معرفی بهترین پروژه های ارز دیجیتال برای سال 2024

ارزهای دیجیتال طی همین ماه‌های ابتدایی سال 2024، برای بسیاری از سرمایه‌گذاران سودهای بزرگی به‌همراه داشته‌اند و اغلب شاخص‌ها و رویدادهای مرتبط، نشان می‌دهند بازار خرسی رمزارزها به پایان رسیده است. حال سوال مهم این‌جا است که بهترین پروژه های ارز دیجیتال در سال 2024 کدام هستند؟!

معرفی بهترین پروژه های ارز دیجیتال برای سال 2024

رمزارزها یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین عناصر در حوزه بلاک چین و وب 3 به‌شمار می‌آیند و طی سال‌های اخیر، بخشی بزرگی از فعالان بازارهای مالی با سرمایه‌گذاری در بهترین پروژه های ارز دیجیتال توانسته‌اند سرمایه اصلی خود را تا حد زیادی تقویت کنند. حال با توجه به آغاز دوره صعودی جدید در این بازار، سعی کردیم در این مقاله به معرفی بهترین پروژه های ارز دیجیتال بپردازیم که در سال 2024 پتانسیل رشد زیادی دارند. در ابتدا، بهتر است با برخی فاکتورها در تشخیص بهترین پروژه های ارز دیجیتال آشنا شویم.

 

چگونه بهترین پروژه های ارز دیجیتال را بشناسیم؟

معرفی بهترین پروژه های ارز دیجیتال برای سال 2024

 

گزارشات و دیدگاه کارشناسان نشان می‌دهند بلاک چین‌هایی که در سال گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند احتمالاً در سال 2024 نیز به روند رو به رشد خود ادامه دهند. در این بین، معمولاً ترندهای ویژه‌ای در بخش‌های مختلف این بازار نظیر دیفای (DeFi)، هوش مصنوعی، NFT ها و بازی‌های بلاک چینی (گیم‌فای) شکل می‌گیرند که توکن‌های این بخش‌ها را به گزینه مناسبی برای تهیه لیستی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال تبدیل می‌کند.

از میان این پروژه‌ها می‌توان به دی لنس (DeeLance)، پلتفرمی برای فریلنسرها، لاو هیت اینو (Love Hate Inu)، میم کوین انفجاری احتمالی بعدی، پروژه اکوترا (Ecoterra) با عنوان جهانی سبزتر در زمینه مواد بازیافتی و ربات ارا (RobotEra)، متاورسی ساخته ربات ها اشاره کرد. البته که لیست بهترین پروژه های ارز دیجیتال صرفاً به موارد مذکور محدود نمی‌شود. این پروژه‌ها امیدوارکننده به نظر می‌رسند، اما هنوز باید خود را در این مسیر ثابت کنند. در ادامه، به بررسی فاکتورهای مهمی می‌پردازیم که برای تشخیص و انتخاب یک ارز دیجیتال به شما کمک خواهند کرد.

ارزش بازار (Market Capitalization): مارکت کپ یا ارزش بازار از حاصل‌ضرب قیمت هر یک واحد از ارز دیجیتال در تعداد توکن‌های در گردش آن به‌دست می‌آید. این آمار شاید مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری در سرمایه‌گذاری شما باشد که اغلب افراد، این مسئله را نادیده می‌گیرند. طبیعتاً ارزش بالای بازار یک ارز دیجیتال، در درجه اول اعتبار و سطح عملکرد پروژه مربوطه را نشان می‌دهد.

حجم معاملات (Trading Volume): حجم معاملات بالا و پایدار یک ارز دیجیتال، معمولاً فاکتوری مثبت برای آن پروژه محسوب می‌شود؛ چرا که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران متعدد و بزرگی در این بازار حضور دارند و احتمالاً رمزارز مربوطه جزء بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال بوده و در صرافی‌های زیادی لیست شده است.

نقدشوندگی (Liquidity): نقدشوندگی و حجم معاملات در راستای هم هستند و حجم معاملات در کنار حرکات قیمت ارز، به‌نوعی نشان‌گر سطح نقدشوندگی دارایی مربوطه هستند. حجم معاملات بالا به‌همراه نوسانات کم قیمت، به این معنی است که سطح نقدشوندگی ارز دیجیتال مربوطه بالا است و خرید و فروش‌ها بدون نوسانات شدید در قیمت و سریع و بدون تاخیر انجام می‌شوند.

کاربردها (Use Cases): برای انتخاب یکی از بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال، بهتر است رمزارز مربوطه یک کاربرد واقعی در دنیا داشته باشد یا در برنامه‌های آینده پروژه، چنین طرحی وجود داشته باشد. هنگام ارزیابی پروژه‌های مختلف، این سوال را از خود بپرسید که آن ارز دیجیتال چه کاربردی می‌تواند در دنیای واقعی داشته باشد؟ بررسی این مورد و مقایسه آن با ارزش بازار، می‌تواند دیدگاه بسیار خوبی نسبت به پروژه به شما بدهد.

اقتصاد توکنی (Tokenomics): توکنومی نحوه توزیع توکن یا کوین‌های یک ارز دیجیتال بین تیم توسعه‌دهنده و سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد و خیلی سریع با بررسی این موضوع، می‌توانید سطح و نحوه عملکرد پروژه مربوطه را بشناسید. عرضه و تقاضا در صورت تعادل، پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در یک دارایی به‌وجود می‌آورند.

تیم توسعه‌دهنده (Development Team): تیم توسعه یک پروژه در دنیای دیجیتال، در واقع ستون فقرات آن پروژه را تشکیل می‌دهد. توسعه‌دهندگان بهترین پروژه های ارز دیجیتال، اغلب دیدگاه‌ها، وایت پیپر (Whitepaper) وضعیت فعلی پروژه را در پلتفرم‌هایی نظیر گیت‌هاب (GitHub) منتشر کرده که سرمایه‌گذاران را به‌خوبی در جریان عملکرد آن ارز دیجیتال قرار می‌دهند.

معرفی بهترین پروژه های ارز دیجیتال در سال 2024

معرفی بهترین پروژه های ارز دیجیتال برای سال 2024

تعداد زیاد پروژه‌های ارز دیجیتال، ممکن است برای افراد تازه‌وارد کمی گیج‌کننده باشد؛ حتی برای فعالان حرفه‌ای در این بازار نیز، بررسی نکات مهم برای انتخاب بهترین پروژه های ارز دیجیتال گاهی اوقات دشوار است. از این رو، پیشنهاد می‌شود فعالیت‌های خود را با مشورت با یک فرد متخصص و غیرذینفع پیش ببرید. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال می‌پردازیم که در سال 2024 می‌توانند رشدهای قابل توجهی داشته باشند.

بیت کوین (BTC): بیت کوین همچنان در قامت رهبر ارزهای دیجیتال، بهترین رمزارز دنیا نیز است. بیت کوین 16 سال پر فراز و نشیب را تا کنون با موفقیت و عملکردی درخشان پشت سر گذاشته و کاربردهای فراوانی را در دنیای واقعی ایجاد کرده است. همچنین، بیت کوین نخستین رمزارزی است که توانسته تاییدیه ETF های اسپات (Spot) را بگیرد و از این رو، رمزارزی است که باید در سبد هر سرمایه‌گذاری حضور داشته باشد.

اتریوم (ETH): اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان بوده و بلاک چینی است که ویژه ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است. با وجود سرعت نسبتاً پایین و کارمزدهای بالای این شبکه، پروژه‌های زیادی هستند که در قالب یک شبکه لایه 2 ساخته‌شده بر روی اتریوم، این خصوصیات را بهبود بخشیده‌اند.

سولانا (SOL): سولانا ویژه تراکنش‌های ارزان و پرسرعت ساخته شده است و نسبت به رقبای همتای خود، از این حیث برتری دارد. این بلاک چین برای اپلیکیشن‌ها سریع با تعداد تراکنش روزانه بالا مناسب بوده و یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال حال حاضر دنیا شناخته می‌شود.

آوالانچ (AVAX): آوالانچ نیز یکی دیگر از بلاک چین‌های مقیاس‌‌بندی شده، تعامل‌پذیر و زیرساختی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بوده که نحوه کار آن با اتریوم و سولانا در زمینه استفاده از شبکه‌های لایه 2 متفاوت است.

چین لینک (LINK): چین لینک شبکه و پروتکلی است که ویژه تقویت سطح امنیت و تمرکززدایی قراردادهای هوشمند در بلاک چین‌های مختلف طراحی شده است. چین لینک این کار را از طریق ارائه خوراک داده‌های (Feed) مطمئن و غیر قابل نفوذ انجام داده که سطح تمرکززدایی و محاسبات فوق‌العاده بالایی دارند.

کاردانو (ADA): هدف بلاک چین کاردانو، ارائه یک پلتفرم کارآمدتر، پایدارتر و گسترده‌تر ویژه ساخت و اجرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است. شبکه کاردانو بسیار گسترده بوده و جامعه قوی دارد و شاید روند تحقیق و توسعه در این شبکه سرعت کمی داشته باشد، اما پایداری و انعطاف آن، رمزارز ADA را به یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

پالیگان (MATIC): پالیگان یکی از برترین زیرساخت‌ها برای ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بوده و یکی از برجسته‌ترین شبکه‌های لایه 2 ساخته‌شده بر روی بلاک چین اتریوم است که وظیفه پردازش تراکنش‌ها در خارج از این شبکه را دارد. توسعه‌دهندگان با استفاده از این پلتفرم، اپلیکیشن‌های اتریومی را با سرعت بالاتر و هزینه‌ای کمتر ساخته و اجرا می‌کنند.

اما لیست بهترین پروژه های ارز دیجیتال تنها به همین موارد ختم نمی‌شود و می‌توانید با بررسی فاکتورهای ذکرشده، پروژه‌های دیگری را بشناسید و به سبد سرمایه خود اضافه کنید. همچنین، توصیه می‌شود تصمیم‌گیری خود برای سرمایه‌گذاری را صرفاً بر اساس محتوای این مقاله محدود نگذارید و طبق تحقیقات و شرایط شخصی، فعالیت‌های خود را پیش ببرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها