رئیس سازمان بورس خبر داد

سهام وثیقه وام شد

رئیس سازمان بورس گفت: اگر سهامدار در بازار سرمایه نیاز به پول نقد داشت راهی جز فروش سهام نبود، اما اکنون می‌توانند از آن سهام استفاده و وام دریافت کنند.

سهام وثیقه وام شد

مجید عشقی  گفت: سامانه توثیق هوشمند دسترسی و ارتباط با دستگاه قضایی دارد که می تواند بسیاری از کارها را بدون کاغذ بازی سهل کند و فرآیند چند روزه در کسری از ثانیه انجام خواهد شد.  یکی از برنامه های سازمان بورس این است که خدمات وسیع بازار سرمایه به صورت الکترونیک در اختیار مردم قرار گیرد. پرداخت سود سهام سهامداران از طریق سجام به صورت غیر حضوری و مورد بعد نیز بحث توثیق هوشمند سهام بود که امروز رسمی از این سامانه می توان استفاده کرد.

او گفت: یکی از موارد این سامانه دسترسی و ارتباط آن با دستگاه قضایی است که می تواند بسیاری از کارها را بدون کاغذ بازی سهل کند و فرآیند چند روزه در کسری از ثانیه انجام خواهد شد. اکنون در فاز اول از توثیق سهام استفاده خواهد شد اما در آینده گواهی سپرده سکه، اوراق بدهی، یونیت های صندوق سرمایه گذاری نیز در لیست وثیقه قرار خواهند گرفت.

در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک (هوشمند ستاره)رئیس سازمان بورس و دیگر مسئولان نکاتی را مطرح کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرتضی
    0


    سلام.اینجانب مرتضی میرزابابایی در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از دیوان عدالت اداری علیه بانک رفاه کارگران کد 974 شهرگلستان جاده تهران ساوه و بانک صادرات نسیم شهر بهارستان شکایت کرده ام ولی متاسفانه شعبه 3 دیوان عدالت اداری به بهانه مختلف شکایت بنده را رد کرده است چرا؟
    از جناب آقای حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارم.
    از رئیس محترم رئیس کل دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی دارم.
    درضمن شماره بایگانی شعبه 0100770 دیوان عدالت اداری می باشد.

    پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری دارم چگونه می‌توانم مشکلم را به رئیس‌ قوه‌قضائیه منتقل کنم. متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها