جدیدترین آمار از سرعت اینترنت در ایران و جهان

براساس جدیدترین آمار منتشرشده، سرعت اینترنت ثابت کشور در ماه مارس نسبت به فوریه یک پله پیشرفت داشته است.

جدیدترین آمار از سرعت اینترنت در ایران و جهان

براساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط اسپیدتست که سرعت اینترنت ثابت و موبایل در نقاط مختلف جهان را بررسی می‌کند، تا مارس۲۰۲۳، میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۴۱.۵۴ مگابیت برثانیه، میانگین جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل  ۱۰.۴۲ مگابیت بر ثانیه و تأخیر  ۲۸میلی ثانیه بوده است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانگین جهانی سرعت دانلود ۷۹.۰۰ مگابیت بر ثانیه، میانگین جهانی سرعت آپلود ۳۴.۹۲ مگابیت برثانیه و تأخیر ۹ میلی ثانیه بوده است.

این درحالی است که در  ماه فوریه ۲۰۲۳، میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل  ۳۹.۷۷ مگابیت برثانیه، میانگین جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۱۸  مگابیت بر ثانیه و تأخیر  ۲۸میلی ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت هم میانگین جهانی سرعت دانلود ۷۸.۶۲مگابیت بر ثانیه، میانگین جهانی سرعت آپلود ۳۴.۳۹ مگابیت برثانیه و تأخیر ۹ میلی ثانیه بود.

میانگین سرعت اینترنت در جهان

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه مارس ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی ، قطر، نروژ، کویت و دانمارک تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور ، امارات متحده عربی، شیلی، چین، دانمارک تعلق دارد.

براساس این بررسی، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۶.۳۳ مگابیت بر ثانیه، میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۹۲ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹  میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۶۱ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.

میانگین سرعت اینترنت در ایران

سرعت اینترنت در ایران

این در حالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۳ میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۰۳مگابیت بر ثانیه، میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل  ۱۰.۵۰مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۶۱ از میان ۱۳۷ کشور رسانده بود.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانگین سرعت دانلود در ایران ۱۱.۵۷ مگابیت بر ثانیه، میانگین سرعت آپلود ۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۶ از میان ۱۸۰ کشور‌ می‌رساند.

سرعت اینترنت در ایران

این درحالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۳، میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران ۱۱.۲۷ مگابیت بر ثانیه، میانگین سرعت آپلود اینترنت ثابت ۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰  میلی ثانیه بود که رتبه ایران به ۱۴۷ از میان ۱۸۰ کشور رسانده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • l
    0

    همه این امار نت در ایران دروغه.. مخصوصا شرکت مخابرات که فقط پول ها رو میگیره ولی نت درست وحسابی بر اساس توافق به مشتری ارایه نمیدهد .. حرومتون باشه ...

  • ناشناس
    0

    مبارک وزیر پیرمردها باشه

  • یه بنده خدایی
    0

    این رتبه خفت بار تازه اونم با کلی فیلتر و دردسر وصل شدن به فی لتر شکن

  • ناشناس
    0

    به خودتون افتخار کنین...!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها