راهی ساده و موثر برای درمان درد عضلات

شایع‌ترین علت درد عضلات، ورزش و فعالیت‌های سنگین هستند. اگر افراد بدون گرم کردن بدن خود، یک فعالیت سنگین انجام دهند، عضلات درگیر هنگام فعالیت کشیده یا دچار آسیب می‌شوند.

راهی ساده و موثر برای درمان درد عضلات

در نتیجه فرد دچار گرفتگی و درد عضلات خواهد شد. برخی از بیماری‌ها و مشکلات ارثی مثل کم‌کاری تیروئید نیز عامل درد عضلانی هستند که برای درمان آنها باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید. اما درمان درد عضلات بعد از ورزش با انجام تعدادی راهکار ساده امکان‌پذیر است که در ادامه متن به آن‌ها می‌پردازیم. اگر به دنبال پاسخی برای سوال «چگونه درد عضلات را درمان کنیم» هستید، ما در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد.

تاثیر شگفت‌انگیز انواع دستگاه ماساژ بر درمان درد عضلات و مفاصل

دستگاه‌های ماساژور مجهز به جدیدترین تکنولوژی روز تجربه‌ای مشابه با ماساژهای آرامش‌بخش دستی برای شما رقم می‌زنند. استفاده از دستگاه‌های ماساژور به افزایش گردش خون در بدن، کاهش تنش در ماهیچه‌ها و فرایند درمان درد عضلانی کمک شایانی می‌کند. دستگاه‌های ماساژ معمولا در دو نوع پرتابل و صندلی ماساژ در بازار عرضه می‌شوند. دستگاه ماساژور دستی به دلیل کوچک بودن و وزن کم به‌راحتی قابل‌حمل است. یکی از ماساژورهای پرتابل بسیار قدرتمند برای ورزشکاران، ماساژورهای تفنگی محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال ماساژور تفنگی روتای در هر دقیقه معادل 3900 ضربه ایجاد و به فرایند درمان درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی کمک می‌کند.

همچنین صندلی‌های ماساژور هنگام ماساژ عضلات گردن، شانه، کتف، کمر و پا شما را شگفت‌زده خواهند کرد. کیسه‌های هوای تعبیه شده داخل صندلی ماساژور با تحریک نقاط خاص و ارائه ماساژ دقیق شما را برای کمک به درمان درد عضلات کمر و درمان درد عضلات بین دنده‌ای تنها نخواهد گذاشت. صندلی یا مبل ماساژور روتای با استفاده از قابلیت توزیع یکنواخت فشار به نواحی مختلف بدن فشار یکسان وارد می‌کند و تجربه‌ای دلنشین همانند ماساژ شیاتسو را برای شما به ارمغان خواهد آورد. با مراجعه به بخش فروشگاهی سایت می‌توانید قیمت صندلی ماساژ روتای را در کنار قیمت ماساژور تفنگی مشاهده کنید.

راهی ساده و موثر برای درمان درد عضلات - تصویر 2

ماساژ درمانی؛ راهی ساده و موثر برای درمان درد عضلانی

 ماساژ درمانی اعمال و اجرای تکنیک‌های مالشی و ضربه‌ای با دست در نقاط مختلف بدن است. این حرکات به بهبود عملکرد گردش خون، افزایش انعطاف‌پذیری عضله‌ها و مفاصل و کاهش گرفتگی و درد عضلانی کمک می‌کند. تکنیک ماساژ ریلکسی یک فرایند موثر در کمک به درمان درد گرفتگی عضلات است. در تکنیک ریلکسی ماساژدرمانگر با استفاده از کف دست و شست خود نواحی مختلف بدن را به شکل مالشی، ضربانی و فشار ملایم ماساژ می‌دهد. با استفاده از ماساژدرمانی می‌توانید به شکل اختصاصی برای کمک به رفع گرفتگی عضلانی در درمان درد عضلات کمر، درمان درد عضلات پا، درمان درد عضلات گردن، درمان درد عضلات دست و درمان درد عضلات شانه اقدام کنید.

ازجمله ماساژهای ریلکسی می‌توان به ماساژ سوئدی و ماساژ شیاتسو اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای دریافت ماساژ حتماً باید به مراکز معتبر و تایید شده ماساژ درمانی مراجعه کنید. اگر فرصت کافی برای مراجعه منظم به مراکز ماساژ درمانی را ندارید، استفاده از صندلی ماساژ به‌عنوان جایگزین ماساژ درمانی انتخابی مناسب به شمار می‌رود. همچنین روکش صندلی ماساژور با مجهز بودن به برنامه‌های متنوع ماساژ، روی صندلی ماساژور قرار گرفته و به گرفتگی عضلات بدن کمک می‌کند. این روکش با شبیه‌سازی تکنیک ماساژ شیاتسو برای کمک به درمان کمر درد و گرفتگی عضلات کمک شایانی به شما خواهد کرد. نکته مهم دیگر مشورت با پزشک معالج قبل از انجام هرگونه ماساژ چه به‌شکل دستی چه با دستگاه است.

راهی ساده و موثر برای درمان درد عضلات - تصویر 3

حرکات کششی؛ راهکاری مناسب برای درمان درد عضلات پا بعد از ورزش

انجام حرکات کششی علاوه‌بر کمک به درمان درد عضلات بعد از ورزش، یک راهکار مناسب برای فرایند سرد کردن بعد از ورزش است. سرد کردن بعد از ورزش از ایجاد دردهای عضلانی در بدن تا حد قابل‌توجهی جلوگیری خواهد کرد. به‌طورکلی اگر فرایند گرم کردن قبل از ورزش و سرد کردن بعد از ورزش را جدی بگیرید، دیگر نیازی به رفع گرفتگی و درمان درد عضلات ران پا یا درمان درد عینک زانو نخواهید داشت؛ زیرا حرکات گرم کردن از آسیب‌هایی مثل دررفتگی عینک زانو هنگام ورزش‌های سنگین پیشگیری خواهد کرد.

علاوه‌بر انجام حرکات کششی، استفاده از صندلی‌های ماساژور نیز به فرایند سرد کردن بعد از ورزش کمک شایانی می‌کند. صندلی‌های ماساژ با تمرکز جداگانه بر قسمت‌های مختلف بدن باعث رفع تنش و گرفتگی عضلات در نقاط متمرکزشده می‌شوند. به‌عنوان مثال قابلیت ماساژ با کشش حداکثری در بالا و پایین‌تنه در صندلی ماساژور irest  مدل SL-A801 فرایند درمان درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی را موثرتر انجام می‌دهد؛ زیرا اعمال کشش حداکثری به تسکین تنش عضلات، بهبود گردش خون و کاهش احتمال بروز اسپاسم‌های عضلانی یا دردهای مرتبط با فشار و خستگی کمک می‌کند.

راهی ساده و موثر برای درمان درد عضلات - تصویر 4

داشتن سبک زندگی سالم؛ روشی کاربردی و ساده برای کمک به درمان درد عضلات

گاهی اوقات گرفتگی‌ها و دردهای عضلانی به دلیل رعایت نکردن نکاتی ساده در زندگی روزمره، ایجاد می‌شوند. فشار بالای جسمی، اضطراب شدید، تغذیه ضعیف و ناکافی، کم نوشیدن آب و حتی کمبود خواب و بی‌کیفیت بودن آن ازجمله عواملی هستند که باعث ایجاد درد در عضلات قسمت‌های مختلف بدن می‌شوند؛ بنابراین کنترل اضطراب و استرس، مصرف ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین D، تغذیه سالم متشکل از لبنیات، پروتئین، سبزی، میوه، غلات و گوشت، نوشیدن حداقل 8 تا 10 لیوان آب در روز و خواب کافی، کارهای ساده‌ای هستند که به روند درمان درد عضلانی و پیشگیری از بروز درد در عضلات کمک می‌کنند.

مراجعه به پزشک؛ راهکار نهایی برای درمان درد عضلات بدن

اگر راهکارهای عمومی مانند ماساژ، حرکات کششی و تغییر سبک زندگی به درمان درد عضلانی در بدن شما کمک نکرد، باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده تا علت اصلی درد در عضله‌های بدن مشخص شود. همچنین گرفتگی در برخی از عضلات خاص بدن مثل قفسه سینه و صورت، ممکن است علت جدی و خطرناکی داشته باشد. به‌عنوان مثال گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه یکی از عوارض بیماری‌های قلبی و عروقی است. همچنین امکان دارد علت درد صورت، وجود مشکل در گوش، سر، چشم، فک، دهان، دندان، گلو یا گردن باشد. ازاین‌رو مراجعه به پزشک برای درمان درد عضلات قفسه سینه و درمان درد عضلات صورت یک امر حیاتی است.

دریافت ماساژ با دستگاه ماساژور به فرایند درمان درد عضلات سرعت می‌بخشد

در این مقاله به بررسی راهکارهای موثر برای بهبود یا درمان انواع دردهای عضلانی پرداختیم. استفاده از دستگاه ماساژور یا صندلی ماساژ، دریافت ماساژ درمانی از ماساژ درمانگر، حرکت‌های کششی و رعایت سبک زندگی سالم ازجمله روش‌هایی هستند که به روند درمان درد عضلات کمک شایانی می‌کنند. دستگاه‌های ماساژور با استفاده از تکنیک‌های مختلف ماساژ، مانند ورز دادن، ضربه زدن و لرزش، در شل شدن عضلات، افزایش جریان خون و کاهش و کمک به درمان درد عضلانی تاثیرگذار هستند.

بااین‌حال، انجام مشورت با پزشک و انتخاب دستگاه متناسب با شرایط و وضعیت جسمی شما، امری ضروری به‌شمار می‌رود. همچنین اگر احساس دردهای نامتعارف در قسمت قفسه سینه، کتف، شانه، صورت یا هر عضو مهم دیگر بدن خود را داشتید، هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه و به درمان درد عضلات بپردازید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها