بلومبرگ اکونومیکس:

صادرات کوکائین در کلمبیا از صادرات نفت پیشی می‌گیرد

خبرگزاری بلومبرگ ایکونومیس در گزارشی نوشت که تولید کوکائین در کلمبیا روندی رو به رشد را تجربه می‌کند تا جایی که سال گذشته میلادی در برخی موارد درآمد حاصل از صادرات این ماده مخدر از صادرات نفت نیز پیشی گرفت.

 صادرات کوکائین در کلمبیا از صادرات نفت پیشی می‌گیرد

 در گزارش این خبرگزاری آمده است که در سایه سیاست تساهل دولت کلمبیا در قبال مواد مخدر،درآمد حاصل از صادرات کوکائین به صدر درآمدهای این کشور در کنار صادرات نفت رسیده است.

طبق این گزارش، در حالیکه صادرات نفت در کلمبیا در نیمه اول سال جاری به میزان 30 درصد کاهش یافته است، اما تجارت کوکائین روز به روز توسعه می‌یابد، تا جایی که در برخی مواقع، در آمد این ماده مخدر از نفت هم پیشی گرفته است.

بلومبرگ اکونومیکس با اشاره به اینکه «درآمد حاصل از صادرات کوکائین در کلمبیا در سال 2022 به 18.2 میلیارد دلار افزایش یافت، رقمی نه چندان دور از صادرات نفت 19.1 میلیارد دلاری در سال گذشته»، خاطرنشان کرد: «دولت کلمبیا در حال نابود کردن آزمایشگاه‌هایی است که در آن برگ‌های کوکا به کوکائین تبدیل می‌شود. اما این مسأله مانع از رشد تولید نشد.»

فلیپه هرناندز، اقتصاددان بلومبرگ اکونومیکس معتقد است که اکنون کوکائین می تواند تا پایان سال 2023 به صادرات شماره یک کلمبیا تبدیل شود.

همچنین  طبق گزارش  آژانس مواد مخدر سازمان ملل متحد، UNODC، در طول سال 2022، تولید کوکائین در کلمبیا با 24 درصد افزایش به سطح بی سابقه 1738 تن افزایش یافت، در حالی که مساحت زمین کشت شده با کوکا، ماده اولیه تولید این ماده مخدر، 13 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته و به 230،000 هکتار رسیده است.

طبق این گزارش تولید کوکائین در کشورهای آمریکای جنوبی مانند پرو و ​​بولیوی نیز به ویژه در طول بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 افزایش یافته است. 

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تجارت یعنی این.درود بر کلمبیا و طالبان جنبش اصیل منطقه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها