افزایش حقوق مستمری‌ بگیران در اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون در افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: با همکاری دولتT افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ ماه اجرایی خواهد شد.

افزایش حقوق مستمری‌ بگیران در اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود

در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، قائم مقام و معاونین این سازمان و همچنین رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مقرر شد، افزایش حقوق مستمری بگیران در اردیبهشت ماه انجام شود.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این باره گفت: «با همکاری دولت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ ماه اجرایی خواهد شد.»

وی افزود: در مورد افزایش حقوق بازنشستگان ماده ۹۶ و ۱۱۱ مورد توجه است و بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد. 

موسوی تصریح کرد: رویکرد راهبردی ما این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

تعداد مستمری بگیران اصلی تأمین اجتماعی برابر با ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال جاری خواهند بود.

 سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    ولی صاحبخانه و بقال و نانوا و سایر طلبکاران پولشان را آخر فروردین میخان باز هم یکماه شرمندگی بیشتر واگزار به خدا میکنیم.نمیشد این جلسات و تشریفات رو زودتر انجام دهید ؟ مگر شما دولت جهادی نیستید؟؟؟

  • بازنشسته نجومی بگیر تامین اجتماعی
    2

    لا اقل در مورد حداقل بگیران این ماه اعمال میکردید.راست است که سیر از گرسنه و سواره از پیاده خبر ندارد.....

  • خوش خیال
    28

    فقط پیام تکراری می‌گذارید. خستمان کردید

  • ناشناس
    0

    چقدرراحت قانون رو دور میزنند،شاید فروردین ماه جزء سال1400 محسوب میشه!

  • ناشناس
    0

    اگر دولت از دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بطور غیرقانونی در کار و وظایف سازمان خصوصی تأمین اجتماعی دخالت نمی کرد اعضاء هیأت مدیره سازمان صنفی تأمین اجتماعی خودش به موقع تعهدات قانونی خود را نسبت به کارگران و کارفرمایان انجام می داد. از موقعی که دولت سازمان تأمین اجتماعی را به وزارتخانه جدید التأسیس کار و رفاه اجتماعی الحاق کرد همه چی در سازمان تأمین اجتماعی به هم ریخت!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقا از زمان احمدی نژاد که هر موقع پول کم میاورد دست میکرد تو جیب بازنشسته های تامین بدهی دولت سر به فلک گذاشت درد بدتر اینه که اون موقع دلار 1000 تومن بود نه 27هزارتومن ولی بدهی رو به همون زمان حساب میکنن

  • قمی
    0

    خدادراین ماه عزیزگرفتارتون کنه.انشالله گرفتاربیماری لاعلاج خانواده باشیدتابفهمیدمابازنشسته هابا۳۰سالخدمت چه میکشیم.مس اینهمه مراجع،مجتهد،همه لالمونی گرفتن به مدیران نالایق ودزدتامین اجتماعی بگن حق مارابدن؟چرا اردی بهشت؟

  • ناشناس
    0

    فعلا که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به خاطر یه ویرگول اضافه دولت و نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بی سواد در بودجه گیر کرده!!!!!

  • محمدجمشیدی جانباز بازنشسته
    0

    اقای رئیس رئیس جمهور عزیز بزگترین خیانت به بازنشستگان ۱حداقل حقوق راحساب کردند۲ ۵۰درصد بازنشسته گان را ازکارافتاده زدن ۴ حکم بازنشستگی من نوشته مستمری بگیر باسی سال خدمت وسختی کار که میبایستی ۳۵ روز حقوق میزدن نزدند که هیج چنان خیانتی با جدول ۵ساله درست کرداقای سالاری که متضرر فقط بازنشستگان شدند اقای هاشمی هم یک مشت اقایانی که درزمان بازنشستگی خودشان بهترین حقوق را درنظر گرفتند شما سخصی را در این سمت گذاشتی بعداز ۵۰ روز حقوق ما در اردیبهشت پرداخت میشود چقدر که بازنشستگان زندگی خود را بان سازگار کنند میترسم اردیبهشت هم به خرداد بخوره وهنوز عدد ریال یا چند درصد اضافه ان را اعلام نمی کنند تا استرس روی استرس بشود صاحب خانه سرش نمیشود اضافه میکنند کاری به رای مدیر تامین اجتماعی ندارد اقای رئیسی عزیز تورم را چکار کنیم

  • محمدجمشیدی جانباز اعصاب روانبازنشسته
    0

    برادران خواهران بازنشسته و مستمری بگیر من از بش خودتان فقط میدانم دستهای پشت پرده است که درروز کارگر فتنه ۹۸ را پیاده کنم اینبار رحم نکنید بخون شهدای اهواز هرکسی برعلیه نظام ودولت حرف زد تا قدرت در توانتانه مثل دوران هشت سال دفاع مقدس برای یکبار دست استکبار ووهابیهای ال صعود را بکنیم در هرجای ایران صدایی شنیدید در نطفه خفه کنید بداند ما کارگران هستم گه پشت نظام ودین ودولت ایستاده ایم درود برکارگران باغیرت سختی داریم درسته گرانی هست درسته ولی ما ایرانی هستیم بعد به کمک دولت بلند شوید دست احتکار سوداگر را قطع کنیم تاکی ما کار کنیم آنها بخورد ما در شهرمان چندنفر شناسایی کردیم اول قوه قضا اگر کاری نکرد خودمان دستشان را قطع خواهیم کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها