آداب و شرایط نگهداری از انگشتر شرف الشمس +دعا و احادیث معتبر

امروزه استفاده از انگشتر شرف‌الشمس در میان برخی افراد بسیار رایج شده است، همانطور که می‌دانید شرف‌الشمس ذکر بسیار پرفایده‌ای می‌باشد که بر روی سنگ عقیق زرد نوشته می‌شود اما نکته حائز اهمیت در آداب نگهداری انگشتر شرف‌الشمس است که برای بهره‌مندی از فواید و خواص این انگشتر بی‌نظیر حتما باید به طور صحیح رعایت شود.

آداب و شرایط نگهداری از انگشتر شرف الشمس +دعا و احادیث معتبر

شرایط نگهداری انگشتر شرف‌الشمس

نگهداری انگشتر شرف‌الشمس دارای آداب‌‌و‌رسوم خاصی است که در ادامه مطالب برای شما عزیزان بازگو می‌کنیم. در ابتدا برای نوشتن حرز شرف‌الشمس شخصی که می‌خواهد دعا را بنویسد باید پاک باشد، وضو بگیرد و رو به قبله بایستد. بهترین موقع برای نوشتن دعا طلوع خورشید تا غروب خورشید نوزدهم فروردین ماه و بهترین ساعت در آن روز ساعت بعد از نماز ظهر است. هنگام نوشتن دعا ستاره  سه خط عمود  (مد) بر روی آن سپس (م)  نردبان سه پله و چهار خط عمودهای دو چشم و (و) وارونه ممتد  بر روی تمامی حروف بنویسید، با استفاده از فرز ریز می‌توانید دعا را بر روی انگشتر عقیق حک نمایید. آداب نگهداری انگشتر‌الشمس همچنین در کتاب کشکول فقیه نیز آمده است.

آداب استفاده از انگشتر شرف‌الشمس

شرف‌الشمس دعایی با فضیلت‌های بسیار و ارزشمند است که باید در استفاده از آن آدابی را مورد توجه قرار داد. استفاده از انگشتر شرف‌الشمس نیز به همراه برکات دعا، دارای خواص بی‌نظیری است که لازم است برای بهره‌مندی بیشتر این فواید نکاتی را بدانید.

  1. این ذکر و نقش و نگاره‌های آن دارای اسرار زیادی است که باید از چشم دیگران پنهان بماند.
  2. خوب است در هنگام نوشتن حرز بر روی سنگ عود روشن نمایید.
  3. بسیار تاکید شده است که افراد این انگشتر را در دست راست خود استفاده نمایند. حتی انجام این کار را مستحب شمرده‌اند. همچنین در برخی احادیث آمده که قرار دادن این انگشتر در دست چپ، برخلاف سنت اهل بیت بوده و انجام این کار را باز داشته اند پس خوب است آن را در دست راست استفاده نمایید .
  4. برای خرید نقره‌جات و بهره‌مندی بهتر از فواید حرز آن، حتما آداب نگهداری از انگشتر شرف‌الشمس را باید رعایت کنید.
  5. دعای نوشته شده روی انگشتر شرف الشمس از حروف ابجد می باشد که برای دست کشیدن روی آن نیازی به داشتن وضو نیست.
  6. قبل از وارد شدن به سرویس بهداشتی، انگشتر را از دست درآورید. به دلیل اینکه اسماءالهی بر آن حکاکی شده و ورود به سرویش بهداشتی با این انگشتر بی احترامی خداوند است.

 

انگشتر شرف‌الشمس در احادیث

کمننکئ

پیامبر و امامان زیادی در مورد آداب استفاده از انگشتر سنگ شرف‌الشمس روایات بسیاری نقل کرده‌اند، در واقع استفاده از انگشتر شرف‌الشمس را دلیلی بر عاقبت به‌خیری دانسته‌اند:

  • پیامبر اکرم (ص)  که می‌فرمایند: ( هر کس یکی ازعقیق‌های سرخ و زرد وسفید را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ها نمی‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می‌یابد.)
  • امام موسی کاظم (ع) : (انگشتر  زرد در دست کنید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.) که البته باید به آداب نهگداری از انگشتر شرف‌الشمس توجه کنید.
  • پیامبر اکرم (ص): ( انگشتر عقیق شرف الشمس در دست کنید مادامی که آدم آن را با خویش داشته باشد اندوهی به او نمی‌رسد.)
  • امام صادق (ع):  ( انگشتر عقیق شرف الشمس در دست نمایید که مبارک می باشد و مالک آن خاتمه‌اش به خیر و نیکی باشد.)
  • امام علی (ع): (دو رکعت نماز با انگشتر عقیق زرد برتر هست از هزار رکعت بدون آن.)

 

دعا سنگ شرف‌الشمس

حخ0عتحخغاه

دعای شرف‌الشمس یکی از معروف‌ترین دعاهایی است که برروی انگشتر عقیق زرد حکاکی می‌شود. حال قصد داریم تا شما را با دعای پرفضیلتی  که بر روی سنگ شرف‌اشمس نوشته می‌شود آشنا کنیم .

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی هَی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

توجه داشته باشید که آداب نگهداری از انگشتر شرف‌الشمس با این دعا که در قسمت قبل گفته شد حتما باید رعایت شود.

 

فلسفه دعا سنگ شرف‌الشمس

نلنلب

دعا این سنگ دارای فلسفه‌ای بسیار جذاب می‌باشد که بر گرفته از پنج اسم اعظم و کریم خداوند است که آن‌ها را کلمات مبارکه «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌ بودند و به جای نقش از پنج حرف اول آن‌ها به طور«ا.ج.ر.م. ن» می‌توان استفاده نمود. این نقش دارای 13 حرف است ۴حرف از تورات ۴ حرف از انجیل و ۵ حرف از قرآن کریم است  که بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی میشوند که لازم به ذکراست که باید در هنگام حکاکی آداب نگهداری از انگشتر شرف‌الشمس به خاطر داشته باشید و حتما رعایت فرمایید.

 

باور اشتباه درمورد شرف‌الشمس

برخی از مردم بر این باور هستند که شرف‌الشمس نگین  زرد رنگی  است که بسیار ارزشمند و قیمتی می‌باشد اما این طرز تفکر اشتباه و غلط است. شرف‌الشمس در واقع یک دعا و ذکر است که به حضرت علی (ع) نسبت داده شده، این دعا در روز شرف‌الشمس یعنی روز نوزده فروردین ماه به طورخاص و اسرارآمیز بر پشت نگینی که زرد رنگ است که اغلب سنگ عقیق زرد مورد استفاده قرار می‌دهند همراه با رعایت آداب نگهداری از انگشتر شرف‌الشمس می‌نویسند.

 

اگر علاقه‌مند به خرید انگشتر شرف الشمس مردانه و زنانه ارزان قیمت اصل در متنوع ترین طرح ها هستید می‌توانید به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید. برای خرید نقره‌ اصل و با کیفیت حتما باید به فروشگاه معتبر و مطمئن مراجعه فرمایید تا از سواستفاده افراد سودجو و کلاهبردار در امان بمانید، شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت سیلور110 تجربه یک خرید عالی را داشته باشید. پشتیبانان این سایت 7 روز هفته، 24 ساعته پاسخگوی سوالات و ثبت سفارش شما عزیزان هستند. متخصصان تیم بزرگ سیلور110 وضعیت سفارشتان را با ارسال ایمیل مرحله به مرحله گزارش خواهند کرد، به شما اطمینان خاطر میدهند و تمام نگرانیتان را برطرف می‌سازند. تمامی محصولات در این فروشگاه دارای اصالت کالا و گارانتی می‌باشند، این مجموعه برای کلیه محصولات خریداری شده 7 روز فرصت بازگردانی کالا در صورت هرگونه نارضایتی را در نظر گرفته است همچنین تمامی قیمت‌های ارائه شده کالاها در این سایت به قیمت خرده فروشی می‌باشد که اغلب توسط تولیدکننده و نماینده رسمی توزیع آن کالا تعیین شده است، قیمت‌گذاری در این فروشگاه برای تمام مشتریان در هر نقطه‌ای از کشور یکسان می‌باشد و هزینه ارسال بسته کاملا به صورت رایگان است و البته شما می‌توانید از طرح‌های تشویقی، تخفیفات ویژه کالا، پیشنهاد شگفت انگیز و سایر خدمات ارائه شده نیز استفاده نمایید.

نتیجه گیری

در مطالب گفته شده سعی بر این داشتیم تا شما را با آداب نگهداری از انگشتر شرف‌الشمس آشنا کنیم تا با رعایت کردن این اصول بتوانید بهره‌مندی بیشتری از خواص و فواید این انگشتر ارزشمند داشته باشید جهت اطلاعات بیشتر در مورد نقره‌جات و خرید انگشتر شرف‌الشمس می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نقره silver110.ir مراجعه فرمایید و لذت یک خرید مطمئن و بی‌عیب و نقص را تجربه نمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    این شرف الشمس را بهائیان رواج داده اند

  • زهرا
    0

    ممنون از اطلاعات خوبتون من هم امسال سفارش دادم و امروز دستم کردم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها