اقتصاددان: میانگین جهانی تورم حدود ۷ درصد است؛ ببینید عزیزان در ایران چه گلی کاشته اند!

استاد اقتصاد دانشگاه و رئیس موسسه مطالعات دین و اقتصاد گفت: به عنوان یک هدیه به تمام نهادهای نظارتی کشور و به ویژه به روسای قوا که اکنون اختیارات بی سابقه دارند، می گویم تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ هایتان را تغییر دهید. حکومت یکدست برای ما در تجربه قبلی آن کارنامه را رقم زد و اکنون ببینید در این دولت چه خبر است!

اقتصاددان: میانگین جهانی تورم حدود ۷ درصد است؛ ببینید عزیزان در ایران چه گلی کاشته اند!

دکتر فرشاد مومنی اظهار داشت: واقعا جای شرم دارد که نرخ بهره برای تولید کننده‌ های ایران طی ۲۵ سال گذشته بین ۵ تا ۱۰ برابر میانگین جهانی بوده است چگونه این مساله در ساختار هزینه بنگاه‌ ها تورم زا نیست اما حتی به اندازه تورم هم دستمزد را جبران نمی کنید و می گویید تورم زا می شود. بعد مافیاها آنچنان این را تکرار می کنند که در بخش بزرگی از ساختار تصمیم گیری ما تبدیل به یک باور شده و صادقانه می گویند دست به دستمزد ها نزنید! در شرایطی که میانگین جهانی تورم حدود ۷ درصد است بینید عزیزان در ایران چه گلی کاشته اند!

این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد به موازات همه هشدارهایی که به نظام تصمیم‌گیری‌ های اساسی کشور می دهد، برانگیزاننده مسئولیت در اهل علم خصوصا آنها که در حیطه اقتصاد، توسعه، جامعه شناسی، روابط بین‌الملل و علوم سیاسی هستند باشد و علیه این فریبکاریها، آدرسهای غلط و مشکوک دادن و بحران آفرینی‌ هایی که ذیل سرمایه سالاری مفت‌خوار، آزمند و سیری ناپذیر به این کشور تحمیل می شود مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: اکنون وقت کنار کشیدن، بریدن و بی‌مسئولیتی نیست؛ چرا که جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به ارتقاء بنیه اندیشه ای نیازمند است. بنابراین فعلا تا اطلاع ثانوی افسردگی، سرخوردگی و بریدن ممنوع است. باید غیرتمندانه و شرافتمندانه و مسئولانه در این زمینه ایفای نقش کنیم. امیدوارم این تلاش‌ ها منشأ خیر و بهبودی برای کشور باشد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    دزدن

  • ناشناس
    0

    عوضش در چپاول قهاریم

  • باسط
    0

    وطن فروشند

  • سوته دلان
    1

    خدایا فقط تو میتوانی ب داد ملت برسی

  • درمانده
    0

    کو گوش شنوا،کسی که جواب گو نیست ،همه دستور میدن

  • ناشناس
    0

    یاسین هست؟

  • ناشناس
    0

    گل نکاشتن
    اینی که کاشتن درخته.
    عناد با همه‌ی دنیا. انحصاری شدن اقتصاد دست چند نفر.
    نتیجه‌ای بهتر ازاین نداره

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    گل خر زهره!!!

  • ناشناس
    0

    یکی میگه همه چیز عالیه ودر حال رشد و توسعه و علم و چنین و چنان هستیم و دیگری میگه همه چیز خراب و در حال نابودی، هر دو هم مسئول و اهل جایگاه!!!

  • محمد
    0

    متأسفانه باید بگم دیگه بخاطر حقوق ناچیزی که از کارگری میگیرم زندگی کردن برام شبیه به رینگ بوکس شده که همیشه من از حرفیم که گرانی هست دارم مشت میخورم و خودمم تعجب می‌کنم که چگونه هنوز سرپام... تورو خدا یکاری کنید.. کار می‌کنیم و حتی جمعه هم میریم سر کار ولی باز هم نمیرسیم.. اون آقایی که حقوق کارگران را اعلام کرده خدایی میتونه به مدت ده روز با حقوق ما زندگی کنه.. اجاره یکطرف که همون اول کار نصف حقوق ما را میبلعه.. خواهشن به کارگران احترام بزارین.. ما هم انسانیم و دوست داریم حداقل سالی یکبار بریم مسافرت.. اما افسوس که شده آرزو

  • ال
    1

    ببنید ما مشکلات بیشتر وبزرگتری از فقر ونداری یک ملت داریم آن هم تار موی زنان است
    توجه داشته باشید مسئله این است
    حجاب حل بشه انشالله دزدی گرانی اختلاس اقتصاد بیمار و کارخانه های ورشکسته همگی حل می شود
    آفرین بر این مسولین مدبر

  • ناشناس
    0

    استاد درست گفته ولی متاسفانه ایران خارج از نقشه جهان هست!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    کسانی که دربهشتی زندگی می کنند که برای خود ساخته اند چه خبر دارند از زندگی مردمی که درجهنمی زندگی میکنند که آنان برایشان ساخته اند

  • ناشناس
    0

    ب جاش تو دزدی و دروغ گویی نفر اولین تو جهان

  • ناشناس
    0

    ببینید اگه خود شما هم وارد یه جایگاهی بشید ببینید به همین راحتی می‌تونید باری رو برای خودتون ببندید که ۷ نسل‌تان بخوره بعد یکی پیدا بشه که بخواد حرف‌های روشنفکرانه بزنه آیا ساکت می‌نشینید یا نه برعکس دلتون می‌سوزه و به ضرر خودتان و به نفع مردم دست می‌ذارید روی زانوهاتون و انگشت تو چشم خودتون می‌کنید؟
    دلیل همه این مشکلات ناآگاهی یک عده از مردمه که فکر می‌کنند هر کس بلند شه و از مشکلات اقتصادی بگه دشمن نظامه در صورتی که همون عده چشم‌هاشون رو به روی حقیقت می‌بندند
    کی گفته که ما شهید دادیم که یک عده بیان چپاول کنند ما شهید دادیم که مردم ما آزادانه زندگی کنند در همه چیز تصمیم گیر باشند اتفاقاً من دوستدار شهیدان هستم و دست مادران شهید را می‌بوسم چون اون‌ها فرزندانشون را در راه اسلام واقعی دادند اما مطمئناً اونا هم راضی نیستند که فرزندانشان خونشون پایمال بشه که یک عده خدا نشناس حرف از عدل علی بزنند و به ریش مردم بخندند و حق شهید و غیر شهید رو بخورند

  • محمد حسین هادی
    3

    تو چی می خوای ایران درخت کاشته مثل دوره روحانی نیست که دست گدایی بسوی غرب باز کرده اونم پاره می کرد خجالت بکش

  • احسان
    0

    وقت این حرفها گذشته

  • ناشناس
    0

    بسمه تعالی. در دیگر کشورها که بر اساس سرمایه سالاری و کاپیتالیستی اداره میشود،بانکهایشان هر چه مبالغ سپرده بیشتر میشود،سود سپرده کمتری به سپرده گذار میدهند،در کشور ما هر چه مبلغ بیشتر باشد،سود بیشتری می‌دهند.جالب اینجاست که طرح و لایحه مبارزه با سوداگری و سفته بازی هم تصویب میکنیم.اصلا معلوم نیست،این چه صیغه نامبارکی است که در کشور ما نرخ سود سپرده اینقدر بالا و تورم زا است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها