بهترین گوشی های اوپو در بازار ایران

در این مقاله تعدادی از بهترین گوشی های اوپو در بازار ایران را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. قیمت گوشی اوپو در مقایسه با سایر برندهای چینی نظیر شیائومی، هواوی یا آنر مناسب است و برخی از محصولات این شرکت را به‌راحتی می‌توانید در بازار کشورمان خریداری کنید. اما چرا فقط برخی محصولات؟ چرا تمام گوشی های اوپو در بازار ایران حضور ندارند؟ این سوالی است که نیاز به کمی موشکافی دارد.

بهترین گوشی های اوپو در بازار ایران

در این مقاله تعدادی از بهترین گوشی های اوپو در بازار ایران را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. قیمت گوشی اوپو در مقایسه با سایر برندهای چینی نظیر شیائومی، هواوی یا آنر مناسب است و برخی از محصولات این شرکت را به‌راحتی می‌توانید در بازار کشورمان خریداری کنید. اما چرا فقط برخی محصولات؟ چرا تمام گوشی های اوپو در بازار ایران حضور ندارند؟ این سوالی است که نیاز به کمی موشکافی دارد.

شرکت BBK Electronics یک هلدینگ چینی است که در ساخت محصولات دیجیتال نظیر گوشی هوشمند، ساعت، تبلت و تلویزیون فعالیت دارد. در حال حاضر BBK علاوه بر اوپو، شرکت مادر ویوو، ریلمی و وان پلاس هم محسوب می‌شود. در مواردی حتی محصولات مشابه از دو زیربرند برای بازارهای مختلف ری‌برند می‌شوند. به همین دلیل است که قیمت گوشی ویوو و سایر محصولات زیرمجموعه BBK مانند نسبت به امکانات در بازه قیمتی یکسانی قرار می‌گیرند.

چرا گوشی اوپو بخریم؟

برندهای پرفروش موبایل در جهان همواره در کشورمان نیز پرفروش بوده‌اند که البته در سال‌های اخیر با افزایش تورم و نرخ ارز این قضیه کمی تغییر کرده است. چهار برند چینی اوپو، ویوو، ریلمی و وان پلاس تحت عنوان BBK و با احتساب حجم تولید، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های گوشی موبایل در دنیا محسوب می‌شوند. این برندها در بازارهای آمریکای شمالی و غرب اروپا سهم فروش زیادی ندارند اما در چین و هند بخش زیادی از بازار را به ‌خود اختصاص داده‌اند.

یکی از علل فروش کمتر این برندها در ایران نسبت به گوشی‌هایی همچون نوکیا یا موتورولا، ناشناخته بودن آن‌ها میان قشر عظیمی از کاربران است. درواقع تقاضای کم برای خرید این برندها موجب می‌شود تا با کاهش عرضه در بازار روبرو شویم. اما با نگاهی به مشخصات فنی و امکانات به‌کار رفته در گوشی‌های چینی می‌توانیم متوجه شویم که برندی مانند اوپو قابل رقابت با محصولات شیائومی، آنر و هواوی است. در ادامه برخی از بهترین گوشی های اوپو در بازار ایران را به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم تا آشنایی بهتری نسبت به این برند پیدا کنید.

شاید با مرور لیست گوشی‌ها به پایین بودن قیمت گوشی ریلمی و دیگر اعضای BBK توجه کرده باشید. سیاست این شرکت حضور پر رنگ در بازار با محصولات خوش قیمت است.

فایند N3 فلیپ اوپو

گوشی Find N3 Flip برای علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو طراحی شده است. همان‌طور که از پسوند آن مشخص است فرم‌فکتوری مشابه سری فلیپ سامسونگ دارد و وزن آن با نمایشگر ۶.۸ اینچی LTPO AMOLED و باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به ۱۹۸ گرم می‌رسد. از نظر قیمتی با یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات بازار طرفیم و از طرفی شاهد استفاده از تراشه بالارده Dimensity 9200 مدیاتک در این گوشی هستیم. نمایشگر بیرونی فاید N3 فلیپ به صورت عمودی با ابعاد ۳.۲۶ اینچ طراحی شده است. اوپو در بخش دوربین هم کم‌کاری نکرده و پکیج دوربین کارآمد و قابل قبولی در آن به‌کار گرفته است.

گوشی تاشوی اوپو - تصویر 2

اوپو A98

شاید باورش سخت باشد اما تراکم گوشی‌ها در سبد محصول اوپو بسیار زیاد است و یکی از پرکارترین برندهای گوشی موبایل محسوب می‌شود. شاید تمام مدل‌ها را نتوانید در بازار پیدا کنید اما A98 گوشی نسبتا جدیدی است و با قیمت مناسبی می‌توانید آن را خریداری کنید. اسنپ‌دراگون ۶۹۵ به‌عنوان تراشه در این گوشی قرار داده شده است که علاوه بر پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا همان 5G، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.2 و ۸ گیگابایت رم دارد. نمایشگر اوپو A98 از نوع IPS است و دوربین‌ها در حدی هستند که کارتان را راه می‌اندازند.

اوپو A96

اوپو در سال ۲۰۲۲ و با اندروید ۱۱ به بازار عرضه شد که در حال حاضر شاید کمی قدیمی به‌نظر برسد اما این گوشی را با قیمت بسیار پایینی می‌توانید تهیه کنید. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی است و لنز سلفی آن در سمت چپ صفحه نمایش تعبیه شده است. A96 در دو پیکربندی با رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود که علاوه بر استفاده از دو سیم‌کارت همزمان امکان استفاده از کارت حافظه با اسلات اختصاصی را هم خواهید داشت. تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۰ در این گوشی عملکرد خوبی دارد و از شارژ معکوس بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

اوپو A78

گوشی موبایل اوپو A78 در دو مدل 4G و 5G به بازار عرضه شده که تفاوت اصلی آن‌ها در نمایشگر و تراشه است. این دو گوشی به فاصله شش ماه از یکدیگر و در سال ۲۰۲۳ معرفی شده‌اند. اوپو A78 5G به تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک مجهز شده و در دو پیکربندی با ۴ یا ۸ گیگابایت رم قابل خریداری است. حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد که از طریق کارت حافظه می‌توانید آن را ارتقاء دهید. حسگر اثر انگشت در لبه سمت راست فریم وظیفه امنیت گوشی را بر عهده خواهد داشت. صفحه نمایش A78 مدل 5G از نوع IPS با رزولوشن HD است و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ قابل ارتقاء به نسخه ۱۴ دارد.

از سوی دیگر حافظه داخلی گوشی A78 4G اوپو با تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۰ تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش یافته است. نمایشگر AMOLED با رزولوشن Full HD دارد و از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. نسخه 4G حداقل در بخش نمایشگر دست بالاتر را دارد. دوربین هر دو محصول مشابه هم هستند و لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عمق در طراحی یکسان در پنل پشتی جا خوش کرده‌اند.

گوشی A58 اوپو 4G

در نگاه اول تراشه به‌کار رفته در گوشی A58 اوپو 4G کمی قدیمی و ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. هلیو G85 مدیاتک سه سال پیش از معرفی این گوشی وارد سایر موبایل‌ها شده است اما با توجه به قیمت نهایی این محصول و قدرت و عملکرد پردازنده می‌تواند یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها در بازار به‌شمار بیاید. این گوشی با اندروید ۱۳ معرفی شده و به‌روزسانی اندروید ۱۴ را نیز دریافت کرده است. نمایشگر آن IPS با وضوح Full HD است و دقت رنگ بسیار بالایی دارد. مجموعه دوربین به‌کار رفته در A58 در حد رفع نیاز ابتدایی است و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن از شارژر ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی موبایل Oppo - تصویر 3

اوپو A38

گوشی A38 اوپو نیز مانند مدل قبل یعنی A58 به همان تراشه G85 مدیاتک با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری مجهز است. این گوشی یکی از ارزان‌ترین موبایل‌های بازار است و امکانات حداقلی آن، قیمت پایینش را توجیه می‌کنند. صفحه نمایش HD از نوع IPS با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز از شگفتی‌های A38 محسوب می‌شود. این محصول را می‌توانید در دو پیکربندی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت از نوع eMMC 5.1 و رم ۴ یا ۶ گیگابایت تهیه کنید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۳۳ واتی دارد و حسگر اثر انگشت آن روی لبه کناری قرار گرفته است.

اغلب گوشی‌های اوپو در بازار کشورمان محصولات میان‌رده و پایین‌رده این شرکت را تشکیل می‌دهند. اگر برای خرید گوشی اقتصادی به‌دنبال یک محصول مورد اطمینان و خوش‌قیمت می‌گردید، اوپو می‌تواند انتخابی مناسب باشد. در بخش محصولات زومیت می‌توانید مشخصات کامل هر گوشی به همراه تصاویر آن را مشاهده کنید. نظرات و تجربیات سایر کاربران نیز در بسیاری از موارد می‌تواند راهگشا باشد. همچین فهرست فروشندگان معتبر از فروشگاه‌های اینترنتی سراسر کشور نیز به‌طور روزانه به‌روزرسانی می‌شود و به سادگی می‌توانید ارزان‌ترین قیمت را برای هر گوشی پیدا کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها