حرکت جدید آمبرلا در راستای مسئولیت اجتماعی و ترویج سلامت

تصور کنید در شلوغی مترو هستید که ناگهان بوی نامطبوعی، مشامتان را آزار می‌دهد؛ این بو می‌تواند آغاز یک سفر آزاردهنده باشد و خاطره‌ای ناخوشایند از تردد با وسایل نقلیه عمومی برای شما خلق کند.

حرکت جدید آمبرلا در راستای مسئولیت اجتماعی و ترویج سلامت

برند آمبرلا با درک این دغدغه اجتماعی مهم، کمپین «سفر خوشبو» را در محیط‌های عمومی -به‌ویژه ایستگاه‌های مترو- راه‌اندازی کرده است. در حقیقت این کمپین آرزو دارد تا فرهنگ بهداشت عمومی را افزایش دهد و شهروندان را به استفاده از لوازم بهداشت فردی ترغیب کند.

نشانه کمپین سفر خوشبو، ماکت‌های عظیم‌الجثه دئودورانت‌ است که برای جلب‌توجه مردم بر استفاده از این محصول خوشبوکننده و بالابردن سطح بهداشت مکان‌های عمومی در ایستگاه‌های مترو نصب شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه از سیر تا پیاز این کمپین جذاب سر دربیاورید، تا انتها همراه ما باشید!

کمپین «سفر خوشبو» با چه هدفی راه‌اندازی شده است؟

مدت‌هاست که بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی و گفتگوهای روزمره، بوی بد داخل فضای مترو را به‌عنوان دغدغه‌ای لاینحل، مطرح می‌کنند. وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس و محیط‌های پرتردد مانند بازارهای اصلی شهر، مکان‌های پرترافیک به حساب می‌آیند که مردم کلان‌شهرها خواه‌ناخواه به‌صورت روزمره در آن حضور دارند. برند آمبرلا با دیدن و شنیدن این دغدغه پرتکرار، کمپین خلاقانه «سفر خوشبو» را با این هدف، راه‌اندازی کرده است که افراد بتوانند سفری خوشبو و آسان را در شهر تجربه کنند. آمبرلا بدون تعارفات معمول در جامعه، با قراردادن ماکت‌های غول‌آسای دئودورانت در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های مترو، آشکارا بر این مسئولیت اجتماعی تاکید می‌کند و مردم را به گفت‌وشنود در این‌باره ترغیب می‌کند. این کمپین در نظر دارد تا شهروندان با دیدن این ماکت‌های خوش‌رنگ و خوش‌رایحه، رعایت بهداشت فردی در فضای عمومی را در اولویت قرار دهند تا برای هم‌سفران، خاطره‌ای خوش از سفرهای روزمره شهری بسازند.

کمپین «سفر خوشبو» آمبرلا چطور اجرا می‌شود؟

تیم خلاق آمبرلا کمپین «سفر خوشبو» را با قراردادن ماکت‌های عظیم‌الجثه دئودورانت در فضاهای عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، اجرا کرده‌اند. این ماکت‌ها عیناً به‌شکل دئودورانت‌های این برند طراحی شده‌‌ و با جثه‌ای غول‌آسا در محیط‌های پرتردد قرار گرفته‌اند. نکته جالب‌تر اینکه ماکت‌ها تنها به‌عنوان مجسمه‌ای نمادین برای تاکید بر رعایت بهداشت به‌کار گرفته نشده‌اند، بلکه این تیم با پُرکردن این ماکت‌ها با مواد خوشبوکننده، عطر ملایم و دلپذیری را در فضای عمومی منتشر کرده‌اند. این ایده هیجان‌انگیز و هوشمندانه باعث می‌شود که علاوه‌بر جلب‌توجه از طریق تماشای این اَبَردئودورانت‌ها، استشمام رایحه نرم و خوشبوی آن‌ها نیز مردم را به استفاده از وسایل بهداشتی خوشبوکننده بدن، تشویق کند و تجربه‌ای دلچسب با حس تمیزی فوق‌العاده برای رهگذران بسازد. رایحه ماکت‌های آمبرلا با ملایمت بی‌نظیری که دارد، متناسب با تمام سلایق و نیازهاست و استشمام آن، برای هیچ کسی، ناخوشایند نخواهد بود.

کمپین «سفر خوشبو» چگونه روی افزایش بهداشت و سلامت جامعه اثر می‌گذارد؟

این کمپین خوش‌فکر و پُرسروصدا، می‌تواند اثرات باورنکردنی بر سطوح مختف جامعه بگذارد. بخشی از این اثرگذاری را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • بالابردن آگاهی: کمپین این ب رند، با جلب‌توجه مردم به بوی خوش بدن، می‌تواند به‌عنوان نماد آگاهی‌بخشی شناخته شود. بسیاری از افراد ممکن است از اهمیت بوی خوش در روابط اجتماعی آگاه نباشند. آمبرلا با راه‌اندازی این کمپین، تعهد اجتماعی خود را ثابت کرده است و توانسته است به این افراد در درک موضوع حیاتی بهداشت فردی و عمومی، کمک کند.
  • تشویق به استفاده از محصولات بهداشتی: تیم کمپین آمبرلا، با قراردادن ماکت‌های بزرگ و خوشبوی دئودورانت در معرض دید عموم، مردم را به استفاده از این محصولات جذاب بهداشتی، تحریک می‌کنند.
  • ایجاد حس مثبت: بوی خوش می‌تواند حس تازگی و شادابی را در افراد ایجاد کند. کمپین «سفر خوشبو» با انتشار رایحه ملایم و دوست‌داشتنی دئودورانت‌ها در محیط‌های عمومی و پررفت‌وآمد، به ایجاد این حس تمیزی و شادابی کمک کرده است. این اقدام، روحیه و انگیزه افراد را برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی بالا می‌برد و در نهایت به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک بزرگی می‌کند.
  • الگوسازی برای سایر برندها: کمپین‌های خلاقانه با جلب‌توجه سایر برندها، می‌توانند راه‌گشای ایده‌های جدید باشند؛ یعنی صاحبان باقی محصولات بهداشتی نیز باید با تعهد اجتماعی خود به ترویج سلامت در جامعه کمک کنند و با اجرای کمپین‌های مشابه با ایده‌های نوین دیگر، کمک کنند تا بوی خوش و رعایت بهداشت برای شهروندان، در اولویت قرار بگیرد.

چرا کمپین «سفر خوشبو» در مکان‌های پُرتردد اجرا می‌شود؟

براساس گزارش‌های متعدد از مسافران مترو و اتوبوس و همچنین طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، حدود ۲۵٪ از افراد، تنها به‌دلیل استشمام بوی بد از سفر با مترو و اتوبوس به خصوص در فصل تابستان، خودداری می‌کنند. برند آمبرلا با اجرای کمپین «سفر خوشبو» در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های پرترافیک اتوبوس، بر این مسئله تاکید کرده است که رعایت بهداشت فردی می‌تواند سفر درون‌شهری افراد را به تجربه‌ای دوست‌داشتنی‌تر تبدیل کند تا شهروندان کمتری از وسایل نقلیه شخصی برای عبورومرور درون‌شهری خود استفاده کنند.

این موضوع در درازمدت باعث کاهش آلودگی‌های هوا و ترافیک و افزایش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌شود؛ بنابراین این کمپین در نگاه کلان، مسئولیت اجتماعی بزرگی را به دوش گرفته است و امید دارد که افراد با علاقه و آگاهی بیشتری به رفع بوی ناخوشایند بدن خود -به‌ویژه در محیط‌های عمومی- رسیدگی کنند.

Picture2

کدام مسئولیت اجتماعی، هدف اصلی کمپین «سفر خوشبو» است؟

کمپین «سفر خوشبو» اهداف متعددی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود، دنبال می‌کند؛ اما به‌طورکلی می‌توان این اهداف را در سه دسته اصلی طبقه‌بندی کرد:

ترویج بهداشت فردی

«سفر خوشبو» به‌دنبال تشویق مردم به استفاده از محصولات بهداشت بدن مانند دئودورانت‌های آمبرلا است. به‌طوری‌که با قراردادن ماکت‌های بسیار بزرگ در معرض دید، رعایت بهداشت فردی را از ضروریات زندگی روزمره شهروندی به حساب می‌آورد و بر استفاده هرروزه آن تاکید می‌کند.

ارتقای سلامت عمومی

بوی بد بدن می‌تواند ناقل بیماری‌های مختلف -به‌خصوص برای گروه‌های خاص- باشد. این کمپین با ترویج بهداشت فردی، به‌صورت غیرمستقیم به ارتقای سلامت عمومی جامعه نیز کمک می‌کند. همچنین بوی خوش با ایجاد حس مثبت، سطح بهداشت روانی جامعه را نیز در درازمدت افزایش می‌دهد.

ایجاد محیطی سالم

تجربه سفری خوشایند و تمیز با مترو و وسایل نقلیه عمومی، یکی از مهم‌ترین اهداف و مسئولیت‌های اجتماعی است که کمپین‌ سفر خوشبو بر آن تاکید می‌کند. متصاعدکردن بوی خوش، محیط نامطبوع و غیرقابل‌تحمل همیشگی را به فضایی سالم و دلپذیر برای افراد تغییر می‌دهد تا همه شهروندان به استفاده مجدد از این وسایل، ترغیب شوند.

سخن پایانی

کمپین «سفر خوشبو» آمبرلا آرزو دارد تا با جلب‌توجه از طریق ماکت‌های غول‌پیکر دئودورانت آمبرلا در مکان‌های پرتردد مانند مترو، مردم را به استفاده از این محصولات بهداشتی خوشبو تشویق کند. این برند در نظر دارد تا شهروندان بتوانند آزادانه درباره دغدغه بوی بد در محیط‌های عمومی بسته گفتگو کنند و با تهیه محصولات خوشبوکننده به پاکیزگی بدن، جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و ارتقای کیفیت هوا کمک کنند. آمبرلا با دسترسی آسان خرید محصولات بهداشتی خود در کنار این کمپین خلاقانه، مسئولیت اجتماعی مهمی را برعهده گرفته است. آیا این کمپین جذاب و جالب‌توجه، می‌تواند قدمی در راستای ترویج بهداشت فردی و استفاده از محصولات خوشبوکننده بدن در متروها و اتوبوس‌ها بردارد؟ 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها