پالت‌های دلار کره جنوبی در راه ایران/ وقوع شوک ارزی چقدر محتمل است؟

طبق اعلام یک منبع آگاه، پالت‌های دلار کره جنوبی در راه ایران است و احتمالا این کشور بخشی از بدهی خود به ایران را در روزهای آینده پرداخت کند. اگر این خبر صحت داشته باشد، قیمت دلار ممکن است چقدر کاهش یابد؟

پالت‌های دلار کره جنوبی در راه ایران/ وقوع شوک ارزی چقدر محتمل است؟

هفته گذشته رئیس جمهور و سخنگوی دولت خبر دادند که دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی به زودی آزاد می‌شود.

علی ربیعی در نشست خبری ۱۵ مهرماه خود گفته بود قرار است هیات‌هایی به کشورهایی که ایران در آنها منابع ارزی دارد اعزام شوند و منابع ارزی بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

حالا یک منبع آگاه خبر داده که پالت‌های دلار از کره جنوبی در راه ایران است. اما بخشی از مطالبات ما با چین همچنان باقی می‌ماند و قرار است به‌صورت غیرنقدی تسویه شود.

در این حال منبع دیگری این خبر را تایید نکرده و گفته کره جنوبی هنوز منابع ایران را آزاد نکرده و حتی تا دیروز هم در نهاد ریاست جمهوری طرح شکایت از کره جنوبی در دست بررسی بوده است.

جز کره جنوبی، ایران همچنان در تلاش است تا طلب خود از عراق را دریافت کند. امروز رئیس کل بانک مرکزی ایران به عراق سفر کرد. به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات هفته گذشته ربیعی درباره اعزام هیات‌های اقتصادی برای آزادسازی منابع بلوکه شده، این سفر همتی با همین هدف انجام شده باشد.
این دومین بار در چند ماه اخیر است که عبدالناصر همتی برای آزادسازی منابع ارزی ایران به عراق رفته است. سفری که تاکنون نتیجه نداشته و حتی عنوان شده بود احتمالا بدهی عراق به ایران در قالب کالا تسویه شود. اما باید دید مذاکرات همتی با عراق این بار چقدر نتیجه بخش است.

در کنار این اقدامات خارجی، بانک مرکزی هم اعلام کرد که از امروز می‌خواهد به صورت روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار عرضه کند و علاوه بر این، بانک ‌مرکزی اجازه داده از امروز سقف خرید بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی به ۵۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کند.

خبر آخر البته قیمت دلار در بازار را تحت تاثیر قرار داد و قیمت دلار کاهش یافت. برخی از افراد هم می‌گویند قیمت به زیر ۳۰ هزار تومان برمی‌گردد. اما برخی دیگر معتقدند قیمت دلار برای کاهش، به سیگنال‌ و عرضه دلار بیشتری نیاز دارد.

منبع: تجارت نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • عادل k
    0

    باز هم شاهد گشایش اقتصادی خواهبم بود البته وطبق معمول از روز شنبه.........

  • ناشناس
    0

    قبلا هم این تیتر برا کنترل دلار گذاشتید

  • کاربر ناشناس
    0

    از دروغ

  • شهروند۱
    0

    همش دروغه ، ایران در حال انزواست ، مسئولین چشم به پیروزی بایدن دوخته اند

  • محمود
    0

    بهتر یه ۱۰۰ الاغ بفرستید .بارکنن بیارند. بریزین تو بازار دلار میشه ۱۰۰۰تومان حتمآ

  • نگین
    0

    احتمالا دلار به 3000 تومان بازخواهد گشت خخخ

  • محمد
    0

    تو این نظام چیزی بره بالا پایین نمیاد مطمن باشید اگه دلار بره زیره ۲۰هزار لاستیکی که حلقه ی یک میلیون خریدی ۹۵۰ هزارم نمیشه

  • هما
    0

    دروغه. دلار دیگه هیچوقت از ۳۰ تومن پایین‌تر نمیاد.

  • داوود
    0

    میشه ۲۹۹۹۹تومان

  • مجید
    0

    چرا عاقل کند کاری که پشیمانی به بار آرد چرا کشور ما باید به عراق و کره جنوبی التماس کند تو رو خدا یک کم از طلبهای ما را بدید آنها هم بگند اگه میخواهید بیایید و جنسهای بنجل از ما ببرید چرا ما باید به چنین روزی بیوفتیم

  • مرتضی
    0

    دلار وارد بشه میره تو خزانه هیچ اتفاقی نمی افته ولی اگه به جای دلار ماشین دسته دوم وارد کنید هم قیمت ماشین مخصوصا ایرانی میاد پایین پشت سرش دلار وقتی اینا بیاد پایین مسکن هم قیمتش کم میشه .

  • ایرانی
    0

    شاید چند روز جو روانی کاهشی پیدا کنه ولی باز هم افزایشی خواهد بود. مشکل ریشه ای است و با مسکن زدن حل نمیشه

  • محمود
    0

    میخواهیم پلتهای دلار را بفرستیم ولی پول کرایه حمل انها را نداریم.منتظر پولیم بیاد تا بفرستیم .حتما.....

  • مجید
    0

    با این شوک ها ؛ کسیکه ساده لوح و نگران سرمایه جزئی خودش است ؛ یکشبه اندوخته خود را از دست میدهد ؛ و کسی که از آن بالا بالا ها خبر دارد یکشبه میلیارد ها بجیب میزند ،و در نتیجه باز ضرر آن به طبقه پائین میرسد ؛ این واریزی ها به صور مختلف هیچوقت در دراز مدت در زندگی ما تاثیر نگذاشت ؛همان تورم وحشتناک ادامه دارد ؛ از ما بهتران میدانند این واریزیها کجا خرج میشود !!!

  • کاربر ناشناس
    0

    این همه شرکت صنعتی داریم که کمبود مواد اولیه دارن سفارششون رو ثبت کنید از اونجا مابه ازای دلار کالا وارد کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها