مدیر اسبق مناطق آزاد تجاری در گفتگو با خبر فوری:

عبدالملکی کاره‌ای نیست/ فرقی ندارد چه کسی سکاندار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد باشد

مدیر اسبق مناطق آزاد تجاری گفت: براساس ماده ۲۳ قانون برنامه ششم توسعه که بیش از ۶ سال پیش تصویب شد، دبیرخانه شورای عالی می‌بایست ذیل وزارت اقتصاد قرار می‌گرفت، اما در دولت دوازدهم این ماده قانون، شکل اجرایی به خود نگرفت.

عبدالملکی کاره‌ای نیست/ فرقی ندارد چه کسی سکاندار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد باشد

حسن خانلری در گفتگو با خبر فوری افزود: اما در دولت سیزدهم و با رفتن سعید محمد در مهرماه سال گذشته از این مناطق، وزیر اقتصاد به خواسته‌ خود رسید و دو ماه بعد این مقاومت برحق مناطق شکسته شد و با تصویب هیات وزیران عملا دبیرخانه به صورت تمام و کمال تحت‌ اختیار وزیر اقتصاد قرار گرفت و دیگر اصلا فرقی ندارد که چه شخصی سکاندار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: با اختیاراتی که رئیس‌جمهور به وزیر اقتصاد در حوزه انتصابات اعضای هیات مدیره و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تفویض کرد، تیر خلاص بر استقلال دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد زده‌شد.

خانلری گفت: درحال حاضر شخص دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صرفا یک جایگاه تشریفاتی داشته و هیچ‌گونه اختیار عمل و قدرت تصمیم‌گیری کاملی ندارد و باید عملکرد این مناطق را از بانی وضع فعلی و مسئول آن یعنی وزارت اقتصاد پرسید.

 مدیر اسبق مناطق آزاد تجاری افزود: لطمات جبران‌ناپذیر از جمله خروج سرمایه‌گذاران از این مناطق به خارج از کشور، تعطیلی واحدهای تولید و... در مناطق آزاد رخ داده‌است.

وی بیان کرد: ابتدا باید فکری برای جلوگیری از فرار سرمایه گذاران کرد، چرا که با مقایسه کوچکی بین فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که مناطق آزاد کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاران دارند با مناطق آزاد ایران به خوبی می‌توان عمق فاجعه را دید.

خانلری افزود: تا زمانی که تمام ظرفیت های مناطق آزاد مورد بهره‌برداری قرارنگیرد، ایجاد مناطق جدید هیچگونه عایدی نخواهد داشت.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    2

    حاجی خودت کاسب تحریم مافوق صوت هستی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      در حال حاضر با اثبات وجو بیگانگان فضایی احتمال ربودن عبدالملکی وجود داره

  • ناشناس
    3

    ایشان مدیر توانمندی هست در خارج از کهکشان راه شیری چون تمام ایده آل های ایشان فضایی و غیر قابل لمس و دسترسی است با دو دو تا چهار تا میانه خوبی نداره بیشتر با دو دو تا هیجده تا براش قابل فهم و درک هستش.‌

  • ناشناس
    2

    چه بگویم که ناگفتنش بهتر است...

  • محمد
    5

    من یک بار به عنوان سرمایه گذار خدمت دکتر عبدالملکی رسیدم. تمام حرفاتون دروغه .

  • ناشناس
    1

    غیراز اون پنهان از نظرهیچ کس تو این مملکت کاره ای نیست .

  • ...
    0

    ما که از واقعیت خبر نداریم ...
    ولی اگر جایگاه عبدالملکی تشریفاتیه؛
    پس قطعا حقوق و دستمزدی که می گیره درست نیست و اشکال دارد.
    ملت از این انتخاب مدیران سلیقه ای در دولتها خسته شدند. دولت روحانی، هرکسی که غربگرا بود و غرب تحصیل کرده بود در اولویت بود... این دولت (رئیسی) هرکسی که دانشگاه امام صادق ( دانشگاه سطح پایین) تحصیل کرده یا از کنارش رد شده در اولویته...
    آخه اینجوری نمیشه مملکت داری کرد . اونوقت بخاطر سیاست های غلط دولتها، ملت باید تاوان بدن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها