هاست لینوکس چیست؟ کاربرد و مزایا

کسب‌وکارها همیشه به دنبال پیشرفت و رشد خود هستند. یکی از راه‌های رشد، ورود به دنیای وب است. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت، گام نخست، خرید هاست و دامنه است.

هاست لینوکس چیست؟ کاربرد و مزایا

برای خرید هاست مناسب با نیاز خود، ابتدا لازم است در مورد انواع سرویس‌های هاست مطالعه کنید تا با توجه به نیاز خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. هاست لینوکس، یکی از محبوب‌ترین میزبانی‌ها در بین کاربران است که عملکرد و امنیت بالایی را به کاربران، ارائه می‌دهد. 

در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم، هاست لینوکس چیست؟کاربردها و مزایا آن را بررسی می‌نماییم. با ما در این مقاله همراه باشید. 

 

هاست چیست؟

هاست (Host) فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات وب‌سایت شما، است تا همیشه در دسترس باشد. میزبانی وب، سرویس آنلاینی است که به شما امکان بارگذاری و انتشار فایل‌های خود در وب‌سایت را می‌دهد. با استفاده از هاست، وب‌سایت شما و محتوای آن برای کاربران، قابل مشاهده می‌شود. 

انواع هاست

سرویس‌های میزبانی وب، انواع مختلفی دارد که شما لازم است با توجه به نیاز خود، یکی از این سرویس‌ها را انتخاب کنید. انواع سرویس‌ها به صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

1.هاست اشتراکی

در این نوع سرویس، یک سرور بین چند کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود. به این صورت که یک سرور مشترک میزبان تعدادی وب‌سایت است. در میزبانی اشتراکی، منابع با سایر کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود اما، کاربران به فایل‌ها و اطلاعات خصوصی دیگر کاربران دسترسی ندارند. میزبانی اشتراکی، یک انتخاب اقتصادی برای صاحبان کسب‌وکارها است. این میزبانی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مناسب است و با دو نوع سیستم‌ عامل محبوب ویندوز و لینوکس به کاربران،‌ ارائه می‌شود. 

  1. میزبانی سرور مجازی (VPS)

در صورتی که هاست اشتراکی پاسخگوی نیاز یک وب‌سایت نباشد از سرویس VPS استفاده می‌شود. سرورهای خصوصی مجازی (VPS) یک سرور به چند بخش مجازی تقسیم شده است و هر بخش به عنوان یک سیستم‌ کامل در اختیار یک وب‌سایت‌، قرار می‌گیرد. همچنین، در وی‌پی‌اس کاربران به منابع اختصاصی دسترسی دارند. 

  1. هاست ابری

در میزبانی ابری به جای استفاده از یک سرور از شبکه‌‌ای که دارای چند سرور است برای میزبانی وب‌سایت خود استفاده می‌کنید. هاست ابری برای وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ، مناسب است.

4.هاست اختصاصی

در میزبانی اختصاصی شما دسترسی کامل و انحصاری را به یک سرور، دارید. با استفاده از این میزبانی شما کنترل کاملی روی پیکربندی خواهید داشت. این میزبانی مناسب برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ است. 

ذنزرذرزذ

هاست لینوکس چیست؟

میزبانی لینوکس یک سیستم‌عامل منبع باز است که با استفاده از سرور مبتنی بر لینوکس انجام می‌شود. بدون وجود هاست، یک وب‌سایت نمی‌تواند در اینترنت حضور داشته باشد.

لینوکس، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌ها در میان کاربران اینترنت است به دلیل وجود ویژگی‌هایی مانند انعطاف‌پذیری، افزونه‌ها و سفارشی‌سازی که میزبانی لینوکس ارائه می‌دهد. همچنین، میزبانی لینوکس به دلیل استفاده از کنترل‌پنل سی‌پنل، عملکرد بالا و آسان بودن مدیریت آن در بین کاربران محبوب شده است. 

خرید هاست لینوکس از برتینا 

یکی از دلایل استفاده کاربران از هاست لینوکس، سازگاری آن با زبان‌های برنامه‌نویسی PHP، Python و MySQL است. در دنیای تکنولوژی تطبیق پذیری بسیار مهم است، چون ارتباط در فناوری‌های در حال تغییر را تضمین می‌کند. میزبانی لینوکس همه کاره است به دلیل سازگاری با پایگاه داده‌های مختلف. دلایل دیگری برای استفاده کاربران از میزبانی لینوکس وجود دارد که در ادامه، ما برای شما توضیح می‌دهیم:

نماتن

1.سرعت

لینوکس با توجه به سبک و سرعت بالا ، تبدیل به یکی از سرویس‌های مورد اعتماد کاربران با عملکرد بالا، شده است. لینوکس سیستم عاملی که در برابر حملات بدافزار، آسیب‌پذیر نیست، قابل اعتمادترین است و به شما بدون خرابی سرویس می‌دهد.

2.انعطاف‌پذیری

با توجه به انواع مختلف تکنولوژی‌های موجود در دنیای دیجیتال، بهتر است سیستم‌عاملی را در نظر بگیرید که با انواع تکنولوژی‌ها، مطابقت داشته باشد. لینوکس، انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال ارتقاء برنامه وب خود با پیشرفت فناوری، هستند. میزبانی لینوکس با اکثر فناوری‌های نرم‌افزاری سازگار است. 

3.قابلیت تنظیم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میزبانی لینوکس، قابلیت شخصی‌سازی این میزبانی است. سرورهای لینوکس قابل تنظیم هستند و قابلیت تنظیم شدن بر اساس نیازهای یک کسب‌وکار را دارند. در لینوکس ممکن است، افزونه‌هایی وجود داشته باشد که شما به آن‌ها نیاز نداشته باشید، در این میزبانی می‌توانید، مولفه‌هایی که مورد استفاده شما نیستند را حذف کنید و به عملکرد سیستم خود، بهبود ببخشید. 

4.رابط کاربری و رابط سطح فرمان

لینوکس یکی از بصری‌ترین رابط‌های گرافیکی (Cpanel) را ارائه می‌دهد که منابع سرور و سیستم را مدیریت می‌کند. همچنین، لینوکس یک رابط سطح فرمان مانند ترمینال TTY را ارائه می‌دهد که برای اجرای اکثر فرآیندهای مورد نیاز برای مدیریت و اختصاص منابع به یک برنامه وب، استفاده می‌شود.

می‌توانید از رابط کاربری گرافیکی و ترمینال برای مدیریت فایل ها، بهینه‌سازی سیستم و افزودن یا حذف اجزای سیستم، استفاده کنید.

5.امنیت

قبل از انتشار، لینوکس در برابر آسیب‌پذیری‌های شناخته شده مبتنی بر وب، نرم‌افزار و مبتنی بر سیستم‌عامل آزمایش می‌شود. این میزبانی، دسترسی و مجوزهای پیشرفته فایل را بر روی فایل‌ها و پوشه‌های ذخیره شده در سرور شما مستقر می‌کند. هنگام استفاده از لینوکس، نگران حملات بدافزار ویروس‌هایی که منجر به در معرض خطر قرار گرفتن فایل‌ها می‌شوند، نباشید.

6.بروزرسانی خودکار

بروزرسانی‌هایی که باید در وب‌سایت انجام دهید، زمان‌بر است اما به امنیت وب‌سایت، کمک می‌کنند.  با cPanel، می‌توانید حساب خود را به صورتی پیکربندی کنید که به‌محض اینکه بروزرسانی‌ها در دسترس قرار گرفتند به صورت خودکار نصب شوند. 

7.امکان نصب برنامه‌های تحت وب

با میزبانی لینوکس، شما می‌توانید تنها با یک کلیک، بیش از صد برنامه محبوب مانند وردپرس، دروپال و جوملا را نصب کنید.

8.پایگاه داده MYSQL

وردپرس، نمی‌تواند بدون پایگاه داده MySQL کار کند. به همین دلیل، افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند، می‌توانند با میزبانی لینوکس از پایگاه داده MYSQL بهره‌مند شوند. 

 

هاست لینوکس برای چه کسانی مناسب است؟

لینوکس بهترین انتخاب سیستم‌عامل برای میزبانی وب مشاغل کوچک و بزرگ است. اما، بهتر است شما با توجه به شرایط و نیازهای کسب‌وکار خود، هاست مناسب را انتخاب کنید. 

لینوکس منبع باز است و برای تمامی برنامه‌های مبتنی بر وب، سیستم‌های مدیریت محتوا، مانند جوملا و وردپرس، سایت‌ساز‌ها بر‌اساس PHP/MYSQL مناسب است. هاست لینوکس برای وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مانند فروشگاه‌های آنلاین، وبلاگ‌نویسان و… مناسب و قابل اجرا است. همچنین برای افرادی که می‌خواهند از زبان برنامه‌نویسی PHP و بانک اطلاعاتی MYSQL برای راه‌اندازی وب‌سایت خود، استفاده کنند و نیاز به سرعت، عملکرد و امنیت بالا دارند، مناسب است. 

جمع‌بندی

لینوکس، یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین، سیستم‌عامل‌ها در بین انواع سرویس‌های میزبانی وب است. در این مقاله سعی کردیم برای شما توضیح دهیم، هاست لینوکس چیست و مزایا و کاربردهای آن را نام ببریم. شما می‌توانید، برای خرید هاست لینوکس به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه، بهترین انتخاب متناسب با نیاز خود را داشته باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها