هجوم دلالان به بازار املاک/ از امیرآباد تا جردن و میرداماد متری چند؟

به گفته مشاوران املاک، از ملک‌های اداری در چند ماه اخیر استقبال زیادی نشده و بیشتر خریداران این آپارتمان‌ها، دلالانی هستند که با قیمت ارزان‌تر و زیر منطقه، این واحدها را خریداری می‌کنند و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

هجوم دلالان به بازار املاک/ از امیرآباد تا جردن و میرداماد متری چند؟

مشاوران املاک می‌گویند، از آنجایی که هم‌اکنون رونق اقتصاد فرونشسته و صاحبان این ملک‌ها و یا مستاجران آنها، پس از شروع فعالیت اداری خود، باید ماهانه مالیات پرداخت کنند؛ صاحبان سند اداری‌ها بیشتر به فروش ملک‌های خود تمایل دارند چراکه در املاک سند ادرای نمی‌توان کسب‌وکاری به غیر از اداری راه‌اندازی کرد.

اما املاک سند مسکونی ریسک کمتری دارند و وکلا و پزشک‌ها به لحاظ قانونی و با کسب مجوز می‌توانند از واحدهای مسکونی برای ایجاد مطب و یا دفتر خود استفاده کنند.

در مجموع در بازه ۶ ماهه اخیر، استقبال چندانی از آپارتمان‌های موقعیت اداری نشده؛ البته برخی از فعالیت‌ها در این حوزه، همچنان از ناحیه «ارگان‌های دولتی» صورت می‌گیرد.

این وضعیت در حالی است که به گفته یک مشاور املاک اداری، در سال‌های گذشته، «۶ ماهه دوم سال» بهترین سطح مشاوران املاک برای فعالیت در حیطه املاک اداری و تجاری بوده است.

با این حساب، بازار املاک اداری تحت تاثیر «وضعیت نامطلوب اقتصادی» فعلی و برچیده شدن برخی از کسب‌وکارها، از رونق افتاده و کسانی که از این موقعیت سود می‌برند، دلالان هستند.

یک مشاور املاک می‌گوید، تاکنون چندین مراجعه‌کننده، چه فروشنده و چه خریدار ملک اداری داشته‌ایم که به دلیل «عدم اطمینان» و ریسک بالای این حوزه نسبت به سایر املاک مردد و از تصمیم خود منصرف شده‌اند.

بر اساس بررسی‌ فایل‌های موجود در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن اداری، یک واحد اداری نوساز با عمربنای ۳ سال و دارای متراژ ۱۸۳ مترمربع در ملاصدرا، با قیمت ۲۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.یک واحد اداری ۳۰ سال ساخت و ۹۵ متری در مطهری تهران، ۶ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای فروش یک واحد اداری ۱۳۰ متری در جردن یا ۱۳ سال قدمت بنا، ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

IMG_20221218_124250_527

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    1

    الکیه همه دارن الفرار میکنند

  • 🐜
    0

    زلزله صبحگاهی در مقابل داره اخراج بهترین گزینه برای حفظ جان ومال وثروت ملت ایران زمین است چراعاقل کندکاری که بازاردپشیمانی بجای مسکن قرص مسکن ب ملت شریف ومظلوم فرودست وطن بدهید بهتر نیست؟

  • ناشناس
    1

    مسکن خریدار ندارد . یک واحد را چند ماه است که برای فروش گذاشته ایم ولی شاید ماهی یک نفر هم برای بازدید مراجعه نمی کند . تبدیل مسکن به پول بسیار سخت است .

  • محمد
    8

    فقط تصویب مالیات بر عایدی سرمایه میتواند آرامش را به اقتصاد ایران برگرداند.

  • ناشناس
    7

    تمام پیش بینی هایم داره به وقوع میپوندد
    بازار مسکن بزودی سقوط سنگین میکنند
    خانه های اضافی خود را تا فرصت هست بفروشید
    خانه خالی تصرف میشه خود دانید

  • ناشناس
    11

    سلام به نظر بنده دقیقا حرف کارشناس درسته بنده تو شمال املاک دارم نسبت به ۳ سال گذشته که ماهی ۱ یا ۲ بار معامله می‌نوشتیم الان ۲ هفته ای میشه روز به روز داره بهتر میشه طبق تجربه چندین ساله من تا ۱۰ الی ۲۰ روز دیگه متاسفانه رشد سعودی به خودش میگیره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کم چاخان کن! بازار راکد راکد است چونکه بسیار گران است.

  • ناشناس
    0

    انشاالله ارزان خواهدشد
    با کدام پول صحبت از میلیاردمیکنی وضع بازار خراب است وبه امیدخدا به زیر ملیارد میرسد.انشاالله

    نظرات شما -
    • آرمان
      0

      فازت چیه عموییی؟🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس
    3

    صبر کنید 4میلیونمون ساخته بشه پدری از دلالان دربیاریم که اون سرش ناپیدا ! فقط خدا کند اون 4 میلیونم دست دلالاها نیفتد !

  • ناشناس
    1

    سالی 150 هزار مهاجرت 160 هزار فوتی تصادف 40 هزار فوتی الودگی هوا 100هزار کرونا 60هزار کشته سرطان وعدم امکان ازدواج وعدم فرزند اوری وووووواقعا فکر می کنید 20 سال اینده مسکن رو دستتون باد نمی کند ؟

  • حبیب
    1

    به فکر زلزله ویرانگر تهران هم باشید
    7.3

  • علی علی بیگی
    1

    پولی که دلال از مردم میگیره بشه چرک خون از گلوش بزن بیرون ایسان الله دولت کلنگ ۴هزار واحد روبزن قیبمت بشکن ای خدا خودت کمک کن دلال رسوا بشه
    به امید خدا

  • امیر
    0

    دولت و مجلس محترم به داد نسل ایران برسید و ضروریات زندگی مردم و تشکیل خانواده و فرزند اوری را که مهمترینش مسکن است از چنگ سرمایه داران و دلالان و محتکرین که آنرا برای سودجویی و سوداگری گروگان گرفته اند در آورید مالکیت خانه و مخصوصاً زمین مسکونی که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد را محدود به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد تا دست دلال و محتکر از این نیاز ضروری تشکیل خانواده و فرزند اوری کوتاه شود و مردم امیدوار به زندگی و فرزند اوری شوند

  • Shadi
    0

    بدبختی فقط گران شدن مسکن نیست ،الان خودرو هم بسیار قیمتهای توهمی به خودش گرفته ،اینا به کنار مردم از خرج شکم زن و بچشونم موندن ،یعنی واقعا این مسئولین کجا هستند که فکری به حال مردم بدبخت بکنن،اقای همتی خطاب به آقای رییسی گفته اگه نمیتونی اداره کنی کنار برو ،واقعا مسیولین اگه نمیتونید مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی..‌‌مردمو حل کنید بزارید کاربلدا بیان این چه سماجت بیخودی هست که میکنید ، از کجا بیاریم چندین میلیارد بدیم مسکن از کجا بیاریم نیم میلیارد بدیم به خودرویی که با قوطی رب و کنسرو درستش کردن ،فکری کنید به حال دل این مردم ،من کشورم رو دوست دارم دوست دارم مردم کشورم همگی در رفاه آسایش و آرامش و سلامتی باشن ،خدایا خودت مشکلات کشورم و مردمم رو حل کن الهی آمین یا رب العالمین 🙏💚

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها