راهنمای انتخاب و خرید تشک مناسب

تنها گرمی لحاف و نرمی بالش نیست که یک خواب آرام و لذت بخش را برایتان فراهم می¬کند، بلکه شما به یک تشک مناسب هم نیاز خواهید داشت. یک خواب کافی و آرام بعد از یک روز پر مشغله باعث می¬شود تا فردا را با انرژی بیشتری شروع کنید.

راهنمای انتخاب و خرید تشک مناسب

شاید تا به حال توجهی نکرده باشید اما خوابیدن روی یک تشک غیر استاندارد و سفت می­تواند به سلامت جسمی شما صدمه بزند و احساس نارضایتی و ناخوشایندی بعد از خواب داشته باشید. همین دو عامل کافی خواهد بود تا عملکرد ذهنی شما را تحت تاثیر قرار دهد و نتوانید طبق قبل به فعالیت و زندگی خود ادامه دهید. همین حالا تشکی که شب­ها روی آن می­خوابید را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نامناسب بودن آن، جهت خرید یک تشک جدید و مناسب اقدام کنید تا تجربه یک خواب ایده­آل را داشته باشید.  

1

نکات خرید تشک

  تشک مناسب مساوی با خواب راحت خواهد بود. اما کدام تشک را باید بخریم؟ تنوع این محصول بسیار زیاد است و کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ نکات مهم در زمان خرید تشک که باید بدانید و مورد بررسی قرار دهید عبارتند از:

  • اصالت و برند سازنده

به هیچ عنوان در حین خرید به سراغ محصولات بدون نام و نشان نروید، هرچند که در ظاهر بهترین به نظر برسد. محصولی که خریداری می­کنید باید از برندهای نام آوازه و به همراه گارانتی باشد.

  • وزن خود را در نظر بگیرید

این یک قانون است، هرچه وزن شما بیشتر باشد باید تشکی با تراکم بالا فنربندی انتخاب کنید. همچنین باید ضخامت تشک بیشتر باشد.

  • نوع اسفنج به کار رفته در تشک

برای پر کردن تشک­ها از اسفنج­های مختلف با تراکم­ها متفاوت استفاده می­شود. شما باید نمونه­ای را انتخاب کنید که باکیفیت­ترین باشد و از تراکم بالایی برخودار باشد.

  • جنس پارچه رویه تشک

بهترین جنس پارچه برای رویه تشک، باید ضد آب و ضد حریق و همچنین غیر قابل تفوذ برای حشرات باشد.

  • الیاف ضد حساسیت داشته باشد

نکته دیگری که باید مورد بررسی قرار دهید، الیاف آن است. الیاف ارتجاعی و ضد حساسیت بهترین گزینه هستند. لازم به ذکر است که هرچه الیاف خاصیت ارتجاعی بالایی داشته باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

تشک سفت بخریم یا نرم؟

2

احتمالا شما هم بر این باور هستید که نباید تشک سفت استفاده کنید. اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. طبق نظر پزشکان حوزه سلامت و روانشناسان، برای داشتن خوابی راحت، بهتر است از تشک سفت استفاده کنید. البته منظور ما تشک­های خیلی سفت نیست که باعث ایجاد در کمر شود. برای کودکان و نوجوان بسته به نظر آنها ممکن است تشک نرم بخرید اما به سراغ نمونه­های خیلی نرم نروید. افرادی که عادت دارند شب­ها به سمت پهلو بخوابند، داشتن تشک سفت یک الزام برای آن­ها خواهد بود. هرچه تشک شما نرم تر شود، احساس درد کمر بیشتری به مرور زمان خواهید داشت. مواظب ارزشمندترین دارای خودتان، یعنی سلامتی جسمی باشید.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع تشک می‌توانید به کمک روش های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 - 02632828293

Chandsoo.com

ویژگی­های یک تشک خوب برای خوابی آرام

یک تشک خوب چه ویژگی­هایی دارد؟ سوالی که در زمان خرید، فکر شما را درگیر خواهد کرد. نگران نباشید، نیاز نیست فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار دهید. از ویژگی­های یک تشک خوب برای خوابی آرام می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس راحتی داشته باشید

زمانی که روی یک تشک می­خوابید باید دچار گرفتگی عضلانی نشوید و حس آرامش داشته باشید. درست است که با تست کردن در زمان خرید نمی­توان آن را تشخیص داد اما می­توانید تشخیص دهید که تشک حال حاضر شما نیاز به تعویض دارد یا خیر؟

  • فنر آن قوی باشد

هرچه فنر یک تشک قوی باشد، نشان دهنده استاندارد بودن آن بوده و خوابی راحت را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

  • دوخت یکدست و مناسب داشته باشد

از دیگر فاکتورهایی که باید در زمان خرید به آن توجه کنید، دوخت پارچه تشک است. نباید دارای درز باشد و دوخت آن کاملا یکدست و یکپارچه انجام شده باشد.

  • از الیاف طبیعی ساخته شده باشد

استفاده از الیاف طبیعی، سلامت شما را تضمین می­کند. چرا که دچار حساسیت و آلرژی در زمان خواب نخواهید شد.

  • وجود آستر الزامی است

به سراغ کالای خوابی بروید که دارای آستر است و به صورت چندلایه طراحی شده است. وجود آستر این امکان را برایتان فراهم می­کند تا در صورت کثیف شدن بتوانید آن را تعویض کنید.

  • متناسب با تخت خریداری کنید

پایه تخت شما به چه اندازه­ای است؟ باید تشکی متناسب با این پایه خریداری نمایید. اگر هنوز تخت نخریده­اید، توصیه می­کنیم در زمان خرید تشک، برای خرید پایه تخت هم اقدام نمایید. تا با هم هماهنگ باشند و بعدها برایتان مشکل ساز نشوند.

3

انواع تشک

تشک­ها به صورت کلی به دو نوع تقسیم می­شوند. تشک یک نفره و تشک دو نفره که در ادامه بیشتر با این دو محصول آشنا خواهیم شد.

  • تشک­های تک نفره

تشک یک نفره، برای تخت­های کودکان و نوجوانان که به صورت تک نفره هستند مناسب می­باشد. به هیچ عنوان از دو تشک یک نفره برای تخت دو نفره استفاده نکنید. با توجه به ابعاد کوچکتری که دارد، به راحتی حمل می­شود و وزن کمتری هم دارد.

  • تشک­های دونفره

تشک دو نفره برای تخت خواب­های دو نفره و زوج­ها مناسب می­باشد. البته برای تخت­ خواب­های یک و نیم نفره که ابعاد بزرگتری هم دارند مناسب بوده و قابل استفاده است. ابعاد آن بیشتر بوده و به تبع قیمت بیشتری هم دارد.

انواع تشک­ها، به دو نوع تک نفره و دو نفره ختم نمی­شود. بلکه نوع­های دیگری هم دارد که عبارتند از:

1-  تشک فنری

این نوع از تشک­ها دارای فنر است و مناسب کودکان و نوجوانان می­باشد. بالا و پایین پرید روی آن­ها برای بچه­ها بسیار لذت بخش است اما در صورت ادامه دار شدن، ممکن است باعث آسیب دیدن به تشک خواب شود.

2- تشک طبی و فنری

از بهترین گزینه­های بازار است که می­توانید خریداری کنید. دارای فنر بوده اما انعطاف پذیری چندان زیادی به اندازه تشک فنری ندارد. متناسب با آرگونومی بدن هم طراحی شده است که سلامت جسمی شما را تضمین می­کند. اگر به دنبال خوابی راحت و جسم و روحی سالم هستید، این تشک را انتخاب کنید.

3- تشک طبی

متناسب با آرگونومی بدن طراحی شده است و برای جلوگیری از دردهای مفصلی و عضلانی توصیه می­شود. فنر در آن وجود ندارد و خاصیت انعطاف پذیری ندارد. انعطاف پذیری تخت را با خاصیت ارتجاعی آن اشتباه نگیرید.

4- تشک مموری فوم

این تشک­ها بسیار وسوسه انگیز و جذاب هستند اما برای استفاده روتین در زمان شب توصیه نمی­شود. با توجه به طراحی و متریالی که دارد، شکل شما را به خود خواهد گرفت و شما در زمان خواب به درون آن فرو خواهید رفت. به همین خاطر در صورت قرارگیری در حالت نامناسب بر روی مفاصل شما فشار خواهد آمد.

5- تشک فنری منفصل

به این نمونه تشک منفصل هم گفته می شود. فنرهای آن به صورت تکی درون تشک جا گرفته و فشار به صورت نقطه­ای از نقطه­ای به نقطه دیگر انتقال نمی­یابد.

ابعاد استاندارد تشک

ابعاد استاندارد تشک بستگی به تخت خواب شما خواهد داشت. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، برای تخت دو نفره از دو تشک تک نفره استفاده نکنید. تشک بزرگ برای تخت­های کوچک اندازه نخواهد شد و برعکس تشک­های کوچک هم کیپ تختخواب نخواهد بود و در نتیجه خواب راحتی نخواهید داشت. توجه کنید شما باید از هر سمت تشک به اندازه 20 سانتی­متر فضای آزاد داشته باشید و همچنین بهتر است ارتفاع آن هم حدود بیست سانتی­متر از قدتان بزرگتر باشد.

از کجا تشک بخریم؟

4

برای آنکه یک تشک باکیفیت و ایده­آل بخرید، باید به یک فروشگاه معتبر و مطمئن مراجعه کنید. مجموعه چندسو انواع تشک­ها را باکیفیت تضمینی و همچنی قیمت ارزان در اختیار خریداران قرار می­دهد. می­توانید به صورت حضوری یا اینترنتی برای خرید اقدام کنید. این فرصت را از دست ندهید.

جمع بندی

برای پشت سر گذاشتن شب­های طولانی و داشتن خواب کافی 8 ساعته در طول شبانه روز، داشتن یک تشک جز الزامات است. شما در هر صورت برای خرید تشک هزینه خواهید کرد، پس توجه کنید که این هزینه را دور نیندازید و محصولی بخرید که متناسب با آناتومی بدن شما است و آسایش را برایتان فراهم می­کند. همچنین قیمت مناسبی هم داشته باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها