سفرمارکت، مرجع خرید بلیط هواپیمای لحظه آخری

اگر بخواهید به یک مقصد جذاب سفر کنید اما پول کافی برای خرید بلیط هواپیمای نداشته باشید، چه‌کار می‌کنید؟ احتمالاً به فکر خرید بلیط یک وسیله نقلیه ارزان‌تر بیفتید یا تاریخ سفرتان را به تعویق بیندازید تا پول کافی به دستتان برسد. شاید هم به دنبال بلیط لحظه آخری بگردید. اگر بخواهید با همین بودجه‌ای که در اختیار دارید، با هواپیما به سفر موردعلاقه‌تان بروید، احتمالاً پیدا کردن بلیط لحظه آخری بهترین گزینه برای شما است.

سفرمارکت، مرجع خرید بلیط هواپیمای لحظه آخری

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بلیط لحظه آخری و نحوه خرید آن به دست آورید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

قبل از آنکه بگوییم بلیط لحظه آخری را چیست، بهتر است که با انواع بلیط هواپیما آشنا شویم. بلیط هواپیما را می‌توان به ۲ دسته بلیط سیستمی و چارتری طبقه‌بندی کرد. بلیط هواپیمای سیستمی مستقیماً توسط ایرلاین عرضه می‌شود. ممکن است یک آژانس هواپیمایی به‌طور مستقیم بلیت آن ایرلاین را بفروشد.

 از طرفی بلیط های چارتری به آن دسته از بلیط‌هایی اطلاق می‌شود که توسط آژانس‌های گردشگری و هواپیمایی چارتر شده است. درواقع این آژانس‌ها برای هر پرواز تعدادی از صندلی‌ها یا همه‌ی صندلی‌ها را پیش‌خرید می‌کنند و سپس با قیمت دیگری به شما می‌فروشند.

هم بلیط‌های سیستمی و هم بلیط های چارتری می‌توانند تبدیل به بلیت‌های لحظه آخری شوند. درواقع بلیط‌های لحظه آخری به بلیط­هایی گفته می‌شود که قیمتشان در آخرین روز مانده به پرواز کاهش پیدا می‌کند. این کاهش قیمت در صورتی رخ می­دهد که صندلی‌های یک پرواز تا دقایق آخری که گیت در حال بسته شدن است، پر نشود؛ در این صورت آژانس‌ها و ایرلاین‌ها برای جلوگیری از خالی ماندن صندلی‌ها، قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری را تا جای ممکن کاهش می‌دهند تا از ضرر مالی پیشگیری کنند.

2

نکته: بیشتر بلیط­های لحظه آخری از نوع چارتر هستند تا سیستمی.

مزایای و معایب بلیط لحظه آخری

مهم­ترین ویژگی بلیط هواپیما لحظه آخری قیمت پایین آن است؛ بنابراین اگر شرایط زیر را دارید، به دنبال بلیط لحظه آخری بروید:

  • می­خواهید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید.
  • به دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی هستید اما بودجه کافی در اختیار ندارید.
  • می­خواهید بلیط یک ایرلاین خارجی یا کلاس پروازی بیزنس یا فرست را بخرید، اما بودجه­تان کافی نیست.

می‌توانید انواع کلاس‌های پروازی نظیر اکونومی، بیزینس و فرست و همچنین بلیط‌های سیستمی و چارتری ایرلاین­های مختلف داخلی و خارجی را به‌ شکل بلیط لحظه آخری پیدا کنید.

البته همه‌چیز بستگی به زمان خرید بلیط و سیاست‌های آژانس عرضه‌کننده دارد. شما نمی‌توانید در فصل شلوغ سفر زمانی‌که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما به اوج خود می‌رسد، به دنبال بلیط لحظه آخری باشید.

اگر می‌خواهید بلیط هواپیمای ارزان‌قیمت پیدا کنید، باید در اواسط هفته یا روزهایی که تعطیلات رسمی وجود ندارد، به دنبال این بلیت‌ها بگردید. از طرفی باید صبر کنید تا فقط یک روز الی چند دقیقه به شروع پرواز باقی‌مانده باشد تا بتوانید بلیط ارزان‌قیمت مقصد موردنظرتان را پیدا کنید. پس این شیوه از خرید بلیط هواپیما کمی ریسک دارد و ممکن است نتوانید بلیط تان را به‌موقع پیدا کنید.

 از طرفی تعداد بلیط های لحظه آخری زیاد نیست و ممکن است خیلی سریع فروخته شود. اگر به تعداد زیادی بلیت لازم دارید، بهتر است که چند روز قبل از تاریخ شروع پرواز بلیط خود را تهیه کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

حال که با بلیط لحظه آخری هواپیما بیشتر آشنا شدیم، بهتر است به سراغ معرفی مرجعی معتبر برای پیدا کردن این دسته از بلیط‌ها برویم.

سفرمارکت چطور کار می‌کند؟

سفرمارکت یک بازار آنلاین برای خرید خدمات سفر نظیر تور، بلیت قطار، بلیط هواپیما، هتل، ویلا و اقامتگاه است. در حقیقت وقتی به‌دنبال خرید یکی از موارد گفته شده، مانند بلیط هواپیما باشید، می‌توانید در سفرمارکت محصول موردنظرتان را جست‌وجو کنید؛ سایت سفرمارکت بلیط‌های هواپیما از آژانس‌های مختلف را برای شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید قیمت، شرایط و امکانات و جزئیات تمام آژانس‌ها و ایرلاین‌هایی که آن بلیط را ارائه می‌دهند ببینید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

این شیوه از جستجو و نمایش محصولات سفر به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، مناسب‌ترین بلیط هواپیما را در یک صفحه و یکجا مشاهده کنید و با مقایسه امکانات و خدمات آن، ارزان‌ترین بلیط را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید بلیط لحظه آخری هواپیما را نیز از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت پیدا کنید.

در بخش بعدی مقاله نحوه پیدا کردن و خرید بلیط هواپیمای لحظه آخری را از سفرمارکت شرح می‌دهیم.

چگونه از سفرمارکت بلیط لحظه آخری بخریم؟

همان‌طور که در بخش‌های ابتدایی این مقاله بیان کردیم، برای پیدا کردن بلیط های لحظه آخری شما باید پیوسته قیمت بلیط هواپیما مقصد موردنظرتان را بررسی کنید تا در زمان مناسب، پایین‌ترین قیمت را پیدا کنید. برای این منظور شما می‌توانید به وب‌سایت سفرمارکت به نشانی safarmarket.com مراجعه کنید یا اپلیکیشن آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

3

سپس به بخش «بلیط هواپیما» بروید. شهر مبدأ، شهر مقصد، تاریخ امروز یا فردا را انتخاب کنید. کلاس پروازی و تعداد مسافرین را نیز مشخص کنید. سپس وارد یک صفحه جدید می‌شوید که در آن لیستی از پروازهای موردنظرتان که در تاریخ انتخابی شما انجام می‌شوند را مشاهده می‌کنید.

در این لیست می‌توانید نوع بلیط هواپیما (سیستمی یا چارتری)، ایرلاین، ساعت پرواز، مدت‌زمان پرواز و از همه مهم‌تر قیمت بلیط را مشاهده کنید.

 اگر قیمت بلیط در آخرین روز مانده به پرواز کاهش پیدا کرد، می‌توانید آن را انتخاب و خریداری کنید. درنتیجه شما بلیط لحظه آخری را خریداری کرده­اید.

آنجا که در سفرمارکت انواع بلیط هواپیما نظیر سیستمی و چارتری برای انواع ایرلاین‌های داخلی و خارجی که توسط چند ده وب‌سایت مختلف عرضه شده‌اند، به شما نمایش داده می‌شود، شانس بیشتری برای پیدا کردن بلیط لحظه آخری دارید.

از طرفی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن سفرمارکت، در هرکجا که هستید، از محل کار گرفته تا مترو و اتوبوس، مهمانی یا خانه شخصی خود، پیوسته بلیط هواپیمای موردنظرتان را جستجو کنید و زمانی‌که قیمت آن مناسب شد، اقدام به خرید کنید.

جمع‌بندی

 اگر به دنبال بلیط ارزان‌قیمت برای سفر بعدی خود هستید، مناسب‌ترین راه برای پیدا کردن آن مراجعه به یک بازار آنلاین خدمات سفر است. سفرمارکت همین بازار است. با استفاده از سایت و اپلیکیشن آن می‌توانید لیستی از انواع بلیط هواپیمای ایرلاین‌های مختلف که توسط چند ده وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط هواپیما، ارائه شده‌اند را در یک صفحه و یکجا مشاهده کنید. با استفاده از این شیوه به‌راحتی می­توانید بلیط­های لحظه آخری را شکار کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها