معضل سرقت آب در کرج

مدیر آبفای کرج گفت: طی هفته‌های گذشته موفق شدیم چندین انشعاب غیرمجاز که با لوله‌هایی با  قطر بزرگ نسبت به برداشت آب اقدام می‌کردند شناسایی کنیم.

معضل سرقت آب در کرج

شهرام حافظ، با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به روزهای گرم سال شاهد افزایش میزان آب مصرفی مشترکین کرجی هستیم، اظهار کرد: شهروندان در این شرایط نباید انتظار داشته باشند فشار آب مصرفی آنها مثل روزهای سرد سال و روزهایی که میزان مصرف متعادل شده باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان مصرف آب در شرایط فعلی، افت فشار آب در اغلب مناطق کرج امری دور از انتظار نیست.

وی توضیح داد: آبفای کرج به دنبال تامین آب شرب کافی و سالم برای مشترکین است و در این زمینه از تمام امکانات و توان نیروی انسانی خود بهره می گیرد تا مردم تابستان امسال را هم با کمترین مشکل سپری کنند.

حافظ با اشاره به اینکه میزان مصرف آب شهروندان کرجی از میانگین کشوری بیشتر است، تاکید کرد: میانگین مصرف روزانه آب در کشور حدود ۱۸۰ لیتر عنوان شده این در حالی است که شهروندان کرجی روزانه ۲۳۰ لیتر آب مصرف می کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع آبی شهرستان محدود است با یک محاسبه کوچک می‌توان دریافت که اگر هر شهروند کرجی روزانه ۵۰ لیتر از میانگین کشوری آب بیشتری مصرف کند، در روز چه حجم از منابع آبی کرج کم می‌شود.

مدیر آبفای کرج توضیح داد: وقتی مدیریت مصرف درست نباشد هر چقدر هم به تعداد چاه‌های تامین آب اضافه کنیم باز جوابگوی نیاز مشترکان نخواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار عدم مدیریت در مصرف آب، انشعابات غیرمجاز و نصب مستقیم پمپ بر روی لوله آب نیز از دیگر مسائلی است که آبفای کرج را برای تامین آب مورد نیاز شهروندان با مشکل مواجه می کند.

حافظ افزود: طی هفته‌های گذشته موفق شدیم چندین انشعاب غیرمجاز که با لوله‌هایی با قطر بزرگ نسبت به برداشت آب اقدام می‌کردند شناسایی کنیم ولی چون تعداد آنها زیاد است از مردم درخواست داریم در مسیر شناسایی و قطع آب این متخلفان کمک کنند و در صورت مشاهده چنین اتفاقی گزارش دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها