روغن ذرت یا آفتابگردان؟ کدام بهتر است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام یک از روغن‌ها برای سلامت شما مناسب‌تر است؟ یا کدام یک تاثیر بهتری بر طعم غذاهای شما می‌گذارد؟ روغن ذرت و آفتابگردان دو نوع از پرکاربردترین و محبوب‌ترین روغن‌ها برای مصارف آشپزی و پخت و پز به شمار می‌روند که هریک از آن‌ها طعم و خواص و متفاوتی دارند.

روغن ذرت یا آفتابگردان؟ کدام بهتر است؟

اگر برای‌تان سوال است که «روغن ذرت یا آفتابگردان؛ کدام بهتر است» در این مقاله، با بررسی دقیق و جامع این دو روغن پرمصرف، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را برای آشپزی داشته باشید.

بررسی تفاوت عطر و طعم روغن ذرت و آفتابگردان

هنگامی که روغن ذرت را می‌چشید، احتمالاً با یک طعم ملایم و خنک مواجه می‌شوید. این طعم، بدون هیچ طعم تلخی یا تندی است و در غذاها به‌خوبی مخفی می‌شود. به همین دلیل در سالاد‌ها یا غذاهایی که طعم مواد اولیه نباید تحت تاثیر قرار گیرد، از روغن ذرت استفاده می‌شود.

در مقابل، روغن آفتابگردان با یک طعم ویژه و متمایز که به‌خوبی در غذاهای سرخ‌شده احساس می‌شود، همراه است. این طعم، طبع گرم‌تری نسبت به روغن ذرت دارد و اگر در غذا‌های‌تان از آن استفاده کنید یک بعد جدید از عطر و طعم را احساس خواهید کرد.

در‌صورتی‌که شما قصد خرید عمده این دو نوع روغن را دارید، بهتر است به فروشگاهی معتبر و مطمئن مراجعه کنید تا محصول با‌کیفیت را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید. شما می‌توانید برای خرید این محصولات، قیمت روغن عمده آفتابگردان و ذرت را در فروشگاه اینترنتی ویترین مارکت مشاهده کنید.

کاربرد و موارد مصرف؛ تفاوت‌های روغن ‌ذرت و آفتابگردان در آشپزی و فرآورده‌های صنعتی

در ادامه پاسخ به سوال «روغن ذرت یا آفتابگردان؛ کدام بهتر است» باید این دو نوع روغن را از نظر موارد نیز بررسی کنیم. روغن ذرت به دلیل نقطه دود بالا و نداشتن طعم و بوی اضافه، گزینه‌ مناسبی برای پخت و پز  و محسوب می‌شود. همچنین این روغن اسیدهای چرب غیراشباع مفید در ترکیبات خود دارد؛ بنابراین استفاده از آن در غذاها مضر نخواهد بود. توجه داشته باشید که به‌منظور استفاده از روغن ذرت برای سرخ کردن مواد غذایی نباید از حرارت بالایی استفاده کرد؛ زیرا خواص خود را از دست می‌دهد.

روغن آفتابگردان با‌توجه‌به طعم و عطر خاص، به‌طور‌معمول در غذاهایی که نیاز به طعم متمایز دارند مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. این روغن انتخاب مناسب‌تری برای سرخ کردن مواد غذایی است. بسیاری از فرآورده‌های صنعتی نظیر چیپس و بیسکوییت نیز با استفاده از روغن آفتابگردان تولید می‌شوند. از این روغن در انواع سالاد‌ها، پیش‌غذاها و انواع سس‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

به‌طورکلی می‌توان گفت هر دو این روغن‌ها کاربردهای متفاوت و منحصر‌به‌فردی دارند. انتخاب بین روغن آفتابگردان یا ذرت نه تنها بستگی به نوع غذا شما، بلکه به میزان حرارت مورد‌نیاز و طعم و عطر مورد‌نظر نیز وابسته است. در‌صورتی‌که برای فروشگاه خود قصد خرید این روغن نیز دارید، بهتر است ابتدا قیمت عمده روغن ذرت و آفتابگردان را از فروشگاه اینترنتی ویترین مارکت استعلام بگیرید و سپس محصول موردنظرتان را سفارش دهید.

14

فرق روغن آفتابگردان با روغن ذرت در خواص و فواید ‌آن‌ها

روغن آفتابگردان یکی از بهترین منابع ویتامین E است. ویتامین E به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی سلول‌ها را از آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند و پوست را جوان و سالم نگه می‌دارد. روغن ذرت حاوی میزان بالایی از فیتواسترول‌ها است که باعث می‌شود کلسترول خون کاهش یابد و به پیشگیری از بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کند. روغن ذرت نیز منبع خوبی از ویتامین E است؛ اما مقدار این ویتامین در روغن ذرت کمتر از روغن آفتابگردان است.

مضرات روغن آفتابگردان و ذرت؛ مصرف کدام یک بیشترین ریسک را دارد؟

در روغن‌های ذرت و آفتابگردان مقدار بالایی از امگا 6 وجود دارد. گرچه اسیدهای چرب امگا 6 مفید هستند؛ اما مصرف بیش از حد آن‌ها ممکن است باعث تغییرات نامطلوب در تعادل امگا-3 به امگا-6 شود. این اتفاق باعث التهابات و افزایش ریسک برخی بیماری‌های مزمن خواهد شد. علاوه‌بر این، روغن ذرت به دلیل حساسیت بالا به حرارت، ممکن است به سرعت پراکسید شود؛ در‌این‌صورت ریسک‌هایی را برای سلامتی به دنبال خواهد داشت.

به‌طورکلی هر دو روغن آفتابگردان یا ذرت ممکن است به دلایل مختلفی مضر باشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در استفاده از این روغن‌ها تعادل را رعایت کنید و برای خرید نیز سراغ برندهای معتبر و فروشگاه‌های مطرح بروید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید برای خرید روغن آقتابگردان فله یا روغن ذرت از فروشگاه‌ ویترین مارکت اقدام کنید.

بررسی قیمت روغن ذرت و آفتابگردان در بازار

روغن‌های آفتابگردان و ذرت، علاوه بر تفاوت‌های طعمی و کاربردی، تفاوت‌های قابل‌توجهی نیز در قیمت دارند. قیمت‌ روغن آفتابگردان یا ذرت در بازار اغلب به نوع و کیفیت محصول، منطقه جغرافیایی، برند و روش تولید بستگی دارد. با این حال، معمولاً برخی عوامل کلی در قیمت‌گذاری روغن‌ها نقش دارند.

با‌توجه‌به محبوبیت روزافزون روغن آفتابگردان و ذرت به‌عنوان یک روغن سالم، تقاضا برای این روغن‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته و قیمت این روغن‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده است. علاوه‌بر این، روغن‌هایی که به روش سرد تولید شده باشند، به دلیل کیفیت بالا قیمت بیشتری نیز دارند. در نهایت به‌طورمعمول می‌توان گفت روغن ذرت در بازار با قیمت بالاتری نسبت به روغن آفتابگردان عرضه می‌شود. از‌این‌رو هنگام خرید بهتر است متناسب با نیاز و استفاده خود محصول مورد‌نظرتان را انتخاب کنید.

15

انتخاب فروشگاهی معتبر و مطرح برای خرید روغن آفتابگردان یا ذرت

در طول این مقاله، مرور و بررسی مختصری بر خواص، مضرات، قیمت، و عطر و طعم روغن آفتابگردان و ذرت داشتیم. هر دو روغن ذرت یا آفتابگردان ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در پاسخ به این سوال که «روغن آفتابگردان یا ذرت؟ کدام بهتر است» باید گفت که انتخاب این روغن‌ها بستگی به نیاز، بودجه و مصارف شما دارد. اگر شما به دنبال یک روغن با قیمت مناسب هستید، روغن آفتابگردان ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد. در مقابل، اگر برای‌تان مهم است که طعم غذاها ثابت باشد و هیچ‌ اثری از طعم روغن در آن‌ها احساس نشود، روغن ذرت انتخاب بهتری خواهد بود.

در نهایت، توصیه می‌شود که در هنگام خرید، همیشه برچسب محصول را با‌دقت مطالعه و تاریخ انقضا را بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. برای خرید روغن ذرت یا آفتابگردان در هر حجمی (خرد و عمده) نیز بهتر است به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. ویترین مارکت یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبری است که سابقه‌ای درخشان در زمینه عرضه روغن‌های گیاهی با‌کیفیت به‌صورت عمده دارد. چنانچه برای فروشگاه خود قصد خرید عمده انواع روغن از جمله آفتابگردان یا ذرت را داشتید، به وب‌سایت مجموعه ویترین مارکت مراجعه کرده و محصول مورد‌نظرتان را با قیمت مناسب و کیفیتی بی‌نظیر تهیه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها