قدرت خرید مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر است؟

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده درباره قیمت مسکن در تهران، نشان می‌دهد که قیمت مسکن نسبت به سال گذشته تقریباً 80 درصد افزایش داشته است. اما واقعیت این است که درآمد و قدرت خرید مردم با این افزایش همگام نشده است.

قدرت خرید مسکن در کدام منطقه تهران بیشتر است؟

اگر تاریخچه قیمت‌های گذشته را نیز مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که فاصله بین قیمت مسکن و درآمد خانوارها در حال افزایش است.

در شهر تهران، مانند پایتخت‌های دیگر، هزینه‌های خرید، رهن، و اجاره مسکن بسیار بالا است. این وضعیت باعث مهاجرت بسیاری از افراد که قدرت خرید مسکن در شهر تهران را ندارند به شهرهای اطراف می‌شود. این موضوع به خصوص در ساعات اداری و در مواقعی که کارمندان به سر کار می‌روند یا از سر کار برمی‌گردند، با ترافیک فزاینده به سمت ورودی و خروجی‌های تهران قابل مشاهده است.

در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که اگر قصد خرید آپارتمان مسکونی در تهران را داشته باشید کدام مناطق میتواند گزینه مناسبی برای خرید باشد و قدرت خرید در آنها بالاتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

Picture1

گزینه اول مناطق جنوبی تهران

برای بسیاری از افراد سکونت در تهران علی الخصوص نزدیکی به مناطق مرکزی یا بازار تهران اولویت دارد زیرا محل کار آنها در آن محدوده قرار دارد و به دلیل ترافیک شدید و یا طرح ترافیک نزدیک بودن به آن محدوده ها اولویت بسیاری دارد به همین دلیل آپارتمان های کم متراژ 40 الی 60 متری میتواند گزینه مناسبی باشد . 

البته این دسته از املاک ممکن است خود در نواحی شلوع واقع شده باشند و حتی جای پارک و داشتن پارکینگ در اینگونه مناطق یک معزل به حساب می آید بصورتی که بسیاری از این دسته املاک پارکینگ را بصورت جداگانه از قیمت ملک اعلام میکنند و قیمت گذاری بر روی پارکینگ از قیمت هر متری که توسط فروشنده اعلام میشود جداگانه است . 

در نهایت برای این دسته افراد سکونت در این مناطق جزو گزینه های اول است و خرید آپارتمان هایی با متراژ کم میتواند یک گزینه مناسب باشد . 

گزینه دوم اطراف تهران 

گزینه ی بعدی برای افرادی که کیفیت زندگی برایشان اهمیت بیشتری دارد اطراف تهران است . اگر شما بخواهید با مبلغی که در مناطق جنوبی تهران یک آپارتمان 60 متری خریداری نمایید را به اطراف شهر تهران ببرید قطعا میتوانید یک آپارتمان با متراژ بالاتر و شرایط بهتر از لحاظ سال ساخت خریداری نمایید . شهرهای اطراف تهران مانند پردیس و اندیشه به دلیل نوساز بودن شهرسازی میتواند کیفیت بالاتری نسبت به برخی مناطق فرسوده تهران ارائه نماید . 

همچنین دور بودن از ترافیک و شلوغی به همراه فضای پارک مناسب و هوای سالم تر میتواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که رفت و آمد به تهران برایشان در اولویت قرار ندارد . رشد قیمت در این مناطق به دلیل روند آباد شدن و رشد جمعیت نیز میتواند از گزینه هایی که در بافت فرسوده تهران وجود دارد بیشتر باشد .

قیمت کدام منطقه در تهران مناسب تر است؟

حال اگر بخواهیم به سراغ این موضوع برویم که کدام منطقه در سطح تهران میتواند کیفیت و متراژ بالاتری نسبت به منطقه دیگر با همان مبلغ به شما بدهد باید به سراغ مناطق نوساز و جدید برویم . همانطور که مناطق جدید و نوساز در اطراف تهران میتواند گزینه خرید باشد در تهران نیز این منطقه وجود دارد. 

آخرین منطقه ضمیمه شده به شهرداری تهران که وسیع ترین از لحاظ وسعت و فضای سبز میباشد منطقه 22 است که در واقع آخرین نقطه آن مرز بین استان تهران و البرز است و اخرین محله آن در قیمت غربی شهرک مروارید شهر در نزدیکی برج های خرازی 2 نام دارد که هم اکنون در حال ساخت است و حتی آسفالت و انشعابات آن کامل نشده است. 

توجه داشته باشید در تهران هر منطقه ای یک روز همین شرایط را داشته و شاید در آن زمان مردم بیشتر سعی مینمودند که در مناطق شناخته تر شده سکونت نمایند اما موضوع این است که مناطق نوساز بعد از ورود جمعیت رشد چشمگیری از لحاظ قیمت خواهند داشت . 

به عنوان مثال اگر بخواهیم 30 سال گذشته را مثال بزنیم در شرق تهران محدوده تهرانپارس شهرسازی بروزترین نسبت به سعادت آباد در غرب تهران وجود داشت و تمایل مردم برای سکونت در این محدوده بیشتر بود اما در نهایت رشد منطقه سعادت آباد پس از گذشت 30 سال بسیاری بیشتر بوده زیرا در نهایت مناطق نوساز کیفیت و بالاتری را ارائه میدهند.

Picture2

گزینه های خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران 

منطقه 22 تهران بسیار وسیع است و در واقع برج های لوکس که در ابتدا ساخته شده و یا در حال حاضر در حال ساخت میباشند در رقابت با یکدیگر در نزدیک بودن و یا داشتن دید مناسب به دریاچه چیتگر میباشند . یعنی هر چه کیفیت دید واحد به دریاچه بیشتر باشد مرغوبیت بیشتر است و همچنین موقعیت قرار گیری آن نیز نسبت به دریاچه مهم است. 

اما در نهایت محله هایی دیگر نیز وجود دارند مانند شهرک شهید باقری در شمال اتوبان خرازی و جنب محل احداث پروژه گالریا که در واقع دید وسیع به جنوب تهران دارد و پایین کوه است که این خود یک ویژگی برای افرادی است که مشتاق زندگی در چنین مناطقی میباشند . 

گزینه بعدی برای افرادی که سرمایه محدودتری در اختیار دارند مروارید شهر است و همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم این منطقه در حال ساخت و ساز بوده و هنوز جای بسیاری برای آباد شدن دارد به همین دلیل است که فرصت های زیادی برای خرید در این محدوده وجود دارد که قیمت آن نسبت به دیگر نقاط تهران بسیار مناسب است و میتوان روی آینده آن حساب باز نمود.

Picture3

جمع بندی 

قیمت مسکن در تهران در سال گذشته به نسبت 80 درصد افزایش یافته است، اما قدرت خرید مردم همگام نشده و فاصله بین درآمد و قیمت مسکن در حال افزایش است. این وضعیت باعث مهاجرت به شهرهای اطراف تهران شده و ترافیک در این مناطق افزایش یافته است.

مناطق مختلف تهران گزینه‌های متفاوتی برای خرید مسکن دارند، از جمله مناطق جنوبی تهران برای کسانی که نیاز به سکونت در مرکز شهر دارند، و مناطق اطراف تهران برای کسانی که به کیفیت زندگی بیشتر اهمیت می‌دهند. همچنین، منطقه 22 تهران و مناطقی مانند شهرک شهید باقری و مروارید شهر به عنوان گزینه‌های خوبی برای خرید مسکن در نظر گرفته می‌شوند. توسعه مناطق جدید و رشد روند آباد شدن در اطراف تهران میتواند در آینده باعث رشد قیمت در این مناطق شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها