دستگیری عاملان شایعه‌پراکنی در خصوص کرونا در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در پی رصد فضای مجازی در خصوص مقابله با شایعه سازان با موضوع کرونا در استان، 48 نفر از عاملان شایعه دستگیر شدند.

دستگیری عاملان شایعه‌پراکنی در خصوص کرونا در همدان

سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان در جزئيات اين خبر اظهار داشت: كارشناسان پليس فتا استان از همان ابتدای شیوع ويروس کرونا در کشور و استان به صورت دقیق و شبانه روزی اخبار منتشر شده در خصوص این بیماری که در فضای مجازی تولید و بازنشر می شد را زیر نظر داشتند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت مطالب منتشر شده در فضای مجازی که مخاطبان فراوانی نیز دارد 48 نفر از افراد شایعه پرداز که اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب که عموما امنیت روانی جامعه را دچار چالش می کرد شناسایی و دستگیر و 36 مطلب غیر قانونی وخلاف واقع نیز از سایت ها وکانال ها حذف شد.

سردار کامرانی صالح ادامه داد :با همکاری معاونت اجتماعی استان و پلیس فتا بیش از 145 مطلب و فیلم مفید و مرتبط با بیماری کرونا در راستای اقناع سازی افکار عمومی در فضای مجازی منتشر که بازتاب بسیار خوبی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان داشت: امنیت جامعه در فضای حقیقی و مجازی خط قرمز پلیس است و هر فردی که به هر عنوان قصد تشویش اذهان عمومی واخلال در نظم عمومی را داشته باشد با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد.

فرمانده انتظامي همدان در عین حال با قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آنها خواست تا افراد محتکر، گرانفروش و شایعه سازان فضای مجازی را از طريق سامانه 110به پليس معرفی و مطمئن باشند چنین افرادی به سزای عمل خود خواهند رسید.

منبع: پایگاه خبری پلیس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها