تجمع راهبران مترو تهران در اعتراض به حذف سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان‌آور

جمعی از راهبران مترو، ظهر امروز، دوشنبه ۲۳ مردادماه، در اعتراض به برنامه توسعه هفتم برای دومین بار مقابل ایستگاه مترو بهارستان تجمع کردند.

تجمع راهبران مترو تهران در اعتراض به حذف سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان‌آور

این راهبران به حذف سنوات ارفاقی کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور معترض هستند. آن‌ها همچنین با اشاره به مصوبه‌ی امروز کمیسیون تلفسیق مجلس می‌گویند: مشاغل سخت و زیان‌آور مترو در گروه الف است، که طبق مصوبه جدید کمسیون تلفیق برای این گروه، سنوات ارفاقی از ده سال به ۵ سال کاهش پیدا کرده است. 

درخواست این راهبران از نمایندگان مجلس، اجرای قانون فعلی در خصوص کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور است. آن‌ها می‌گویند: تقسیم‌بندی ناعادلانه و غیرکارشناسی مشاغل سخت و زیان‌آور به سه گروه و تعیین سنوات ارفاقی غیر یکسان (الف: ۵ سال و ضریب ۱/۲، ب: ۷ سال و ضریب ۱/۳ و گروه دوم ب: ۱۰ سال و ضریب ۱/۵) که مصوب کمسیون تلفیق بوده باید حذف شود و طبق قانون کنونی، سنوات ارفاقی برای تمام گروه‌های شغلی مشاغل سخت و زیان‌آور ۱۰ سال و هر سال سابقه معادل ۱/۵ سال محاسبه گردد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    لطفا پیگیر اعتراضات کارگران نیروگاه تولید برق شهدای پاکدشت هم باشید که به زور ساعت کار رو از ۸ ساعت به ۱۲ ساعت افزایش دادند.

  • ناشناس
    0

    راهبری لوکوموتیو طبق قانون کار جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی گردد! راهبری لوکوموتیو مگر شغل استخراج معدن یا شغل فعالیت در خط تولید کارخانجات شیمیایی است که سخت و زیان آور باشد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حالا که اعتراض کردن از راننده های جاده ها ومعادن هم یادی کنن

  • حیدری
    0

    واقعا بی انصافی درتعریف مشاغل سخت شده .لطفا مجلس بازنگری بکنه.کار در مترو که جزمشاغل سخت نیست.

  • علی جانم فدای ایران
    0

    با سلام با توجه به اینکه خدایی دولت انقلابی داره کار میکند وجای تشکر داریم ولی به دولت مردان میگیم که زندگی ما قشر بازنشسته و از کار افتاده خیلی به سختی میگذرد جا داره دولت مردمی فکری بحال اقشار کم درآمد و جوانان بیکار بکندو از کارشناسان زبده و دلسوز مدد و کمک بگیرید تا انشاالله بهبودی درا ین امر بوجود آید وکمی از فشار زندگی کاسته شود ارفاقاتی جهت حقوق همه اقشار بشه خدا بهتون کمک کنه تا انشاالله
    کشور و مردم در کمال آرامش بسر برند صلوات 💐☺️

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها