وام های میلیاردی کارکنان بانک ها به مجلس کشیده شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ارائه وام‌های میلیاردی در بانک‌های دولتی را قویا تکذیب می‌کنم و هر کسی که ادعایی داشت جواب آن را می‌دهم چراکه خودم حقوق بگیر نظام بانکی دولتی هستم و در این بانک‌ها ارقام نجومی وجود ندارد، بخواهم آن را پنهان کنم.

وام های میلیاردی کارکنان بانک ها به مجلس کشیده شد

غلامرضا مرحبا درباره پرداخت وام میلیاردی بانک‌ مرکزی و بانک‌های دولتی و خصوصی به کارکنان خود در حالی که همین بانک‌ها در برابر پرداخت وام‌های خرد به مردم مقاومت می‌کنند، اظهار داشت: این ارقام را تایید نمی‌کنم البته باید توجه داشته باشیم که ارقام حقوق و دستمزد بانک مرکزی با تمام بانک‌ها متفاوت و بیشتر است و رقم تسهیلات بانک مرکزی به کارکنانش از همه دیگر بانک‌ها بیشتر بوده اما از رقم تسهیلات میلیارد تومانی به هر کارمند اطلاعی ندارم اما ارائه وام‌های میلیاردی در بانک‌های دولتی را قویا تکذیب می‌کنم و هر کسی که ادعایی داشت جواب آن را می‌دهم چراکه خودم حقوق بگیر نظام بانکی دولتی هستم و در این بانک‌ها ارقام نجومی وجود ندارد، بخواهم آن را پنهان کنم.

وی تاکید کرد : من بهترین منبع برای صحت سنجی پرداخت وام‌های میلیاردی بانک‌های دولتی به کارکنان باشم چراکه من هم کارمند نظام بانکی هستم و به هیچ وجه از حقوق نجومی و وام میلیاردی در بانک‌های دولتی خبری نیست شاید در بانک‌های خصوصی وضعیت تا حدودی بهتر باشد اما در بانک‌های دولتی این اعداد و ارقام وجود ندارد و کمترین سقف وام را به کارکنان خود پرداخت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بودجه بانک‌های دولتی در بودجه سالانه ثبت و تصویب می‌شود و مدیر بانک دولتی این امکان را ندارد که مانند مدیر بانک خصوصی درباره حقوق و پاداش کارکنان تصمیم بگیرد.

مرحبا افزود: به طور کلی دو نوع وام در بانک‌ها به کارمندان پرداخت می شود که یک وام مسکن و یک وام جعاله رفع نیازهای ضروری است که در سال‌های گذشته وام رفع نیازهای ضروری قرض‌الحسنه بود اما از ٧ سال گذشته تا به امروز دیگر قرض‌الحسنه نیست و شاید سود آن نسبت به سود بانکی مشتریان یک الی دو درصد کمتر باشد و وام مسکن برای یک کارمند بانک دولتی به ٢٠٠ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

وی گفت: کارکنان بانکی سختی کار و استرس زیادی را تحمل می‌کنند، کارهای مالی را انجام می‌دهند و هر اشتباهی در اعداد و ارقام و کسری را باید از جیب خودشان جبران کنند و هر صفری در اعداد جا به جا و اشتباه شود، کارمند باید خودش آن را بپردازد. تصور کنید کارکنان پشت باجه بانکی از صبح تا بعداز ظهر امکان و حق چایی خوردن در حین کار و پشت باجه را هم ندارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پاکبان شهرداری هم برای پرداخت عوارض شهرداری مشمول تخفیفاتی می‌شود و مزایایی مشمول حال آن خواهد شد و از آنجایی که از همکاران شهرداری است، از تسهیلات و تخفیفاتی در برخی از پرداخت‌ها بهره‌مند می‌شود، افزود: اساسا نیروهای کار در هر بخشی باید انگیزه‌ای برای ادامه کار داشته باشد و اینکه برای سازمانش مهم است را درک کند و اینکه مجموعه‌ای به پرسنل خودش احترامی قائل شود، به حق است.

مرحبا با اشاره به ضرورت حمایت بانک‌ها از کارکنان خود برای حفظ امانتداری آنها تاکید کرد: این موضوعات مشمول کارمند بانکی هم می‌شود، کارکنان بانکی با اعداد، حساب بانکی با گردش مالی هزاران میلیارد تومانی سرو کار دارد و باید هم از نظر اطلاعاتی امانتداری کند و هم از نظر فرایند عملیاتی، بنابراین باید بانک‌ها هم انگیزه‌ای برای کارکنان خود ایجاد کنند. یک بانک حداقل باید وام ٢٠٠ میلیون تومانی را به کارکنان خودش بدهد که امانت‌دار آن چندین هزار میلیارد تومان باشد.

وی گفت: در یک زمانی هر فردی کارمند بانک می‌شد با همان دستمزد و حقوق در شهری مانند تهران حداقل می‌توانست دو واحد مسکونی خریداری کند اما الان کارمند بانک با همه تسهیلاتی که دریافت می‌کند یک زیر پله هم نمی‌تواند اجاره کند.

مرحبا افزود: درست است که کارمندان بانکی کت و شلوار مرتب می‌پوشند اما سختی کار بانکی همه همکاران را به تحلیل می‌برد، اگر به بیمارستان بانک ملی بروید می‌بینید که هر کارمند بانک ملی با سابقه ١۵ سال کار، مشتری این بیمارستان و دچار بیماری اعصاب و گوارشی شده‌اند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • ناشناس
    4

    الان وضع اقتصادی مملکت یه جوریه که وام زیر میلیارد برای آقایان نمی صرفه اصلا

  • مرتضی
    5

    این آقا هموجور که خودشم گفته حقوق بگیر بانک هستش و فقط از سیستم بانکی مریض دفاع کرده. هر کارمند بانک هر چند سال یکبار چند صد میلیون وام قرض‌الحسنه میگیره اونم از جیب این ملت.چرا؟ در حالی که برای ۲قرون وام پدر مردم رو درمیارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      از چیزی که اطلاع نداری حرف نزن

    • ناشناس
      2

      بر آدم دروغگو لعنت!

    • ناشناس
      0

      این دو عزیزی که پاسخ کامنت تو رو دارن احتمالا کارمند بانک هستن خخخخ وگرنه تو حرف حق زدی من خودم یه رفیق دارم ده ساله شده کارمند بانک از هیچ رسیده به عرش علا خونه میلیاردی زمین و ماشین خوب همرو خریده ازش پرسیدم میگه اینقدر وام بدون سود میشه بگیری وقتی کارمند باشی. این مملکت کلا رانت و باند بازی حتی تو گدایی کردن سر چهار راهش هم رانت بازیه

  • رابی
    4

    بانک ها نیز به نوعی مافیایی شده اند.کارمندان بانک ها وام های میلیاردی می گیرند و با آن به ساخت و ساز و تجارت می پردازند .خیلی از بازاری های کله گنده و سرمایه داران نیز از بانک ها وام های میلیاردی می گیرند و یا آن را در بازار ارز سرمایه گذاری می کنند یا اجناس خاصی را احتکار می کنند که بعد از چند ماه به سود پنجاه درصدی می رسند.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      زدی به هدف داداش.

  • ناشناس
    4

    وقتی خود مجلس بی قانونی می کند ،،نمی تواند جلوی بی قانونی را بگیرد

  • ناشناس
    4

    تو که راست می کی ... بمیرین که همه چی را تکذییب می کنید

  • ناشناس
    1

    کارمندان بانک پر سابقه هر یک چند واحد آپارتمان و خانه ویلایی دارند ، از کجا آورده اند ؟؟؟؟؟

  • رضا امیر
    7

    خبر فوری :
    باز شیطنت کردی!!!
    سقف وام مسکن کارکنان بانکهای خصوصی 400 میلیون تومان هست که با این مبلغ یک دستشوئی هم نمیشه حتی تو هیچ شهری خرید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      سال 96 که مسکن مهر 40میلیون بود.کارمند بانک 400 میلیون وام مسکن گرفتند. 200 میلیون هم وامهای دیگر را هم گرفتند. حالا قیمت مسکن مهر 3 میلیارد شده است. برو ببین چه خانه ها و ماشین های لوکس و طلا و دلار زیاد دارند. همشون هم شدند دلال.

  • بازنشسته
    2

    داری دروغ میگی، تو خودت چون کارمند بانکی ازشون دفاع میکنی ومثل سگ دروغ میگی

    نظرات شما -
    • 1

      خب هر كسي دروغ مي گويد خدا لعنتش كند

  • علی
    1

    چه جالب به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم چه با افتخار هم حرف مفت میزنه هرهرهرهر

  • ناشناس
    8

    بالای نود درصد کارکنان بانک ها زیر خط فقر هستند و اصلا وام قرض الحسنه ای وجود ندارد۱۲نهاد بر این بانک ها نظارت می کنند، چطور اینها تخلف را کشف نمی کنند فقط ما حرف های این و ان را تکرار می کنیم که کارکنان بانک ها چنین هستند و چنان. منضبط ترین سازمان دولتی، بانک های دولتی هستند. کاش ما در قضاوت ها، منصف باشیم. چون باید در برابر خالق هستی پاسخکو باشیم

    نظرات شما -
    • 0

      دقيقا!خدا لعنت كند كساني را كه تهمت ناروا مي زنند

    • خدا
      0

      کم محمل ببافو دیگه سر خدارو که نمیتونی بگول بزنی

  • ناشناس
    0

    اقای مرحبا باوریدیم...

  • ناشناس
    1

    من کسی سراغ دارم که کارمند بانک کشاورزی یه همیشه بهشون وام صفر درصد میدن . یعنی اگه پونصد میلیون وام گرفتن بدون سود همون پونصد میلیون پرداخت می کنن .الانم وضعش خیلی خوب شده.ماشین سنگین و خونه تو شیراز و ویلا .چرا این آقای محترم دروغ زیاد میگه .کلا شما عادت دارین به تکذیب کردن

    نظرات شما -
    • 1

      خدا لعنت كند كسي كه وام صفر درصدي مي گيرد و البته لعنت كند انسان دروغگو را

    • ناشناس
      3

      تو خودت هم میدونی داری دروغ میگی ، وام صفر درصد !!!!!!! ، فقط فرق بانکی هابا شما میدونی چیه؟ ، اصالتشون هست ، اگه صداشون در نمیاد ، یاد گرفته اند با سختی زندگی رو بگذرونند ولی مثل تو گدا. ، داد و بیداد راه نندازند و دروغ نگویند ،
      بی همه چیز حرف مفت نزن ، اگه میتونی حرفت رو ثابت کن ، بانکی ها کارمندان این سیستم هستند و مجبورند بر اساس ان سیاست ارائه خدمت کنند ، یک جاهایی ضوابط ارائه شده از دولت نمیزاره مشکل مردم رو حل کننند و. یا اینکه مثل اون خبر گزاری درخواست میلیاردی وامش رو جواب نمیتونند بدهند ، یک مشت اراجیف تحویلشون میشه ، خودتون رو وارد این سیاست بازی های روزنامه نگار ها و سایتهای خبری مفت خور نکنید

  • آخراشه
    0

    دارن همه‌ جیبا رو پر میکنن که برن
    خاک و زمین و شهر و فقط کم مونده تمبان منو دربیارن بفروشن
    آخراشه،متوجه شدن همه از بس تابلو بازی در آوردن ترسوها

  • محمد
    3

    بانک‌ها و کارمندانش با پول مردم آدم شده اند و از پول مردم ارتزاق می‌کنند آنوقت هرکسی که آشنایی نداشته باشد و سراغ وامی را بگیرد چنان برخوردی کارمندان پول شمار بانک باهاش می‌کنند که انگار ...مادرشان را دیده اند .

    نظرات شما -
    • 1

      من مستاجرم و بهانه می آورند که چون سن تو کمتر از 45 سال هست و مجردی .پس به تو وام اجاره خانه نمی دهیم اما کارمندان بانک برای رفقایشان که مستاجر هم نیستتد با قولنا مه های صوری وام می گیرند.

  • ناشناس
    0

    بانک هم آتش به اختیار عمل کرده است ! آتش به اختیار بودن ، صرفا " بگیر و ببند نیست ! قانون کشک ، بانک این طوری صلاح دیده و عمل کرده و تامام...!

  • ابوذر
    2

    من حرف های ایشان را قبول ندارم چون اشخاصی رامیشناسم که کارمند معمولی بانک بوده و زندگی آن چنانی دارند نسبت به خودم که سی سال پست مدیریتی داشتم.

  • امید
    2

    همچین این آقای مرحبا میگه کار بانکی ها سخته انگار بقیه مردم تو خونه نشستند فقط بانک‌ها کار می‌کنند واقعا خجالت هم نمی کشد؛ کارمند های بانک در تابستان زیر باد کولر گازی اصلا متوجه تابستان نیستند در زمستان هم سرما را نمی فهمندساعت 3بعد از ظهر هم خونه هستندهر کدامشان هم چند آپارتمان و ماشین های شاسی دارند وبیمه درمانی طلایی هم دارندبخدا از کسیکه کارخانه دارد هم کارمندان بانک موقعیت شان بهتر است مردم راضی هستند کارمند بانک باشند اصلا حقوق هم نگیرند فقط همین وام ها را بگیرند برایشان کفایت می‌کند ر کل تمام این وام ها هم حرام شرعی است هم غیر قانونی

  • ناشناس
    0

    همسر کارمند یک بانک خصوصی هست و به چشم می بینم چقدر سختی می کشه و وام هم زیر یک میلیارده

    نظرات شما -
    • لزگی اذری
      1

      حالا 900 میلیون زیاد توفیری با یک میلیارد نداره

  • متین
    0

    دولتی ها یه جور مجلسی ها یه جور کارکنان دولت یه جور. هرکی هر طور که دستش برسه از بیت المال میکنه .البته بهتر بگیم بیت الحال ..برای مردم عادی هم فقط حجاب و دعا مونده

  • جلال عامری
    1

    چه جوریه هم از نظام بانکی حقوق میگیری هم از مجلس. ؟؟؟

  • امیرکبیر
    0

    جناب مرحبا کاش مردم را میتوانستیم در انجام کار شریک کنیم تاببینیم درچرخه سازمانها کدام سازمانی مانند بانک پاسخگوی مردم بوده والله در هراداره دیگر که میروند صم وبکم ولی تابانک را میبینند فکر میکنند مال کارمند است وباید....البته باپوزش از آن عزیزان که بعضا بابرخوردهایشان ایجادشرمندگی را درکارمند باعث میشوند...بامید روزی که فرهنگ درتمام امور زندگیمان واردشود

  • ناشناس
    1

    من کارمند بانک هستم
    ۱۵ سال پیش یه چک ۵۰ تومنو ۵۰۰ دادم به مشتری ۶ ماه حقوق نداشتم
    تقریبا نصف حقوقم بابت کسورات صندوق می رفت البته یه چند سال هست دیگه شعبه نیستم
    دوتت وام داریم ما
    وام چهارصد تومن مسکن که همه مردم می تونن بگیرن البته تفاوتش اینه که از ما اوراق مسکن نمی خوان البته تا پارسال ۱۰۰ بود
    ۲۰۰ تومن وام ضروری که تقریبا همه مردم می تونن بگیرن البته تو سودش ۵ درصد تخفیف دادن
    یه وام خودرو ۶۰دتومنی هم دادن
    اگه مجلس راست میگه به حقوق شرکت نفت و گاز برسه که هر برج حقوقش به اندازه نصف وام ۲۰۰رتومنی هستش

    نظرات شما -
    • فقرا
      1

      چه جوری میشه در ۶ ماه ۴۵۰ میلیون پرداخت کنی؟؟؟ مگه چقد حقوق داری

  • بازنشسته حدالاقل بگیر
    0

    دوست من منظور اون کارمند۵۰هزار تومان بود،نه۵۰۰میلیون تومن.علی الحال به نظر حقیر نه آقای مرحبا مقصره ،نه دوستان. بلکه تمام اینها از عدم نظارت دستگاههای نظاره گره از جمله بانک مرکزی میباشد.موید باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها