راهکار شستشو فرش ماشینی سفید

فرش‌های سفید و روشن به فضای داخلی خانه زیبایی و شکوهی هدیه می‌بخشند. اما این فرش‌ها در مصرف طولانی مدت بیشتر از سایر قالی و قالیچه‌های تیره کثیف می‌شوند.

 راهکار شستشو فرش ماشینی سفید

به همین منظور ممکن است لکه‌ها را بیشتر نشان دهند و زیبایی‌ آنها تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین شما برای نگهداری فرش‌های سفید و روشن باید اقدامات لازمه را هر چند وقت یکبار انجام دهید. به عنوان مثال باید در مدت زمان مشخص حتما فرش‌ها را مورد شستشو قرار دهید. توجه کنید که فرش‌های ماشینی سفید را به سختی می‌توان در خانه یا با بهره از روش‌های خانگی شست. چرا که امکان زرد شدن تاروپود آنها وجود دارد.

برای شستشوی فرش ماشینی سفید خود می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که بهترین و ایمن‌ترین آنها بهره از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی اهواز است. اما با این وجود برخی دیگر از روش‌های سنتی نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آنها نیز بهره‌مند شوید. در ادامه قصد داریم شما را با روش‌های شستشو فرش ماشینی سفید آشنا کنیم.

راهکار شستشو فرش ماشینی سفید - تصویر 2

اشتباه رایج در شستشو فرش ماشینی

هنگامی که به فکر شستشوی فرش روشن می‌افتید، اغلب تمایل دارید که از مواد شیمیایی‌ و سفیدکننده‌های قوی استفاده کنید تا فرش را به حالت اولیه‌اش بازگردانید. اما این روش‌ها ممکن است به طرح‌ها و رنگ‌های فرش آسیب برسانند و باعث محو شدن آن‌ها شوند.

فرش‌های روشن معمولاً دارای طرح‌های رنگی و قابل ملاحظه‌ای هستند که با استفاده از سفیدکننده‌های قوی ممکن است این طرح‌ها آسیب ببینند و کمرنگ شوند. بنابراین، قبل از هر نوع اقدام خودسرانه برای شستشوی فرش سفید بهتر است ابتدا با افراد متخصص نظیر متخصصین قالیشویی‌ها صحبت کنید.

بهترین راه برای شستشوی فرش روشن که آسیب به طرح و بافت آن جلوگیری می‌کند، بهره از روش‌های مطمئن و استفاده از مواد شوینده ملایم است. به عنوان مثال شامپو فرش یک روش ملایم برای شستشوی فرش محسوب می‌شود. اگر با این وجود بازهم نگران قالی یا قالیچه سفید خود هستید بهترین راهکار خدمات قالیشویی معتبر نظیرخدمات قالیشویی اهواز است.

شستشوی فرش سفید بدون قاطی شدن رنگ‌ها و طرح‌ها

قبل از شستشوی فرش سفید و روشن به منظور جلوگیری از قاطی شدن رنگ‌ها و طرح‌ها باید به نوع، جنس و میزان مقاومت فرش توجه ویژه داشته باشید. چرا که در این حالت با دانش کافی اقدام به شستشوی فرش خواهید کرد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چطور از نوع، جنس و میزان مقاومت فرش مطلع باشیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم پس از خرید فرش باید این حتما درباره جنس و میزان مقاومت قالی و قالیچه از فروشنده سوال کنید.

در این حالت قطعا خواهید دانست که چه مواد شوینده‌ای برای شستشوی فرش شما مناسب است و فرش در چه حالتی از خود واکنش نشان می‌دهد. بنابراین با اطمینان بیشتری از مواد شوینده برای شستشوی فرش سفید استفاده می‌کنید.

همچنین برای قاطی نشدن رنگ و طرح فرش روشن و سفید در صورت وجود لکه‌ها روی قالی یا قالیچه، بهتر است قبل از شستشو ابتدا آنها را از روی فرش پاک کنید. با توجه به این نکات قالی و قالیچه شما قطعا تمیز خواهد شد و هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

راهکار شستشو فرش ماشینی سفید - تصویر 3

چگونه لکه را از روی فرش سفید یا روشن پاک کنیم؟

با بهره از حلال‌های لکه و همچنین تکنیک‌های خاص می‌توانید آلودگی‌ها و همچنین لکه‌ها را از روی فرش سفید و روشن پاک کنید. البته فراموش نکنید که برای از بین بردن هر لکه از روی فرش روشن و سفید نیاز به یک محلول خاص خواهید داشت.

برای از بین لکه‌های فرش سفید ابتدا باید با بهره از جارو برقی سطح آن را جارو بکشید تا هیچ نوع آلودگی روی آن وجود نداشته باشد. سپس مراحل شستشوی سنتی را پیش بگیرید و از مواد شوینده و آب شهری برای شستشو و از بین بردن لکه‌های فرش اقدام کنید.

توجه کنید در انتخاب مواد شوینده باید حتما از مواد ملایم و بدون سفیدکننده بهره بگیرید. چرا که در غیراینصورت امکان هر گونه آسیب به فرش وجود خواهد داشت.

نکات طلایی قبل از شستشوی فرش روشن و سفید

قبل از شستشوی فرش سفید و روشن ماشینی باید به برخی نکات توجه ویژه داشته باشید تا از آسیب به فرش جلوگیری کنید. برخی از نکات طلایی که باید قبل از شستن فرش‌های روشن و سفید بدانید عبارت است:

  • در هنگام شستن قالی و قالیچه‌ها باید از ایجاد کردن فشار زیاد به بافت فرش اجتناب کنید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند هر چقدر با فشار بیشتری فرش را بشویند؛ قالی و قالیچه تمیزتر و سفیدتر خواهد شد. اما این باور اشتباه بوده و اغلب بافت و تاروپود فرش دچار آسیب خواهد شد.
  • اگر در انتخاب مواد شوینده برای شستن فرش سفید یا روشن تردید دارید؛ حتما قبل از شستشو و بهره از یک ماده شوینده ناصحیح با یک قالیشویی تماس بگیرید و از آنها مشاوره بگیرید.
  • به هیچ عنوان فرش ماشینی را با آب داغ مورد شستشو قرار ندهید. چرا که تاروپود فرش به شدت آسیب دیده و طول عمر فرش ماشینی کاهش پیدا می‌کند.
  • بعد از شستن فرش سفید، باید به خشک کردن آن توجه ویژه داشته باشید. چرا که در صورت خشک نشدن درست و صحیح، فرش دچار زردی شده یا بوی رطوبت می‌گیرد. فرش را برای خشک کردن به هیچ عنوان در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید.
  • اگر فرش پس از شستشو بازهم لک بود حتما باید مراحل شستشو را یکبار دیگر انجام دهید.

به طور کلی بهترین روش برای شستشوی فرش‌ها بهره از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر قالیشویی اهواز است. چرا که در این حالت امکان آسیب به فرش تقریبا ناچیز بوده و فرش همانند روز اول زیبا و نو خواهد شد.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، فرش سفید یا همان روشن، دکوراسیون خانه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و خانه را دلبازتر نشان می‌دهد. اما نکته مهم نگهداری از فرش ماشینی سفید یا روشن است. فرش‌های سفید معمولا به سرعت کثیف می‌شوند و لکه‌ها را بیشتر از فرش‌های زمینه تیره نشان می‌دهند. به همین منظور شما باید حتما به صورت مستمر و در مدت زمان مشخص آنها را بشویید. اما شستشوی سنتی فرش‌های زمینه روشن کمی چالش‌برانگیز است و بهترین روش برای شستشوی آنها بهره از خدمات قالیشویی‌های معتبر نظیر خدمات قالیشویی اهواز است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها