انواع پارتیشن اداری + تفاوت انواع ها

در لیست پرکاربردترین انواع تجهیزات اداری، نام پارتیشن اداری به چشم می خورد. این ابزار کارکرد بسیار ویژه ای داشته و به همین خاطر با تنوع قابل توجهی روبرو شده است.

انواع پارتیشن اداری + تفاوت انواع ها

معرفی انواع مختلف پارتیشن های اداری

در معرفی انواع مختلف پارتیشن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.پارتیشن چوبی اداری

همانطور که می دانید، از عموم پارتیشن های اداری برای جداسازی فضاهای اداری استفاده می شود. اما در حال حاضر قابلیت های ویژه ای در آن ها ایجاد شده تا کارکرد آنان در محیط بهبود یابد. این قابلیت ها در پارتیشن چوبی نیز ایجاد شده است. تولید کنندگان در حال حاضر از چوب های خاص برای ساخت نمونه های چوبی استفاده می کننند. چوب هایی که می توانند ضمن ایجاد یک دکور زیبا، حریم شخصی مورد نیاز کاربر را نیز ایجاد کنند.

به کمک این دسته از متریال ها می توان انواع پارتیشن مدرن و کلاسیک چوبی را ساخت و اجرا کرد. در کنار این، پارتیشن های چوبی، مانند یک عایق مقاوم، از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند. چوب های چند لایه همچنین می توانند مانع از انتقال صوت به فضاهای دیگر شوند. استفاده از این نوع چوب های مقاوم، ایمن و مستحکم، قیمت آن را افزایش داده است. البته بسته به کیفیت متریال به کار رفته در پارتیشن ها، قیمت نهایی آن ها متفاوت خواهد بود.

6

·انواع پارتیشن چوبی اداری

پارتیشن های چوبی تنوع مختلفی دارند. ترکیب متریال چوب با سایر متریال ها، منجر به ایجاد تنوع در این محصول شده است. علاوه بر این بر قیمت نهایی آن نیز اثر مستقیم گذاشته است. در یک نگاه کلی می توان انواع تفکیک کننده های چوبی را در موارد زیر خلاصه نمود:

  • چوبی مجهز به متریال چوب خالص و طبیعی
  • پارتیشن اداری تماماً MDF
  • پارتیشن اداری ساخته شده از MDF و شیشه

2.پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن های اداری شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع این تجهیزات هستند. این دسته از پارتیشن ها به جهت داشتن نمایی مدرن و مینیمال محبوب و پرطرفدار گشته اند. شما می توانید با اضافه کردن آن به محیط اداری، دکوری مدرن و جذاب بسازید. اما این تنها کارکرد این دسته از تجهیزات اداری نیست.

پارتیشن هایی که با دقت بالا طراحی و اجرا شده باشند، مانند یک عایق حرارتی و صوتی مقاوم، در برابر انتقال صوت و حرارت، مقاومت می کنند. آن ها به یک مانع بزرگ برای جابجایی صدا به اتاق های مختلف تبدیل شده و در کنار این، نور و تهویه را نیز به فضاهای مختلف، منتقل می کنند. با استفاده از این تفکیک کننده دیگر دغدغه ای از بابت تأمین نور در فضاهای کم نور نخواهید داشت. این در حالیست که سایر مدل های پارتیشن، همچون نمونه های چوبی، موجب انسداد نور و تهویه در یک اتاق می شوند.

به تمام این ها، بهینه سازی فضا در اتاق های کوچک را نیز اضافه کنید. پارتیشن های شیشه ای بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند، در محیط جای گرفته و با تقسیم صحیح فضا، به بهینه سازی آن کمک می کنند. بزرگنمایی محیط از دیگر کارکردهای ویژه این دسته از پارتیشن های اداری است که عملکرد اصلی خود را در فضاهای کوچک اداری به نمایش می گذارد. اگر به فکر خرید انواع پارتیشن اداری مقاوم، زیبا و جذاب هستید، آن را از https://namadmemari.com/service/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C بخواهید.

7

·انواع مختلف پارتیشن های شیشه ای

تنوع قابل توجهی که در میان پارتیشن های شیشه ای موجود است، در موارد زیر خلاصه می شود:

  • نمونه های شیشه ای فریم لس و فریم دار
  • تفکیک کننده های شیشه ای تک و دو جداره
  • نمونه های شیشه یا ثابت و متحرک

 

بررسی تفاوت های میان پارتیشن های چوبی و شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای و چوبی اگرچه از نظر عملکرد کاملاً یکسان هستند، اما تفاوت های ظاهری بسیاری با یکدیگر دارند. یکی از برترین تولیدکنندگان انواع پارتیشن چوبی و شیشه ای اداری به نام سطح جهان در https://portablepartitions.com.au/types-of-office-partitions/ تفاوت میان انواع پارتیشن اداری را در موارد زیر عنوان کرده است :

  • پارتیشن های اداری شیشه ای، قابلیت ویژه ای در انتقال نور و تهویه دارند. در حالی که نمونه های چوبی فاقد شیشه، از انجام این کار عاجزند.
  • در تفکیک کننده های شیشه ای اجرا به دو شکل ثابت و متحرک صورت می گیرد. در حالیکه نمونه های چوبی تنها قابلیت ساخت به شکل ثابت را دارند.
  • نمونه های شیشه ای علیرغم شرایط نگهداری سخت، شرایط پاک کندگی ساده ای دارند. این مسئله در خصوص پارتیشن های چوبی، برعکس است. شرایط نگهداری ساده با شرایط پاکسازی سخت!
  • نصب و راه اندازی تفکیک کننده های شیشه ای از نمونه های چوبی ساده تر است.
  • علیرغم اینکه هر دو تفکیک کننده قابلیت ایزوه ساختن محیط و جلوگیریاز انتقال صدا را دارند، ما نمونه های شیشه ای در صورت طراحی و اجرای دقیق، قدرت بیشتری در ایزوله ساختن محیط دارند.
  • برای بررسی انواع پارتیشن اداری در سطح جهان در محتوای https://mergeworks.com/blog/5-types-of-office-partitions-to-customize-your-workspaces/  5 مدل از انواع پارتیشن اداری نام برده شده است، که از هر دو نوع چوبی و شیشه ای هستند، که بهترین تولید کنندگان مدعی شده اند که دکوراسیون اداری با نصب پارتیشن های شیشه ای، شکل و شمایل بهتری پیدا می کند. البته این یک اصل کلی نیست و کاملاً سلیقگی است. اما اگر به دنبال خلق دیزاین های مدرن هستید، در انتخاب نمونه های شیشه ای، تردید نکنید.
  • علاوه بر روش اجرای ساده، هزینه نصب شیشه ای نسبت به نمونه های چوبی، کمتر است.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با انواع مختلف پارتیشن های چوبی و شیشه ای، آشنا کردیم. همچنین تفاوت میان دو محصول را ذکر کردیم. همانطور که پیداست، بهترین تفکیک کننده های اداری مدرن، نمونه های شیشه ای هستند که شما را در ساخت دکوری مدرن، ایزوله و جذاب، یاری می دهند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها