60 تا 70 درصد ارزهای سامانه نیما مشتری ندارد

بررسی ارزهای ارائه شده در سامانه نیما نشان می‌دهد برخلاف فضاسازی‌های صورت گرفته، خریداری برای حواله‌های ارزی در این سامانه وجود ندارد.

60 تا 70 درصد ارزهای سامانه نیما مشتری ندارد

براساس داده‌های ارائه شده از معاملات سامانه نیما، درحالی‌که تا مهرماه 1402 از کل ارزهای عرضه شده روزانه در این سامانه حدود 70 تا 80 درصد آن به فروش رسیده (حواله ارزی)، اما در سه ماه اخیر به‌طورمیانگین حدود 60 درصد از ارزهای عرضه شده روزانه مشتری نداشته است. همچنین در یکماه اخیر به‌طورمیانگین بین 60 تا 70 درصد از ارزهای عرضه شده در نیما خریدار نداشته است. 

به اعتقاد کارشناسان، این مازاد عرضه یک پیام قوی به بازار دارد و آن هم این است که بانک مرکزی برای بازارسازی دستِ پُری دارد و با مدیریت تحولات سیاسی-امنیتی اخیر منطقه، دایره نوسانات چند درصدی در بازار توسط بازارساز مدیریت خواهد و نوسان‌گیران مجبورند از بازار غیررسمی خارج شوند. 

فعالان بازار می‌گویند جهش ارزی اخیر هیچ منطق اقتصادی نداشته و با فروکش جو روانی تحولات منطقه، بازار غیررسمی نیز رام خواهد شد. پیشنهاد آنها این است که در هنگام نوسانات هیجانی بازار، مردم اقدام به خرید ارز نکنند؛ چراکه تجربه ثابت کرده ورود هیجانی برای خرید ارز همواره ضرر چشمگیری را به همراه داشته است.

منبع: نود اقتصادی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • عبدالله
    0

    تو گفتی وساده لوحان باور کنند ، اگر این قدر ارز اضافه دارید پس دلار ۵۷۰۰۰ تومانی یعنی چه ؟

  • ناشناس
    0

    خب اگر مشتری نداره خب بیارید بریزید تو بازار تا قیمت ارز بیاد پایین...اگر خبر درمانی نمیکنید

  • ناشناس
    0

    می‌شه یه خورده از این ارزهای بی مشتری رو بدید به من و امثال من کارمند میخوام فقط ریالم رو دلار کنم فقط همین کاش اصلا ریال رو جمع می‌کردید واحد پولمون می‌شد دلار خیال شما و ما راحت می‌شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها