مانور دو‌رگه‌های چینی در بازار ایران

فولکس‌واگن T-ROC محصول آلمانی-چینی در گمرک دیده شد.

مانور دو‌رگه‌های چینی در بازار ایران

بارها تاکید کرده‌ایم در این شرایط‌ که واردات خودرو ‌ قطره‌چکانی است و از سمت دیگر ایمنی خودروهای داخل هم تعریف چندانی ندارد، انگار از چین، گریزی نیست. با باز شدن مجدد واردات خودرو حتی اگر ماشین‌های خارجی هم به کشور سرازیر شد نمی‌توان رگه‌های چینی این ماشین‌ها را نادیده گرفت. از محصول ژاپنی تا آلمانی در کارخانه‌های خودروسازی چین به سرانجام می‌رسند.

محصولات جتا که توسط ماموت‌خودرو در دور جدید واردات به ایران آمد هم از همین قبیل دو‌رگه‌های چینی و آلمانی است که انگار شرکت‌ها هم به خاطر تفکری که در مورد بعضی خودروهای شرق دور وجود دارد در تبلیغات‌شان ترجیح می‌دهند روی بخش آلمانی داستان بیشتر مانور بدهند تا کارخانه‌ای که از آنجا محصول آمده است.

حالا یک محصول جدید از ‌ این دو‌رگه‌ها در گمرک ایران دیده شده است. چند روز قبل سایت خبری چرخان عکسی از فولکس‌واگن تی‌راک (T-ROC)وارداتیِ احتمالی ماموت خودرو منتشر کرد. اگرچه ‌ نمونه‌های اولیه بسیاری از خودروهای وارداتی در گمرک رو‌یت می‌شوند اما شرط اصلی این است این خودروها در تعداد بالا عرضه شوند که ورودشان هم به کشور محسوس باشد.

به هرحال این محصول که از فولکس‌واگن و فاو چین است، به ایران آمده و باید دید چه زمانی عرضه خواهد شد. فولکس‌واگن تی‌راک در کارخانه‌های پرتغال و چین FAW-VW) ) تولید می‌شود و نسخه Cabrioletدو در با سقف جمع‌شونده  آن تنها در کارخانه آلمان به تولید می‌رسد. احتمالاً ماموت خودرو مانند ID.۴ فولکس‌واگن تی‌راک را از کارخانه چین به ایران می‌آورد.

مشخصات فنی خودرو

این کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن به پیشرانه۱/۵ لیتری توربو شارژر TSI با پاشش سوخت مستقیم مجهز است.

توان خروجی این پیشرانه ۱۵۸ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است. جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه DSG هم توان را به چرخ‌های جلوی فولکس‌واگن  T-ROC می‌رساند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این کراس‌اوور آلمانی و جدید ۹/۴ ثانیه اعلام شده است.

امکانات تی‌راک

گفته می‌شود شرکت واردکننده این محصول بنا دارد تا نمونه‌ای به نسبت کامل از کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن را به بازار ایران عرضه کند.

برای همین در کاتالوگ اولیه T-ROC آمده است که این خودرو به شش کیسه هوا، رادار تابلو‌خوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، دنده پشت فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ‌ها، درِ صندوق عقب برقی، نور‌پردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی بیتس، سنسور نور، سنسور باران، شارژر بیسیم تلفن همراه، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط‌خوان، اتوپارک و… مجهز است.

گفته می‌شود ‌ به‌زودی فولکس‌واگن تی‌راک به عنوان محصول جدید بازار خودروی ایران با قیمتی در محدوده ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان در سامانه وارداتی‌ها به فروش می‌رسد.

منبع: هفت صبح
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    واردات خودرو را آزاد کنیداین همه دلال بازاری در بازار خودروی کشور درست نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها