پژو پارس تمام شد/ قیمتش سر به فلک کشید

با قطعی شدن توقف تولید پژو پارس در سال ۱۴۰۳، قیمت نسخه های مختلف این سدان محبوب به خصوص TU5، در بازار آزاد سر به فلک کشید.

پژو پارس تمام شد/ قیمتش سر به فلک کشید

از گذشته تا حالا پژو پارس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان های تولید داخل بوده و این قضیه موجب شد تا سال ها در خط تولید ایران خودرو باقی بماند. حال اما به دلیل فشارهای سازمان استاندارد، ایران خودرو مجبور شده برخلاف میل خودش این خودرو را از خط تولید خارج و تولیدش را متوقف کند.

به همین دلیل و با توجه به استقبال بی نظیر مردم از این سدان، پس از قطعی شدن توقف خط تولید، قیمت پژو پارس در نسخه ها و تیپ های مختلف سر به فلک کشید و به اندازه قابل توجهی بالا رفت. البته ناگفته نماند که افزایش بهای دلار نیز در این گرانی بی تاثیر نبود اما در مقایسه با رشد دیگر خودروهای تولید داخل، پژو پارس، مخصوصاً تیوفایو، جهش بیشتری را ثبت کرد.

برای مثال امروز قیمت نسخه تیوفایو این خودرو حدود ۳۰ میلیون گران تر شد و مجدداً پس از حدود یک سال به مرز ۸۰۰ میلیون رسید و همه را متعجب کرد. تجربه نیز ثابت کرده هر زمان که یک خودرو تولیدش متوقف شود، قیمتش به طرز عجیبی بالا می رود و به اوج خود می رسد.

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

امروز قیمت دنا اتوماتیک، پارس تیوفایو و تارا اتوماتیک V4 به ترتیب ۳۰، ۲۷ و ۲۵ میلیون گران تر شدند و بیشترین رشدها را به نام خود ثبت کردند. مابقی محصولات ایران خودرو هم بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کردند.

نام محصول قیمت دیروز (تومان) قیمت امروز (تومان)
پارس تیوفایو ۷۷۳,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ دنده ای پانوراما ۸۵ گانه ۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک V4 ۱,۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا اتوماتیک ۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: پایگاه خبری اسب بخار
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    18

    چرا ماشینی که جوان پسند مورد علاقه همگان است تولیدش متوقف می شود. دلیلش چیست ؟ معایبش چیست از لحاظ بدنه محکم تر تولید بشه بهتر است

  • ناشناس
    0

    چه افرادسودجو ورانتخور باعث گرانی‌های ظالمانه قیمت باعث افزایش قیمت خودروهامیشوند چرا دولت وتیم قدرش باوزیرصمت با افرادشیادسودجو قاطعانه برخوردنمکنند مجدانه بهانه گران کردن ارز ودلار بازهم افزایش قیمتی انهاهم بجیب رانتخوران جاری میشد همش عذربهانه آفتابه لگن قیمتش چه ربطی به ارز‌ودلاردارد

  • محمد
    6

    خودرو ساز و موسسه استاندارد به فکر سود هستند استاندارد بهانه هست،، رو راست باشید قیمت کارخانه خودرو پارس را هم‌تراز سمند کنید با همین مشخصات فعلی خواهید دید این خودرو مشتری دارد نباید زمانی که تحریم هستیم به بهانه سپر و سنسور باد یک خودرو مورد علاقه مردم را از خط تولید خارج کنید بگذارید مردم انتخاب کنند قطعا مردم پارس را به سمند با همترازی قیمت انتخاب خواهند کرد.. وفطعا خودرو ساز ا. خارج کردن این خودرو از سفارش تولید متضرر خواهد شد

  • ناشناس
    0

    این خودروها بااین قیمت‌های فضائی ارزش خریدن ندارند، چخبره این همه گرانی خودرو های داخلی در کشور،
    چه کسی مسئول این همه گرانی خودرو در کشوراست،

  • ناشناس
    2

    مردم دیگر پولی برای خریدن بااین قیمت‌های گران را ندارند،بااین همه گرانی هر روزه در خودروهای داخلی
    اگر ماهی ۴۰ میلیون تومان هم حقوق بدن بازم توان خریدن نداریم.

  • ناشناس
    0

    مردم باکدام پول و پس انداز خودرو بخرن قیمتهاروکاهش دهید

  • ناشناس
    0

    ۸۰۰ میلیون تومان واسه یک پارس،اگر تا ۵ سال دیگه هم کار کنیم بازم پول خریدن نداریم،درست نیست این همه افزایش گرانی خودروهای داخلی،مردم پول خریدن ندارند.

  • ناشناس
    1

    هرروزگران و گرانتر،مسئولین صمت به بازارخودروهای داخلی رسیدگی بیشترشودتاقیمتهاارزان شوندوبرخوردکنندبادلالان وگرانفروشان.

  • ناشناس
    0

    هردم ازاین باغ بری میرسد

  • ناشناس
    4

    بشین تامسولین ارزان کنن..

  • ناشناس
    0

    وقتی معاون اول به بازاریان میگه .بازار ا خودتون در این شب عید کنترل کنید .چه توقعی از دلالها وافراد سود جو دارید .هیچ اهرم فشاری برای کنترل بازار نیست .بیچاره این مردم که با چندرغاز حقوقی که با بدبختی دو زار اضافه میکنند با تورم وحشتناک چطور زندگی کنند .خدایا فقط خودت به دادمان برس.

  • ناشناس
    0

    خبر فوری مگر در ابن چند روز تیتر نمی زدی که ماشین سقوط کرد و رکود کرد و .... ، حالا یکدفعه تیتر میزنی سر به فلک کشید ؟! ، نرخ دلار را هم همینجوری پیش بینی میکنی ؟! ، بهتر نیست کارشناسان دوزاری ات را مرخص و چندتا آدم معمولی به عنوان کارشناس بیارید ؟!

  • مهدی هاشمی
    0

    اینا را خود ایران خودرو گرون میکنه میدونه مردم مجبورن بخرند وگرنه ماشین خارجی بیارند ببین کسی اینها را میخره

  • بینا
    0

    چه فرقیذمی کند محصولات ایران خودرو تمام تولیداتش سروته یک کرواس ملت چرا برای پژو پارس اینهمه بازار گرمی می کنید

  • محسن
    0

    همش دروغه، استاندارد اجازه تولید تعداد پیش فروش شده رو داد ولی این ایران خودرو که نمیخواد پارس با این قیمت بفروشه. بقیش بهانه ودروغ محضه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها