ادامه کارزار دستمزد ۱۵ میلیون تومانی

کارگران همچنان به امضای کارزار دستمزد عادلانه می پیوندند.

ادامه کارزار دستمزد ۱۵ میلیون تومانی

با وجود صدور مصوبه مزدی در شورایعالی کار که بدون امضای نمایندگان کارگری صورت گرفته، کارزار دستمزد ۱۵ میلیون تومانی همچنان جریان دارد و کارگران با امضای آن خواستار ابطال مصوبه مزدی ۱۴۰۳ هستند. 

تا کنون بیش از ۱۱۰ هزار کارگر با امضای این کارزار، خواستار ورود نهادهای قانونی به مسئله دستمزد کارگران شده اند. 

به گفته حسین حبیبی، فعال کارگری، خواسته کارگران شاغل و بازنشسته، ابطال مصوبه مزدی ۱۴۰۳ توسط دیوان عدالت اداری و تشکیل مجدد نشست‌های شورایعالی کار برای افزایش عادلانه دستمزد است به گونه‌ای که پایه مزدی کارگران به ۱۵ میلیون تومان در هر ماه برسد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    9

    اگر حداقل دستمزد کارگران به ماهانه ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند شک نکنید که متناسب با این افزایش دستمزد، اجاره بها ماهانه املاک و نرخ سایر کالاها و خدمات افزایش پیدا خواهد کرد چونکه این امر از فرمول جدول ضرب دو دو تا چهار تا تبعیت خواهد کرد! دولت چونکه از اصلاح اقتصاد و مهار اساسی تورم بهای کالاها و خدمات عاجز و ناتوان است راحترین و سهل الوصول ترین راه ممکن جلوگیری از افزایش بیش از حد تورم که همانا سرکوب مزدی کارگران و کارمندان است را انتخاب می کند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      چرت نگوبدون شک نکن ضمنا دون وایه ترین نیروی رسمی دولت باهمین مالیات کارگروکسبه کمتراز۲۰امسال نمیگره ضمنا ساعت نهار ساعت کارش حساب میشه اکثراغذامیدن یاهرینشو پنج شنبه هاهم تعطیلن سرویس یاهزینه سرویس دارند پس ببند لطفا

  • محمد
    0

    من را هم به این کارزار مرتبط نمایید.
    این وزیر کار حتما باید استیضاح شود. چرا برای سایر سطوح که متخصص هستند باید ۲۲ درصد افزایش باشد .برای آنان باید ۳۷درصد افزایش صورت گيرد

  • ناشناس
    1

    معلومه کارفرمایی و دنبال کارگر مفت

  • حسین
    1

    سلام اول استیضاح وزیر کار ودوم افزایش حقوق کارگران براساس نرخ تورم 1402

  • بازنشسته
    0

    پاسخ حضرت وزیر کار باسواد و قانون دان به علت هرچه بیشتر شدن تفاوت بارز دستمزد با دیگر کشورها چیست و برای اصلاح وضعیتی که برای حقوق کارگران و بازنشستگان تعمدا فراهم کرده اند ، آیا باز هم همچنان با دست کردن در جیب کار گر و بازنشسته بخصوص تامین اجتماعی می‌خواهند به ماموریت‌فعلی خودشان در جدال با وضعیت زندگی و معیشت و جیب و منابع متعلق به کارگر و بازنشسته همچنان ادامه بدهند ؟برمبنای کدام قانون وبراساس چه مجوزی؟ 🔴مقایسه دستمزد ۲۰۲۴ در ایران و چند کشور منطقه بر اساس دلار/ کمترین دستمزد برای ایران ثروتمند!

    ایران : ۱۸۰
    فلسطین : ۷۷۸
    اسرائیل : ۳۶۰۸
    ارمنستان : ۵۴۱
    آذربایجان : ۴۹۴
    اردن : ۵۹۹
    عراق : ۵۸۳
    ترکمنستان : ۶۵۴
    کویت : ۱۸۵۴
    بحرین : ۱۷۲۸
    عربستان : ۱۷۸۸
    ترکیه : ۸۹۳

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها