واگزاری دبیرکلی اکو به ایران

دبیرکلی اجلاس نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی «اکو» به مدت سه سال تا سال 2020 میلادی به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد .

واگزاری دبیرکلی اکو به ایران

بیست و سومین اجلاس نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی «اکو» در حالی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به کار خود پایان داد که دبیرکلی این سازمان به مدت سه سال تا سال 2020 میلادی به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

هم اکنون 10 کشور ایران ، پاکستان ، ترکیه ، افغانستان ، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و آذربایجان اعضا این سازمان را تشکیل می دهند .
توسعه همگرایی بخش دولتی و خصوصی با تاکید بر آزادسازی اقتصادی- تلاش در جهت ادغام تجارت کشورهای منطقه با تجارت جهانی و ارتقا همکاری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و علمی، تدوین برنامه مشترک جهت بهره برداری ازمنابع طبیعی از جمله اهداف اکو به شمار می رود .
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی هر چند که اشتراکاتی چون تمدن ، مذهب ، فرهنگ و تاریخ مناسبات کشورهای عضو اکو را بیش از بیش نزدیک تر می کند اما همجواری جغرافیایی از بزرگترین مزیت های این کشورها محسوب می شود به گونه ای که سرنوشت ساکنان این منطقه را به هم گره زده است ، ازاین رو تحولات هر کدام از این کشورها، کشور دیگر را متاثر می کند ./ایرنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها