یک اتفاق جدید در بازار مسکن

مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قانون ساماندهی بازار مسکن صرفه و صلاح مالکان را تامین می‌کند، گفت: ۵۰۰ شهرداری بسته ۱۹ بندی شهرسازانه را اجرا کرده‌اند.

مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند

مهرداد بذرپاش با یادآوری افزایش وام مسکن شهری به ۵۵۰ و روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد:‌ نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است.

وی با بیان این‌که سال گذشته تسهیلات بانکی در بافت فرسوده با ضعف روبرو بود، ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم این تسهیلات با افزایش روبرو شود و در کنار تسهیلات شهرسازانه، تسهیلات مالی قرار بگیرد.

وی با یادآوری این‌که ۵۰۰ شهرداری بسته ۱۹ بندی شهرسازانه را اجرا کرده‌اند، گفت:‌ در این بسته پیش‌بینی شده شهرداری‌ها این امکان را داشته باشند تا پیشنهادات مدنظرشان را در صورت تصویب شورای تامین استان به آن بسته اضافه کنند که برخی از شهرداری ها از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هر شهرداری این بسته را اجرا کرد، میزان صدور پروانه در بافت فرسوده افزایش یافت. به همین خاطر همکاران ما در شرکت بازآفرینی شهری جلساتی را با شهرداری‌ها برگزار کردند تا آنها در موضوع نوسازی بافت فرسوده حضور پررنگی داشته باشند.

بذرپاش همچنین درباره قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، اظهار کرد: این قانون صرفه و صلاح مالکان و مستاجران را تامین و کمک شایانی به سامانه املاک و اسکان می‌کند. ضمن این‌که دست وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها را برای کمک به تنظیم بازار باز می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    مسئولین لطف کنن هیچی نگن.
    هربار که یکی از اینا یه چیزی میگه.
    تن ما میلرزه.
    دیروز بنگاه بودنم و سوال کردم وضع اجاره‌ها چطوره.
    چون سه ماه دیگه موقع تمدید یا جابجایی خونه‌امه
    گفت از اول سال تا الان نزدیک ۵۰ درصد رفته رو اجاره ها.
    سه ساله به خاطر اضافه شدن کرایه‌ها به حاشیه تهران اومدم .(پردیس)
    ۳ تومن رو حقوق من گذاشتن.
    اگه ۵ تومن رو اجاره من بزارن باید از خوشحالی کلاه مو پرت کنم آسمون هفتم.
    ای کاش این حضرات خفه خون میگرفتن و هیچی نمیگفتن . که هرچی بدبختی داریم از ایناست

  • ناشناس
    2

    خدا به فریاد مستاجران برسد خدا رحمت کند امام امت را فرمودند اسلام مرفهین بی درد

  • ناشناس
    0

    دوسال دنبال وام مستاجران هستم که بانک‌ها ها از دادن وام هزار مدرک می‌خواهند سال گذشته بانک صادرات شهرستان ما تا رفتیم دنبال مدارک وصاحب خانه اعتبار تمام شد وامسال هم در گیر ودار مدارک قبل از سال وام نداند

  • شهروند
    0

    مسئولان دست ازشعار وفریب مردم بردارند،کشور دچاربحران شده، دولت باید فوری ۲۰ میلیون مهاجر افغان رابه کشورشان بازگرداند تابحران بنزین مسکن آب دارونان تورم گاز اشتغال امنیتی و..برطرف گردد متأسفانه سالانه تریلیاردهاتومن هزینه مهاجران میکننددرحالیکه کسری بودجه باعث تورم وحشتناک و فلاکت مردم شده اقدام به دیپورت مهاجران کنیدوفریادمردم راگوش کنید تادیرنشده

  • ناشناس
    0

    قرار بود اقای رییسی پروژه ساخت انبوه مسکن بوسیله شرکتهای چینی را اجرایی بکنند چی شد پس؟؟!!

    نکنه ذی نفعان این بخش از اقتصاد مرد کشی ترمزشو کشیدن؟!

  • مریم
    0

    چرا اینقدر گرونی در تهران ،بخدا مستأجر ها گناه دارن ،خدا ازتون نگذره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها