساله به صورت مستقیم به مصرف کنندگان با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان عرضه شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و مصوبه آن فقط روی کاغذ باقی ماند.

    احمد مقدسی با بیان اینکه بارها و بارها اعلام کردیم افزایش قیمت گوشت برنامه مافیای گوشت و عده‌ای دلال برای واردات گوشت بود، گفت: این افراد صادرات را بهانه گرانی گوشت کردند در حالی که صادرات هیچ تاثیر بر قیمت دام زنده نگذاشت.
    وی ادامه داد: از دولت درخواست کردیم که به دلیل مازاد دام در کشور هم ذخایر داخلی را از این محل تامین کند و هم اجازه صادرات دهند که متاسفانه صادرات متوقف شد.
    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران اضافه کرد: قرار است شرکت پشتیبانی امور دام، دام زنده را از دامدار با قیمت هر کیلو ۵۹ هزار تومان خریداری و ذخیره سازی کند ولی روند خرید و کشتار بسیار کند است، زیرا این گوشت‌ها باید بسته‌بندی و منجمد شوند که متاسفانه در کشتار دام و بسته‌بندی گوشت در کشور ضعف‌هایی داریم.
    وی تصریح کرد: از شرکت پشتیبانی امور دام درخواست کردیم که امکان عرضه مستقیم گوشت گرم را فراهم سازند. یعنی قرار بود گوشت گرم گوساله در میادین مستقیما به مصرف کننده با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان عرضه شود ولی این موضوع فقط در حد مصوبه و بر روز کاغذ ماند و تا به امروز نیز عرضه مستقیم گوشت گرم گوساله اتفاق نیفتاده است.
    مقدسی گفت: به اندازه کافی دام و گوشت در کشور داریم. مردم هیچ نگرانی‌ای در خصوص تامین گوشت برای شب عید نداشته باشند. با افزایش تقاضا هم هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد. دامداران تا پایان سال دام را گران نخواهند کرد. البته اگر دلالان وارد بازار شوند و دولت نظارت نکند قیمت گوشت قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

    به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
    instagram.com/akharinkhabar

  • حسین
    0

    مسئولین ما هم فقط ب قیمتهای دستوری اکتفا میکنند تصور میکنند ب این شکل باعث کنترل تورم و تثبیت قیمتها میگردند ظاهرا تدبیری جز این در چنته ندارند

  • ناشناس
    0

    دروغه ،قیمت گوشت ۱۸۵ هزار تومان است.
    خلایق هرچه لایق

  • امیر
    0

    دغدغه ای برای مایحتاج خوراکی نداریم،دغدغه مون برای عدم توان خرید آن است،برای گرانیهای افسارگسیخته است،برای اینکه اختیاردردست دولت نیست میباشد

  • ناشناس
    0

    مخبر خان ، خبر دار

  • امیر1
    6

    ارزانی گوشت =بی کاری روستایها وعشایرو ساکنان شهرهای کوچک .که ان هم برای جامعه خیلی گران در می اید ایران فقط تهران نیست اقای که دانسته یا ندانسته نظر می دهید

  • احمد
    0

    اقای امیر ۱ بیشتر گرانیها باعث وبانیش روستاییها هستن هرساله ازفروش محصولشون یا ماشین میخرن یا خونه تو شهر که باعث افزایش قیمتها میشود ترافیک ایجادمیکند شغلهای شهر رو تصاحب میکنن و.... روستاییها اگه تو رو ستاشون بشینن وکشاورزی رو احیا کنن خیلی از کارها درست میشه ولی افسوس که دولت هیچ اقدامی برای کوچ نشینی انجام نمیدهد

  • هالو
    0

    قشر قصاب تواین مملکت لاکچری شدن درآمدشان ازپزشکان جراح بیشتر است!!!!!!!!

  • هوشنگ
    0

    دولت باید مثل قبل برای رفاه مردم سوبسید بدهد تا مردم بتوانند زندگی کنند سوبسید به تولید کننده و خریدار با این قیمت ها نمی شود زندگی کرد باید ریشه ای مشکل حل شود اینکه به حقوق بی ارزش ملت پولی اضافه شود و از آنطرف کالاها چندین برابر شوند که نشد مملکت داری اخیرا به جای حل مسئله به مالیات گرفتن از درآمدها پرداختند مشکل روی مشکل دولت بجای دست کردن در جیب ملت باید به فکر رفاه مردم باشد این روش ها به سمت سقوط منتهی میشود

  • ناشناس
    0

    یه چند روزی خبراز گرونی نبود خبرفوری دستت درد نکنه که به فکر کمبودهای مسعولین هستید حیف که فعلن شکم مردم خالی هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها