ال ۹۰ بازمی گردد؛ شاید با موتور روسی

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد.

ال ۹۰ بازمی گردد؛ شاید با موتور روسی

منوچهر منطقی در حاشیه مراسم رونمایی پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: خودروی ال ۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، مجموعه ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم می توان دوباره خودروی ال۹۰ کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.
منطقی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت بلا استفاده این محصول با همکاری های بین المللی است تا یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی بودند عرضه کنیم.
معاون وزیر صمت گفت: در تلاشیم نمونه های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.
وی ادامه‌داد: روس‌ها گزینه های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه های داخلی نیز مطرح است.
منطقی اضافه کرد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • جنتی
    0

    مثل نیروگاه بوشهر میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      نیروگاه بوشهر مشکلی نداشت
      مشکل مردان نادان دیپلماسی بودند که فقط مذاکره میکردند و امتیاز میدادند
      واقعا چقدر فکر کردی ؟

  • سید حسن
    0

    گیربکس های داخلی قاطی میکنه و هنوزم ایراد داره بخصوص دنده عقب با مشکل عمل میکنه در تمام محصولات همینطوره علی الخصوص خانواده سمند،دنا

  • ناشناس
    1

    پس پشت ازادی ورود خودرو ارباب روسیه بود .

  • ناشناس
    0

    موتور موشک بالستیک شهاب ۶ را روی پلتفرم خودروی ال ۹۰ فرانسوی سوار کنید هم سرعتش بیشتر می شود و هم در موقع ترافیک شهری می تواند در فضا به پرواز در بیاید!

  • به ناشناس متفکر
    1

    نیروگاه بوشهر دورگه نیمی ازش آلمانی ونیمی روسی
    تا حالا هیچ مسئولی دباره بازدهی این خراب شده چیزی نمیگه چون ۱درصد هزینه بازدهی نداشته الان دنیا دنبال نیروگاههای خورشیدی و انرژی های دیگره
    ال نود فرانسوی و روسی

  • ناشناس
    0

    چطور ما پهباد می‌سازیم اما ی موتور نمی‌تونیم بسازیم
    ی کارشناس لطفا جواب بده
    مرسی؟


    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      فنآوری پهباد مثل تکنولوژی اسباب بازی های هواگرد است و در دسترس همه هست ولی موتور خودرو پیچیدگی های زیادی دارد که ساخت آن از عهده همگان بر نمی آید!

  • محمدرضا
    0

    کی به کیه موتور tut. یاEf7 بزارید روش بچپونید به ملت همیشه در صحنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها