کاهش ۱۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۸ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

کاهش ۱۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی

نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه دی سال جاری منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ جمعاً ۳۳٬۵۱۰ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۱۸٬۲۲۶ تن، ۵۴٫۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۱٬۸۸۱ تن، بز و بزغاله با ۲٬۲۶۶ تن، و سایر انواع دام با ۱٬۱۳۷ تن، به‌ترتیب ۳۵٫۴ درصد، ۶٫۸ درصد و ۳٫۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۸ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۲۹ درصد، برای بز و بزغاله ۱۹ درصد، برای گاو و گوساله ۱۲ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۴ درصد کاهش، و برای شتر و بچه‌شتر ۹۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها