وزیر کار: پرداخت حقوق بالاتر از حداقل مزد منع قانونی ندارد

وزیر کار گفت: عدد و رقم دستمزد برای حداقل‌بگیرها است، کارگران می‌توانند از قدرت چانه‌زنی استفاده کنند و حقوق بیشتری دریافت کنند.

وزیر کار: پرداخت حقوق بالاتر از حداقل مزد منع قانونی ندارد

سید صولت مرتضوی درباره برگزاری جلسه شورای‌عالی کار برای بررسی مجدد دستمزد 1402 کارگران گفت: در آخرین جلسه شورای‌عالی کار که دستمزد تعیین شد, برخی سؤال کردند که "اگر به‌هرشکلی دولت تصمیم به افزایش مجدد دستمزد کارمندان بگیرد و لایحه‌ای را به مجلس ارسال کند و  مجلس تصویب و آن را ابلاغ کند, آیا درباره حقوق کارگران در چنین شرایطی تجدیدنظر می‌کنید؟" ما نیز پاسخ دادیم "به‌فرض اینکه این موضوع محقق شود حتماً انجام می‌دهیم".

 وی گفت: به‌اعتبار قانون هر سال تنها یک بار حقوق کارگران بررسی می‌شود, مگر موضوع خاصی باشد و پیشنهادات جدید پیش بیاید، ضمن اینکه ما حداقل حقوق کارگران را در شورای‌عالی کار تعیین کردیم, همان حداقل‌بگیر می‌تواند از قدرت چانه‌زنی استفاده کند و دستمزد بیشتری متناسب با تخصص خود دریافت کند.

مرتضوی اظهار داشت: این عدد کف را تعیین کردیم که کسی از این میزان کمتر پرداخت نکند، امکان پرداخت بیشتر برای همه کارفرمایان هست و امیدواریم با تمهیدات دولت در حوزه کالابرگ بخش اندکی از مشکلات معیشتی با این طرح حل شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • صنف کارفرمایان
    2

    متشکریم از اینکه ما را راهنمایی کردی! واقعاً نمی دانستیم بیشتر از حداقل مقرر قانونی هم می شود به کارگری که بیش از یکسال سابقه کار و سابقه پرداخت حق بیمه دارد و همچنین تحصیلات عالی دانشگاهی دارد دستمزد پرداخت کنیم! پس طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاههای مشمول قانون کار برای چه ایجاد شده است؟! برای این ایجاد شده که هر کارگر متناسب با میزان سابقه کار و سابقه پرداخت حق بیمه و میزان تحصیلات و نوع تخصص و نوع شغل و حرفه و سمت دستمزد دریافت کند نه اینکه دستمزد یک کارگر با مدرک دکتری و چندین سال سابقه کار و سابقه پرداخت حق بیمه با دستمزد یک کارگر ساده بی سواد و بدون سابقه کار و بدون سابقه پرداخت بیمه و حداقل بگیر بکی و یکسان باشد!

  • ناشناس
    0

    چانه زنی با کارفرما؟؟!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    خوب وقتي دولت براي قرارداد موقت كارگري درصد حقوق نيروي رسمي همتراز را در نظر مي گيرد چه افزايش حقوقي واقعاً آيا نيروي كارگري مزاياي نيروي رسمي را دريافت مي كند يا اينكه چرا بايد اين تبعيض درصد وجود داشته باشد يك نيروي كارگري با نيروي رسمي چه فرقي دارد آيا كمتر كار مي كند در صورتي كه بيشتري زحمت كاري بر عهده اين قشر زحمت كش است؟ كجاي اين عدالت است؟

  • نیری
    0

    چرا مزخرف میگی کارفرماها همون حداقل دستمزد رو هم پرداخت نمی‌کنند حالا تو میگی برو چونه بزن ۰کارگرگر اگه کوچکترین حرفی بزنه در جا اخراجش میکنند اونوقت تو شکم سیری حرف میزنی ۰ تویی که حرفت با عملت یکی نیست ودرشورای عالی کار به نماینده کارگران به دروغ گفتی که با تمهیداتی که در سال جدید میشه تورم پایین میاد در غیر اینصورت مجددا حقوق کارگران را افزایش میدیم

  • ناشناس
    0

    به شرافتم قسم که این مرد یک روز هم کارگری نکرده نمیدونه داره از چی حرف میزنه!!!!
    چهارتا کارفرمای .... دورش نشستن گفتن تو بگی بقیه گوش میدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها