۱۲۹ میلیون دز انواع واکسن طیور در واحدهای مرغداری البرز مصرف شد

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: ۱۲۹ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۶۷۱ دز انواع واکسن طیور سال گذشته در واحدهای پرورش طیور استان توزیع و مصرف شد.

۱۲۹ میلیون دز انواع واکسن طیور در واحدهای مرغداری البرز مصرف شد

غلامرضا توکلی، با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ نوع واکسن طیور در واحدهای مربوطه مصرف شد، افزود: در این مدت  اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی البرز نیز  دام های سبک و سنگین واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی استان را  علیه بیماری های مختلف واگیر دامی و مشترک واکسینه کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۷۴ دز انواع واکسن دامی مصرف شد، اظهار داشت: واکسیناسیون ۹۴ هزار و ۵۱۶ راس گاو و گوساله، ۳۹۴ هزار و ۲۹۶ راس گوسفند و بز و ۲ هزار و ۵۳۶ راس حیوانات تک سمی بر علیه بیماری شاربن از جمله این اقدامات بوده است.

وی واکسیناسیون ۳۱۸ هزار و ۳۹ راس گاو و ۶۷۲ هزار و ۴۵۲ راس گوسفند و بز  علیه بیماری تب برفکی را از دیگر این اقدامات برشمرد و افزود: همچنین ۸۰ هزار و ۸۴۲ بر علیه لمپی اسکین و هفت هزار و ۸۳۶ راس بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

توکلی بیان داشت: همچنین ۳۰۴ هزار و ۱۳۵ راس دام بر علیه بیماری آبله، ۹۶ هزار و هفت راس بره و بزغاله و ۵۵ هزار و ۲۶ راس گاو و گوساله بر علیه بروسلوز و ۵۰۱ هزار و ۷۸۹ راس دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مایه کوبی شده اند.

وی به اقدامات پایشی در واحدهای دامی استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۱۰ هزار و ۵۱۵ راس دام در خصوص بیماری سل، ۱۳۳ هزار و ۶۸۷ راس در خصوص بیماری بروسلوز و چهار هزار و ۴۹ راس اسب در خصوص ابتلا به بیماری مشمشه مورد پایش و بررسی قرار گرفته اند.

در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۷۲۲ راس دام سنگین و سبک در این استان بر علیه بیماری های واگیر دامی و مشترک واکسینه شدند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها